Türkiye’yi hizmet ihracatında üs yaptı

Müşteri deneyimi yönetimi ve teknolojileri pazarının global oyuncularından Teleperformance, Türkiye’yi hizmet ihracatında bölgesel bir üs olarak konumlandırdı.

30 Ocak 2024

Müşteri deneyimi yönetimi ve teknolojileri pazarının global oyuncularından Teleperformance, Türkiye'yi hizmet ihracatında bölgesel bir üs olarak konumlandırdı. Teleperformance Türkiye CEO'su Tülay Doğrular, 2024'te Türkiye'den yapılan ihracatın payını yüzde 60'lara çıkarmayı hedeflediklerini belirtiyor.

Pandemi döneminde hızlı bir büyüme ivmesi kazanan müşteri deneyimi yönetimi ve teknolojileri sektörü, 2020 yılında 10,9 milyar TL, 2021 yılında 15,4 milyar TL olan pazar büyüklüğünü 2023 yılında 41,7 milyar TL'ye çıkardı. İç pazardaki büyümenin yanı sıra sektörün yerli ve yabancı oyuncuları tüm dünyaya hizmet ihracatı yaparak Türkiye'yi yakın coğrafyada adeta bir hizmet üssü haline getirdi. Yaklaşık 29 yıldır Türkiye pazarında faaliyet gösteren Teleperformance da bu sürecin önemli oyuncularından biri oldu. 

2023'te hem Bilişim 500 listesindeki firmalar arasında hem de Hizmet İhracatçıları Birliği'nin telekomünikasyon kategorisinde 'Hizmet İhracatı Lideri' olarak seçilen Teleperformance Türkiye, cirosunun yüzde 50'sini ihraç eder hale geldi. 2024'te de ihracatta büyümenin devam edeceğini söyleyen Teleperformance Türkiye CEO'su Tülay Doğrular, 2024'te ihracatın payını yüzde 60'lara yükseltmeyi hedeflediklerini belirtiyor.

Şirketin global pazarda hizmet vermekte olduğu firma sayısı teknolojiden e-ticarete, konaklamadan medya ve enerji gibi sektörlere genişleyerek 30'a yaklaştı. Türkiye'nin ihracatına ve yabancı dille hizmet istihdamına katkı sağlayan bu alana odaklanmaya devam edeceklerini belirten Doğrular, global ve müşteri bazlı pazarlama iletişiminin çeşitleneceğini vurguluyor.

GLOBAL SATIN ALMA

Teleperformance 2023'te global olarak önemli bir adım atarak rakibi Majorel'i satın aldı. Bu satın alma sonrasında 95 ülkede 500 binden fazla çalışan ve 300'ü aşkın dil ve lehçe seçeneğiyle hizmet veren 10 milyar Euro'dan fazla gelirli bir şirkete dönüştü. 

Birleşmenin oluşturduğu sinerjiyle özellikle; Amerika, Avrupa, Hindistan, Asya-Pasifik, Orta Doğu ve Afrika'da daha da güçlü konuma gelen şirket, Türkiye'de ise 10 bini aşkın çalışan, 20'nin üzerinde dil seçeneğiyle 170'i aşkın müşteriye hizmet veren bir büyüklüğe ulaştı.

Bu birleşmenin de verdiği güçle 2024 yılında Türkiye cirosunu 170 milyon Euro'ya çıkaracaklarını belirten Teleperformance Türkiye CEO'su Tülay Doğrular, "2024'ün dokuz ayı dalgalı geçecektir. 2024'ün son çeyreğinde hem sektör hem de şirketimiz büyüme trendi yakalayacaktır. 

2024'te net yüzde 20 büyüme bekliyoruz" diyor. Bu büyümenin önemli bir kısmının yurtdışından geleceğini belirten Doğrular, sözlerine şu şekilde devam ediyor: "Avrupa ülkeleri enflasyonu test ettiği için kalitesi yüksek ama ödeme anlamında yönetilebilen ülkelere yöneliyor. Ağırlıklı Avrupa'ya hizmet veriyoruz. Bu noktada Almanya'da doğup büyüyen, ana dili gibi Almanca bilen çok insanımız olmasının da Türkiye'ye yönelik ilgide etkisi var."

2024’te istihdamını yüzde 20 artıracak

Türkiye’de; İstanbul, Diyarbakır, Balıkesir, Uşak ve Antalya’da merkezleri olan Teleperformance, 2023’te Majorel satın almasıyla bu illere Adana, Kayseri, Van ve İzmir’i de ekledi. 2024 yılında Diyarbakır’da çalışan sayısını artırmayı hedeflediklerini söyleyen Doğrular, “Hali hazırda şehirde bin 200 çalışanımız var. Stratejimiz bu ilde daha da büyümek. Diyarbakır ek teşvikler sayesinde daha avantajlı” diyor. 

Majorel satın almasıyla Türkiye’de yaklaşık 10 bin çalışana ulaşan şirket, 2024 yılında çalışan sayısını yüzde 20 artırmayı planlıyor.