Teknolojinin iki devi Bağdat'ta savaşacak!

20 Aralık 2016
Yüksek kiralar nedeniyle pek çok markanın mağaza kapattığı Bağdat Caddesi, iki büyük teknoloji devinin markajına girdi. Akıllı telefon pazarının iki büyük oyuncusu Samsung ve Apple, Bağdat Caddesi’nde mağaza açmaya hazırlanıyor.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Mağaza yerleri belli oldu, görüşmelerde son aşamaya gelindi. iki teknoloji devi, deneyim noktaları olarak tasarlanan bu mağazalarıyla kıyasıya rekabete tutuşacak. Yüksek kiralar nedeniyle pek çok markanın mağaza kapattığı Bağdat Caddesi, yakında iki büyük teknoloji devinin rekabetine sahne olacak.

Akıllı telefon pazarında dünya genelinde iki ezeli rakip olan Apple ve Samsung, İstanbul Anadolu Yaka-sı’nın en önemli lokasyonu olan Bağdat Caddesi’nde mağaza açmak için harekete geçti. Her iki marka da Bağdat Caddesi’nde müşteri deneyimi odaklı mağazalar açmaya hazırlanıyor.

GÖRÜŞMELER SÜRÜYOR

Türkiye’de ilk mağazasını Zorlu Center’da açan Apple, ikinci mağazasını ise Acıbadem’deki Akasya AVM’de açmıştı. Uzun zamandır bir cadde mağazası açmayı planlayan Apple’ın üçüncü şubesi için Bağdat Caddesi’nde karar kıldığı ifade ediliyor.

Bağdat Caddesi’ndeki Divan’ın karşısında bir binada mağa2a kiralamak için görüşmeler yürüten Apple’ın 2017 sonunda yeni mağazasını açacağı ifade ediliyor. Bağdat Caddesi’nde mağaza açmak için harekete geçen diğer marka ise Samsung oldu.

Samsung, bu yıl Edirne’den Gaziantep ve Cizre’ye kadar birçok şehirde 130 mağaza açarak mağaza sayısını 300’e çıkardı. Şirket, bayi kanalını ve distribütör ağını geliştireceği yeni hibrit kanal yapısıyla mağaza sayısını 2018 yılı so- A nuna kadar üç kat artırarak 900’e çıkarmayı hedefliyor.

Türkiye’de hızla mağa-zalaşan Samsung, Bağdat Caddesi’nde dünyadaki sayılı flagship (amiral gemisi) mağazalarından birini açmayı planlıyor. Şirket, Bağdat Caddesi’nde Şaşkınbakkal Mahallesi sınırlann-inşa edilen Ark 399 pro-jesinde 2 bin 700 metrekare-W lik bir alanı kiralamaya hazır' lamyor.

DENEYİM NOKTALARI OLACAK
Son dönemde teknoloji şirketleri mağazalarını birer deneyim noktası olarak tasarlıyor. Aldığımız duyumlara göre Samsung’un yeni mağazası da deneyim odaklı bir mağaza olacak. Mağazada ürünlerin satılmasının yanı sıra müşterinin deneyimlemesi için özel alanlar tasarlanacak.

Örneğin bu mağazada Samsung’un akıllı bilekliğini test imkanı olan bir koşu alanı bulunacağı ifade ediliyor. Apple da mağazalarını benzer şekilde tasarlıyor. Mağazalarda ürün satın alanlara her türlü teknik destek ve eğitimler verilirken, ücretsiz ve sınırsız wi-fi bağlantısı bulunuyor. Müşteriler mağazalarda Apple ürünlerini test edebiliyor.