Toplu yemek işine 60 milyon TL yatıracak

19 Şubat 2022
Ayşegül Sakarya Pehlivan asakarya@ekonomist.com.tr

Yaklaşık 25 yıl önce Trabzon'da temelleri atılan Aşhan Yemek, 2022'de hızlı büyüyecek. 2021'i 750 milyon TL ciro ile kapatan şirket, 2022'de mutfak işine yaklaşık 60 milyon TL yatırım yapacak. Şirket, 3 bin olan çalışan sayısını da 4 binin üzerine çıkartacak.

06 – 19 Şubat 2022 tarihli sayıdan

Yaklaşık 25 yıl önce Trabzon'da dört kardeşin girişimiyle kurulan Aşhan Yemek, bugün aylık 15 milyonluk kapasitesiyle hem Türkiye'de hem dünyanın farklı noktalarında toplu yemek üretimi yapıyor.

Aşhan Yemek'in temelleri, Trabzon Sürmene'de küçük bir restoranla atıldı. O dönemde Trabzon'da toplu yemek üretimi olmadığını söyleyen Aşhan Yemek Yönetim Kurulu Başkanı Şemsetdin Hancı, "Trabzon'da iş yapan bir inşaat şirketinin toplu yemek ihtiyacı doğdu.

Bizim restorana yemek yemeye gelip beğenince bize teklif ettiler. Böylece toplu yemek işine adım atmış olduk" diyor.

2010'DA YURTDIŞINA AÇILDI


Ardından bu inşaat şirketinin diğer projelerine de üretime başlayan Aşhan, 2010 yılında Kuzu Grup'un bir projesiyle ilk kez yurtdışına açıldı. 2013 yılında yeni havalimanı projesinin yemek üretimini üstlenmek şirketin dönüm noktalarından biri oldu.

Şirket, bugün Türk Hava Yolları ve IGA'nın tüm çalışanlarına verdiği yemek hizmetinin yanı sıra Yavuz Sondaj Gemisi, Çanakkale Köprüsü, İstanbul Havalimanı, Akkuyu Nükleer Santrali gibi pek çok büyük ölçekli projede yer alıyor.

BİN KİŞİYE İSTİHDAM


Aşhan, Türkiye'nin 40 şehrinde yerinde üretim yapan işletmeleri ve yurtdışında Azerbaycan, Gürcistan ve İran'da devam eden projeleriyle hizmet veriyor. Aşhan'ın grup şirketleriyle beraber 3 binin üzerinde çalışanı var.

Her yıl ortalama yüzde 15-20 büyüyen şirket, 2021 yılını 750 milyon TL ciroyla kapattı. 2022 ciro hedefi ise
1,5 milyar TL'ye ulaşmak. Bu büyümenin bir kısmının enflasyondan kaynaklandığını söyleyen Hancı, yüzde 30 civarında reel büyüme hedeflediklerini belirtiyor.

Şirket, 3 bin olan çalışan sayısını da 4 binin üzerine çıkartmayı hedefliyor. Aşhan Yemek, büyüme hedefleri doğrultusunda 2022'de mutfak işine yaklaşık olarak 60 milyon TL yatırım yapacak.

Şirketin yurtdışında da hedefleri var. Hancı, Romanya'da şirket kurmayı planladıklarını belirtiyor. Rusya'yı da hedef ülkeleri arasına alan şirket, ciro içinde yüzde 15 olan yurtdışı payını yüzde 30-40'lara çekmeyi hedefliyor.

Yıllık 6,5 milyar dolarlık iş hacmine sahip hazır yemek sektörünün pandemiye rağmen büyümesini sürdürdüğünü söyleyen Hancı, 2022'de sektörde yüzde 10'luk bir büyüme beklediklerini belirtiyor.

YENİ OTEL YATIRIMI GELİYOR


Aşhan'ın yemek dışında otelcilik sektöründe de yatırımlar var. Trabzon Sürmene ilçesinde Hancıoğlu Çamburnu Orman Evleri & Otel projesini 2019 yılında açan şirket, şimdi de İstanbul'da yeni bir otel açmaya hazırlanıyor.

Otel için arsayı kısa bir süre önce satın alan şirket, bu projeye 100 milyon TL'nin üzerinde yatırım yapacak. Hancı, ortalama 80 yataklı planlanan oteli ‘yeşil' bir konseptle tasarlayacaklarını söylüyor.