Şirketlerin üçte ikisinin web sayfası var

20 Eylül 2016
orhankaraca
WEB SAYFASI OLAN GİRİŞİMLERİN ORANI YÜZDE 66’YA ÇIKTI.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırma-sı’nın 2016 yılı sonuçlarını bu ayın başlarında yayınlamıştı.

DR. ORHAN KARACA
okaraca@ekonomist.com.tr

Bu araştırmanın sonuçlarını şöyle özetlemek mümkün:

■ Araştırmaya göre girişimlerin çok büyük bölümünde bilgisayar var. Bilgisayar kullanımı olan girişimlerin oranı yüzde 95,9’u buluyor. Bu oran geçen yıl yüzde 95’i geçmişti ama epey uzun zamandır da yüksek düzeyde seyrediyor. 2007 yılında da girişimlerin yüzde 88,7’sinde bilgisayar bulunuyordu.

■ Girişimlerin internete erişimi de oldukça yüksek. Şu anda girişimlerin yüzde 93,7’sinin internete erişimi bulunuyor. Bu oran da uzun zamandır yüksek bir düzeyde seyrediyor. 2007 yılında girişimlerin yüzde 85,4’ünün internete erişimi vardı.

■ 2016 yılı araştırmasına göre, girişimlerin yüzde 66’sının web sayfası var. Bu oran ilk kez bu kadar yüksek bir düzeye çıktı ama 2007 yılında da web sayfası olan girişimlerin oranı yüzde 60’ın üzerindeydi. Aradan geçen sürede bir ara yüzde 52,5’e kadar inen bu oranda son iki yıldır yeniden sıçrama yaşandığı dikkati çekiyor.

■ Yapılan son araştırmaya göre, 2015 yılında girişimlerin yüzde 11,9’u internetten satış yaptı. Konaklama ve yeme-içme sektörlerinde internetten satış yapan girişimlerin oranı yüzde 25’i bulsa da genel itibariyle bu oran çok yüksek değil. İnternetten satış yapan girişimlerin oranının zaman içinde de fazla değişiklik göstermediği dikkati çekiyor. Bu oran 2007 yılında yüzde 9,4’tü. Aradan geçen sürede ise yüzde 8,4-12,5 arasında dalgalandığı görülüyor.

2085