BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr
Günümüzde sosyal medya, hayatımızda büyük bir yer kaplıyor. İnsanlar içerik oluşturmak için birçok yere fotoğraf çekmeye gidiyor.
Happy Hour da tam bu noktada hem sosyal medya için eğlenceli içerikler çıkabilecek hem de sanat dünyasına yeni bir nefes katacak yaratıcı deneyim merkezi olarak karşımıza çıkıyor.
Markanın kurucusu Kaan Dönmez, Boston Üniversitesi'ni bitirdikten sonra Google'dan teklif aldı ve İrlanda'ya yerleşti. Dönmez'in, yurtdışındayken deneyimlediği bir kafe konsepti ilgisini çekti.
Türkiye'de bu anlamda kültür ve sanat alanında bir eksiklik gören Dönmez, Türkiye'nin ilk interaktif sanat deneyim ve sosyal medya müzesi konseptini Türkiye'de açmaya karar verdi. Böylece geçtiğimiz yılın mayıs ayında İstanbul Galata'da Happy Hour hayata geçti.
SANAT VE TEKNOLOJİ BULUŞMASI
13-35 yaş arasındaki kitleyi hedefleyen Happy Hour'un Galata'daki şubesi 500 metrekarelik bir alanda üç katıyla faaliyet gösteriyor.
Sanat ve teknolojiyi bir araya getiren konsept, odalarda ziyaretçilerine sevdikleriyle güzel zaman geçirebilecekleri renkli bir dünya sunmayı hedefliyor.
Farklı odalarla farklı dünyalar sunan Happy Hour'da 'çocukluğa dönüş', 'disko odası', 'boks odası', 'yılbaşı', 'sevgililer günü' gibi değişik konseptler yer alıyor.
Altı ayda 20 bin kişiye hizmet veren Happy Hour, Instagram'da da 40 binden fazla takipçiye ve 2 milyondan fazla erişime ulaştı.
Tam bilet fiyatı 49 TL, öğrenci bilet fiyatı 35 TL, aile paketi fiyatı ise 130 TL. 0-4 yaş arası çocuklardan ücret alınmıyor.
YURTDIŞINI HEDEFLİYOR
Kaan Dönmez, hem marka işbirlikleriyle hem de Galata dışında farklı lokasyonlara da şube açarak bu işi daha da büyütmek istiyor. Dönmez, hem kendi şubelerini açacaklarını hem de franchise vereceklerini söylüyor.
Bir şube için franchise giriş bedeli olarak 150 bin ile 200 bin TL arasında isim hakkı alınıyor. Şubelere mekan danışmanlığı, konsept alanlarının ayarlanması, kreatif hikaye ayarlama, operasyon gibi alanlarda danışmanlık hizmeti veriliyor.
Şubeler için 350 metrekare ve üstü alanların Happy Hour için uygun olduğunu ifade eden Kaan Dönmez, 500 metrekare bir alan için toplam yatırım maliyetinin 400 bin ile 600 bin TL arasında değiştiğini belirtiyor. Şubeler için aylık 150 bin TL ciro hedefleniyor. Yüzde 20 ile yüzde 45 arasında royalty bedeli alınıyor.
Türkiye'nin ardından yurtdışına da açılmayı hedeflediklerini söyleyen Kaan Dönmez, "Yurt-dışında Azerbaycan, Yunanistan, Katar, Kuveyt, Dubai, Romanya ve Polonya'yı hedefliyoruz" diyor.
Türkiye'de ise ilk etapta İzmir, Ankara ve Antalya'da şube açacaklarını ve AVM'lerde de büyüyeceklerini ifade ediyor. Şirket, vizyoner, trendleri takip eden, işinin başında durabilecek girişimcileri tercih ediyor.