Halen Türkiye'de 45 ve yurtdışında iki adet SPX mağazası bulunan Olgar Şirketler Grubu, önümüzdeki dönemde yurtdışında daha fazla büyümeyi planlıyor.
Şirket, Romanya, Bosna Hersek, Sırbistan ve Makedonya'da mağaza açmak için pazar araştırması yapıyor.
BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr
1989 yılında eski milli voleybolcu ve muharip gazi kurmay bahriye subayı Güven Olgar ve eşi Kadriye Olgar tarafından tamamen spora olan tutkuları ile kurulan Olgar Şirketler Grubu, Bakırköy'deki ilk mağazanın açılışından bu yana bireysel sporlar konusunda uzmanlaşmayı hedefliyor.
İlk yıllarda kış ve raket sporlarına odaklanan SPX mağazaları, bugün sadece uzmanlık alanları olan adrenalin/alter-natif spor kategorileri alanında faaliyet gösteriyor.
Adrenalin yaşam tarzı kategorisinde 65'ten fazla markaya sahip olan şirket, Quiksilver, Billabong, Salomon, Merrell, Jack Wolfskin gibi global markaların Türkiye distribütörlüğünü yapıyor.
YURTDIŞINA AÇILIYOR
Olgar, yurtiçinde 45 mağazayla faaliyet gösteriyor. Bu mağazalarda 500 kişiye istihdam sağlıyor.
Odaklarını yurtdışına çevirdiklerini söyleyen şirketin ikinci kuşak yöneticisi Orkun Olgar, Gürcistan'da iki SPX mağazası açtıklarını belirtiyor.
Bu açılımla birlikte MENA bölgesine online satış yapılacak. Bunun yanı sıra ı Romanya, Bosna Hersek, Sırbistan ve Makedonya'da da mağaza açmak S için pazar araştırmaları devam ediyor.
Orkun Olgar, önümüzdeki yıl yurtiçinde altı, yurtdışında da üç mağaza açmayı hedeflediklerini ifade ediyor.
Şirket, Esenyurt'taki üretim tesisinde Routefield, Salomon, Nepall, Ouiksilver markaları için üretim gerçekleştiriyor.
Yıllık 100 bin adet üretim kapasitesine sahip olan fabrikadan Ukrayna, Yunanistan, İsrail, Bulgaristan, Romanya, Sırbistan ve Güney Afrika'ya yıllık 2,5 milyon dolarlık ihracat yapılıyor.
YENİ YATIRIM YOLDA
Orkun Olgar, distribütörleri oldukları dünyaca ünlü spor ayakkabı markası Merrell'in Türkiye'de üretimi için görüşmelerin sürdüğünü vurguluyor.
Anlaşmanın sağlanması halinde Bartın'da 3,5 milyon TL'lik yeni bir yatırım yapılması planlanıyor.
2018 yılını 100 milyon TL ciro ile tamamlayan şirket, bu yıl 150 milyon TL ciro hedefliyor.
Orkun Olgar, "Stratejik vergi avantajı, kendi üretimimize başlamamızın bize getireceği avantajlar ve yurtdışından gelecek satışlarla birlikte 2020 yılında 220 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefliyoruz" diye konuşuyor.
DENEYİM MAĞAZACILIĞI YAPIYOR
Daha fazla marka ve ürüne yer verilen deneyim mağazalarında, kategori bazında koşu alanları gibi konsantre alanlar yaratılabiliyor. Bunun dışında shop in shop, yani mağaza içinde mağazalar mevcut.
Örneğin Asics, Salomon, Quiksilver ve Jack Wolfskin’in kendi dekorasyonuyla mağaza içinde mağazası yer alıyor. Ayrıca deneme alanları bulunuyor.
Mesela “kutup deneyimi” denilen alan içinde eksi 20 derecede, Alpler‘de görülebilecek bir şale (İsviçre modeli dağ evi) şeklinde inşa edilmiş bir soğuk oda mevcut.
İçeriye giriyor, kıyafetleri giyip deneyebiliyorsunuz. Tenis duvarlarında raketleri demo edebiliyor, oluşturulan köprülerin farklı zeminlerine basarak ayakkabılarınızı deneyimleyebiliyorsunuz.
Orkun Olgar, yeni dönemde özellikle koşu ayakkabılarının yeni uzmanlık alanları olduğunu söylüyor ve ilerleyen dönemlerde ise bir kayak markası yaratabileceklerini belirtiyor.