Türkiye pazarına 25 yıl önce giriş yapan İspanyol Barcelo Group, Türkiye'de üç oteliyle faaliyet gösteriyor. Barcelo Group Başkanı Simon Pedro Barcelo, ''Türkiye'nin potansiyeline güveniyoruz. Türkiye'de en az 20 otel işletmeyi planlıyoruz'' diyor.
30 Nisan - 13 Mayıs 2023 tarihli sayıdan
Dünya çapında 25 ülkede 280'den fazla 4 ve 5 yıldızlı oteli ve toplam 62 binden fazla odası olan Barcelo Hotel Group, Royal Hideaway Luxury Hotels & Resorts, Barcelo Hotels & Resorts, Occidental Hotels & Resorts ve Allegro Hotels markaları ile hizmet veriyor.
Amerika'da 130 tesisi bulunan ve bağımsız bir otel şirketi olan Crestline Hotels & Resorts Grubu da çatısı altında olan grubun seyahat bölümü Avoris Corporacion Empresa-rial'in bünyesinde bin 600'den fazla seyahat acentesi, çeşitli tur operatörleri ile bir havayolu şirketi bulunuyor. İstanbul'da iki,
Ankara'da bir otelindeki toplam 518 odasıyla Türkiye'de hizmet veriyor. Şirket, yıl sonunda Kapadokya'da beş yıldızlı yeni bir otel açacak.
Grup, Türkiye pazarında tüm riskleri kendi alarak mevcut otellerinin işletmesini kendi yürütüyor ve mal sahibi ortaklarına kira ödüyor. Herhangi bir franchise anlaşması bulunmayan grup, bu özelliğiyle rakiplerinden ayrışıyor.
Barcelo Group Başkanı Simon Pedro Barcelo, Türkiye'nin potansiyeline güvendiklerini, önümüzdeki beş yılda Türkiye'de en az 20 otel işletmeyi planladıklarını söylüyor.
Barcelo, "Türkiye genişleme stratejimizin ve büyüme kararlılığımızın oldukça önemli bir parçasını oluşturuyor. Hedefimiz İstanbul ve Ankara'daki mevcudiyetimizi artırmak. İzmir, Bursa ve Konya gibi önemli şehirler ile en çok ilgi gören Bodrum, Antalya ve Alanya gibi tatil destinasyonlarında yeni oteller açmak" diye konuşuyor.
22 MİLYON EURO CİRO
Dünyanın en gözde turizm destinas-yonlardan biri olan Türkiye, grup için oldukça stratejik bir ülke. Bodrum'daki ilk otellerini açtıkları 1998'den bu yana Türkiye'ye 70 milyon Euro'dan fazla yatırım yaptıklarını belirten Barcelo, "Türkiye'deki şirketimizin 2022'de gerçekleşen 22 milyon Euro'luk cirosu ise ülkenin ekonomik, sosyal ve kültürel gelişimini destekleme taahhüdünü teyit ediyor.
25 yıldır içinde olduğumuz ve yakından tanıdığımız bir pazar olan Türkiye'de, grubumuzdaki 17 yıllık deneyimiyle görev yapan kıdemli şirket müdürümüz Hasan Ekmen liderliğinde son derece profesyonel bir yerel yönetim ekibi kuruldu" diyor.
Barcelo, işletme yönetimi (management) ve kira sözleşmeleri (lease) ile devam etmeyi planladıklarını, uygun bir fırsat olması halinde mülk yatırımı yapmayı düşünebileceklerini de vurguluyor.
Türkiye'de 325 kişiye istihdam sağla-yap grup, Türkiye'nin önde gelen turizm okullarıyla iş birliği yaparak yılda ortalama 55 öğrencinin otellerinde çalışmasına olanak sağlıyor. Yıl sonunda Kapadokya'da açılacak otelinde ise öncelikle 100 kişilik bir istihdam planlanıyor.
İSPANYA’NIN İKİNCİ BÜYÜK ZİNCİRİ
Barcelo Group, 1931 yılında kurulan ve 33 binden fazla kişiye istihdam sağlayan Barcelo Hotel Group otel bölümü ve Âvoris seyahat bölümünden oluşan dikey olarak entegre bir İspanyol turizm grubu. Grup, İspanya'nın ikinci dünyanın ise oda sayısı bakımından 30'uncu en büyük otel zinciri oldu.
Barcelo Grubu, Barcelo ailesi tarafından 1989'da kurulan ve kâr amacı gütmeyen bir kurum olan Barcelo Vakfı ile iş birliği yaparak, başta Afrika ve Latin Amerika olmak üzere az gelişmiş ülkelerdeki sağlık, eğitim, ekonomik kalkınma ve kültürel dayanışma projeleri yürütüyor.