AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Yerli televizyon üreticisi Sunny, rotayı yurtdışına çevirdi. Yıllık 1 milyon satış adedine ulaşan marka, ihracatın etkisiyle üretimi 1 milyon 400 bin adede çıkarmayı, ciroda ise yüzde 40 büyümeyi hedefliyor. Şirketin cirosu içinde ihracatın payı halen yüzde 30 civarında. Bu oranın yeni pazarlara açılarak yüzde 45'e çıkarılması hedefleniyor.
Atmaca Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Adem Atmaca, Avrupa'dan Afrika'ya pek çok farklı noktaya satışlarının olduğunu söylüyor. Atmaca, önümüzdeki dönemde özellikle Almanya başta olmak üzere Avrupa pazarına odaklanmayı hedeflediklerini ifade ediyor.
AR-GE ÇALIŞMALARI HIZLANDI
Yurtdışında büyümeyi hedefleyen Sunny, bu doğrultuda AR-GE çalışmalarına da devam ediyor. Sunny Elektronik, Türkiye'nin 797'nci AR-GE merkezine sahip. AR-GE merkezinde 35'e yakın mühendis çalışıyor. 48 ekrandan 218 ekrana kadar LED TV'ler üretiliyor.
Şirket, görüntü teknolojilerini Full High Definition (HD) çözünürlükleriyle başlayarak 4K teknolojilerine kadar yükselten bu süreçte OLED ekranları piyasaya sürdü. Şimdi de 8K UHD medya oynatıcı, 8K UHD video wall ve 8K UHD TV ürünler üzerinde çalışıyor.
Adem Atmaca, 8K UHD ile gerçeğe en yakın görüntüyü elde ettiklerini söylüyor. Atmaca, "Bu yeni teknolojiyle müşterilerimize kusursuz görüntü izletmeyi hedefliyoruz. Bu teknoloji 33 milyon piksel ile 4K teknolojisinin 4 katı çözünürlükle. Neredeyse pikselsiz bir görüntü kalitesi sunuyor" diyor.
Sunny markasının kurucusu Atmaca Ailesi'nin televizyon üretiminin yanı sıra farklı alanlarda da yatırımları var. Cirosu 900 milyon TL'ye ulaşan Atmaca Grup'un bin 300 çalışanı bulunuyor. Bunların 950'si elektronik tarafında çalışıyor. 2019 sonuna kadar 200 kişilik yeni istihdam yaratılması hedefleniyor.
YENİ PROJE GELİYOR
Atmaca Grup aynı zamanda inşaat sektöründe de faaliyet gösteriyor. İstanbul Bahçe-şehir'de bulunan gölet alanının genişletilmesi projesini yapan şirket, şimdi de Beşiktaş'ta kentsel dönüşüm projesi üzerinde çalışıyor. Anlaşmaların sürdüğü projenin 500 konuttan oluşması ve 80 milyon dolara mal olması planlanıyor.
Atmaca Grup aynı zamanda ev perakendesi alanında faaliyet gösteren Jumbo markasının ortakları arasında yer alıyor. Bu alanda da büyüme devam ediyor. 42 mağazası bulunan Jumbo'nun 2019 sonuna kadar 70 mağazaya ulaşması hedefleniyor.
KAHVE İŞİNE GİRDİ
Atmaca Grup kısa bir süre önce “Anisah” markasıyla kahve işine girdi. Adem Atmaca, filtre ve Türk kahvesi için bir marka yarattıklarını ve bu markanın marketlerde satılacağını söylüyor. Ürünün iki aya kadar raflarda yerini alması bekleniyor. Bu amaçla paketleme tesisi kuran şirket bu alana 4 milyon TL yatırım planlıyor.