AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Hayrettin Atmaca'nın 1979 yılında Ağrı'da beyaz eşya mağazasıyla temellerini attığı Atmaca Grup, bugün Türkiye'nin elektronik üreticilerinden biri.
Ağrı'da beyaz eşya satarken 1980'lerin ortalarında gittiği Çin'den müzik seti getirerek montajına başlayan Atmaca, 1992'de Topkapı'da ilk tesisini kurdu. 2002'ye kadar burada çeşitli elektronik eşyaların montajını yapan şirket, 2005'te Esenyurt'taki bugünkü fabrikasına taşındıktan sonra ciddi bir atılım gerçekleştirdi.
Uydu alıcısı ve televizyonla üretime başlayan şirket, bugün hem kendi markası Sunny hem de dünya markaları için televizyon başta olmak üzere küçük ev aletleri, televizyon, telefon, tablet gibi elektronik ürünler üretiyor.
YENİ ATILIM YAPACAK
Başında şirketin ikinci kuşak temsilcisi Adem Atmaca'nın olduğu grup yeni bir atılım dönemine giriyor. Silivri'de arazi satın alan grup, 50 bin metrekare üzerine yeni bir elektronik fabrikası kurmayı planlıyor. 50 milyon dolara mal olacak fabrikanın temelleri 2019'da atılacak.
Bunun yalın üretim odaklı bir fabrika olacağını söyleyen Adem Atmaca, "Şu anki fabrikamız 110 bin metrekare. Bu fabrika daha modern olacak. Bu nedenle istihdam artışı olmayacak. Yeni sistemde daha az alanda daha verimli bir üretim modeline geçeceğiz. Üretim kapasitemizi yüzde 20'nin üzerinde artıracağız" diyor.
Atmaca Grup, elektronikte Sunny markasıyla büyüyor. Kendi markası Sunny'nin yanı sıra Samsung, ZTE, Digi-turk gibi global şirketler için de üretim yapıyor. Atmaca Grup, 2017'de 750 bin televizyon üretti.
2018'de bu rakamın 900 bine ulaşması hedefleniyor. 2017 cirosu 740 milyon TL olan Atmaca Grup'un hedefi 2018'de yüzde 25 büyüyerek cirosunu 850 milyon TL'ye çıkarmak.
40 ÜLKEYE İHRACAT
Ürünlerini 40 ülkeye ihraç eden şirketin cirosunun yüzde 20'si ihracattan geliyor. Ancak ihracatın ciro içindeki payı yüzde 25'lerden yüzde 20'nin altına gerilemiş durumda.
Irak'a ihracat yapan şirket, yaşanan sıkıntılardan dolayı iç pazara ağırlık vermeye başladı. Atmaca, önümüzdeki dönemde yakın coğrafyada ilk beş markadan biri olmayı hedeflediklerini belirtiyor.
2013 yılında Jumbo markasını Karaca ile yüzde 50 ortaklıkla satın alan grup, bu markayla ev perakendesinde de büyüyor. 2018'de 20 Jumbo mağazası için 10 milyon TL'lik yatırım yapılması planlanıyor.
İNŞAATA 1 MİLYAR TL YATIRIYOR
Atmaca Grup'un inşaat sektörüne yönelik yatırımları da var. Bahçeşehir'de ağırlıklı olarak konut projesi geliştiren şirket bugüne kadar sekiz projeye imza attı.
İki ay önce Bahçeşehir Hayat isimli bir projeye başlayan şirketin bünyesinde halihazırda devam eden üç proje bulunuyor. Toplam 750 konut ve 50 bin metrekarelik ticari alan içeren bu üç projenin yatırım bütçesi 1 milyar TL'yi buluyor.