Türk yazılımcıları dünyaya açacak

25 Eylül 2020
Merkezi Singapur’da bulunan ve spor teknolojileri alanında faaliyet gösteren Rapsodo, Türkiye'deki AR-GE ofisini büyütüyor. Dünyaya teknoloji ihraç eden Rapsodo, bu gelişmeye paralel olarak 2021 yılında İzmir Urla’daki Teknopark içerisinde bulunan AR-GE ofisinde yüzde 120 oranında istihdam artışı gerçekleştirmeyi hedefliyor.

Özlem Bay Yılmaz 

obay@ekonomist.com.tr

Merkezi Singapur’da bulunan ve spor teknolojileri alanında faaliyet gösteren Rapsodo, Türkiye'deki AR-GE ofisini büyütüyor. Dünyaya teknoloji ihraç eden Rapsodo, bu gelişmeye paralel olarak 2021 yılında İzmir Urla’daki Teknopark içerisinde bulunan ofisinde, yüzde 120 oranında istihdam artışı gerçekleştirmeyi hedefliyor. Şirket, çok uluslu insan kaynağı profili ve yeni nesil yönetim anlayışı ile ABD, Singapur, Japonya ve Türkiye’deki istikrarlı büyümesi sürdürüyor. Türkiye’nin Rapsodo için son derece önemli ve stratejik bir bölge olduğunu aktaran şirketin kurucusu ve CEO’su Batuhan Okur, gelecek yıl çalışan sayısını 100’e çıkaracaklarını belirtiyor. Okur, şirketin ABD’deki büyüme hızına ayak uyduracak, teknolojik dehaya sahip Türk yazılımcılara “Gelin, Rapsodo sizin dünyaya açılan kariyer adımınız olsun” diyerek çağrıda bulunuyor.

GLOBAL HİZMET


Şirketin Türkiye’de ağırlıklı olarak yazılım mühendislerinden oluşan mobil, bulut teknolojileri ve bilgisayarlı görü (computer vision), derin öğrenme (deep learning) alanlarında farklı ekipleri var. Türk girişimciler tarafından 2011 yılında Singapur’da kurulmuş olan Rapsodo özellikle golf, beyzbol ve basketbol sporlarına yönelik geliştirdiği yazılım ve bu yazılımların kullanıldığı spor teknolojisi ürünleriyle dünya çapında tanınıyor.

Çok uluslu insan kaynağı profili ve yeni nesil yönetim anlayışı ile şirketin dikkat çeken global bir oyuncu olduğu belirten Batuhan Okur, “ABD, Singapur, Türkiye ve Japonya’da ofislerimiz var. Singapur ve ABD yatırımından sonra, 2018 yılının ortalarında Türkiye’de de faaliyete başladık. Şu anda İzmir Teknopark ofisimizde 45 kişiyiz” diyor.

Türkiye AR-GE merkezlerinden global çapta hizmet verdiklerini söyleyen Okur, geliştirdikleri teknolojilerin tamamını ABD'ye ihraç ettiklerini, Rapsodo’nun ABD MLM (mobil atış monitörü) pazarında hızlı büyüyen ve en çok satan marka olarak dikkatleri üzerine çektiğini aktarıyor.

SPOR TEKNOLOJİLERİ


Üstün teknolojik özelliklere sahip, kolay taşınabilir, kullanımı kolay, veriye dayalı ürünler üreten Rapsodo’nun hızlı büyüme hedefleri arasında, şu an hizmet verdiği spor dallarına ek olarak farklı spor dallarına girmek de bulunuyor. Firma geliştirdiği yazılım ve spor teknolojileriyle profesyonel ve amatör olmak üzere tüm sporcuların tam potansiyellerine ulaşmalarına yardımcı olma vizyonu çerçevesinde faaliyet gösteriyor. Rapsodo aynı zamanda, sporcuları ve antrenörleri, oyunlarını analiz etme ve iyileştirme konusunda güçlendirmeyi de hedefliyor.