AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Kayaşehir’deki projesiyle birlikte halen beş proje üzerinde çalışan Tahincioğlu, bu projeler için önümüzdeki üç yılda 10 milyar TL harcayacak.
Yaklaşık 53,5 milyar dolarlık yatırım değerine ulaşan AVM pazarı, yatırımcıların ilgi odağı olmaya devam ediyor.
Sadece 2016 yılında AVM pazarına 1 milyar dolarlık yatırım yapıldığı tahmin ediliyor. Türkiye’de Palladium markasıyla AVM pazarında faaliyet gösteren Tahincioğlu Holding, İstanbul Ataşehir’in ve Antakya’nın ardından üçüncü Palladium AVM’yi Kayaşehir’de açmaya hazırlanıyor.
Tahincioğlu’nun Nidapark Kayaşehir isimli projesinde yer alacak olan AVM için 200 milyon TL yatırım yapılacak.
İKİ YILDA BİTECEK
Tahincioğlu Yönetim Kurulu Başkanı Özcan Tahincioğlu, ruhsatı kısa bir süre önce aldıklarını söylüyor. Tahincioğlu, “Kayaşehir’deki projemizin hafriyatını bitirdik. İki yıllık sürede AVM’yi açmayı planlıyoruz. 100 civarında perakende markası olacak.
Projede AVM’nin yanı sıra konut ve ofis de olacak. Toplam 400 milyon TL’lik yatırım yapacağız. Bunun 200 milyon TL’si AVM’ye gidecek” diyor.
Kent Gıda markasıyla bilinen Tahincioğlu Holding, markayı Cad-burry Schweppes’e sattıktan sonra gayrimenkul geliştirme, inşaat, üretim, enerji ve hizmet sektörlerine odaklandı. Özcan Tahincioğlu, gayrimenkul geliştirme ve inşaat sektörüne yönelik yatırımların devam edeceğini söylüyor.
2 BİN KİŞİYE İSTİHDAM
İnşaat sektöründe Nidapark markasıyla büyüyen Tahincioğlu, Kayaşehir dışında İstinye, Çengelköy, Küçükyalı ve Bomonti’de de önemli projeler yürütüyor. Bu beş proje için yaklaşık 10 milyar TL’lik yatırım yapılması ve 2017’de yeni projelerle birlikte 2 bin kişiye istihdam sağlanması planlanıyor.
Özcan Tahincioğlu, bugüne kadar tamamlamış oldukları projelerin inşaat alanının 2 milyon metrekareyi geçtiğini söylüyor. Tahincioğlu, kentsel dönüşüm projelerini de incelediklerini ifade ediyor. İstanbul Bağdat Caddesi ve çevresinde 12 kentsel dönüşüm projesi bulunan şirket, bu kapsamda Beykoz’da da geliştirme çalışmaları yapıyor.