SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr
Baba Mustafa Süzer’in başkanlığındaki Süzer Holding’te 10 yıl çalıştıktan sonra 2013 yılında kendi işini kuran Serhan Süzer, yenilenebilir enerjiyle başladığı girişimini grup haline dönüştürdü. Yenilenebilir enerji, teknoloji, fintech, ödeme sistemleri ve çağrı merkezi alanlarındaki yedi şirketi Eko Grubu çatısı altında toplayan Serhan Süzer, şu anda 100 milyon TL olan grubun cirosunu kısa zamanda 500 milyon TL’ye taşımak üzere yatırımlarını sürdürüyor.
Özellikle enerjide devam eden yatırımların devreye girmesiyle 2018’de 500 milyon TL ciroyu aşacak bir büyüklüğe geleceklerini ifade eden Süzer, “Yatırımların devreye girmesiyle grubun büyüme hızı bundan sonraki yıllarda katlanarak artacak” diyor.
AVRUPA’DAN TALİP ÇIKTI
Eko Grubu’nun performansı yabancı yatırımcıların da dikkatini çekmiş durumda. Şirket, yabancılarla yüzde 50 ortaklık için görüşmeler yürütüyor. Eko Grubu, Avrupalı bir yatırımcıyla masada ve önümüzdeki birkaç ayda görüşmelerin sonuçlanması bekleniyor. Serhan Süzer, “Stratejik olarak bizi bir üst platforma taşıyacak bir görüşme süreci var” diyor.
Serhan Süzer, Eko Grubu’nun temellerini babası Mustafa Süzer’den aldığı borç ile attı. İlk etapta yenilenebilir enerji yatırımlarıyla girişimlerine başlayan Süzer, enerjide 30 megavatlık bir büyüklüğe sahip olduklarını fakat lisans almak üzere görüşmeler yürüttüklerini anlatıyor.
Şirketin yenilenebilir enerjide İzmit Kefken’de devam eden 6,8 megavatlık rüzgar santrali yatırımı var. Güneş enerjisinde ise Konya’nın Kulu ilçesinde faaliyete geçen santrali yanında Niğde’de başladığı bir yatırımı bulunuyor. Serhan Süzer, GES portföyünü 120 milyon Euro’luk bir bütçeyle 100 megavata çıkarmayı hedeflediklerini ifade ediyor.
YEDİ ŞİRKETİ VAR
Eko Grubu’na bağlı yedi şirket var. Serhan Süzer, Ekore Yenilenebilir Enerji ile üretimde, Eko Ekoloji ve Ekonomi AŞ ile yatırımda, Eko Yenilenebilir Enerji ile bakım ve teknolojide, bu yıl Vodasoft CCS ile birleşerek EKO Contact Center adını alan şirketiyle çağrı merkezi sektöründe, Mokka ve Latte ile fintech alanında, Bonbon ile nesnelerin interneti alanında girişimlerini sürdürüyor.
Mokka ve Latte şirketleri ödeme sistemleri alanında 15’in üzerinde şirkete sanal pos ve farklı ödeme altyapısı sağlıyor. EKO Contact Center, 30’un üzerinde şirkete hizmet veriyor. Serhan Süzer, 700’ün üzerinde istihdam sağlayan grubun, bu alanlarda yatırımlarını sürdüreceğini belirtiyor.