Bunun yanında Düzce’de 250 milyon dolarlık yatırımla küçük ev aletlerinde kapasitenin 40 binden 100 bin adede çıkacağını söyleyen Sinbo Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Demir “2018’de yatırımların etkisiyle ciromuzun 700 milyon TL’ye çıkmasını hedefliyoruz” diyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr
Yerli ve global dev markaların ürettiği küçük ev aletlerinin aynısını çok daha makul fiyatlarla tüketiciye sunmak amacıyla yola çıkan Sinbo’nun başarı hikayesi 30 yıl öncesine dayanıyor.
Bugün İstanbul/Haramidere’deki genel merkezi, Tekirdağ/Çorlu ve Düzce’deki tesislerinde küçük ev aletleri pazarında yıllık 40 bin adet üretim kapasitesi ve 200’ü aşkın ürün gamıyla pazarın önemli oyuncuları arasında yer alıyor. Genç yaşına rağmen 2016 yılında 230 milyon TL ciroya ulaşan şirket, 80 ülkeye de ihracat yapıyor.
Sektör, 2017 yılında ciddi bir büyüme göstermemesine rağmen şirketin bu yılki hedefi ciroyu 400 milyon TL’nin üzerine çıkarmak. Bu yıl pazarın stabil bir büyüme kaydettiğini belirten Sinbo Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Demir, “Şirket olarak ürün gamımızı genişletmeyi ve Türkiye’nin dört bir yanına eriştirmeyi başardık. Pazarın çok üstünde bir büyüme hacmi yakalıyoruz” diyor.
AHŞAP PAZARI
Şirket, iç pazarda büyümenin yanında ihracat pazarlarında daha aktif olmak adına ağırlıklı olarak mutfağa yönelik ahşap ürünleri yatırımını devreye aldı. Hem de küçük ev aletleri tarafında üretimini tek çatı altında toplama ve kapasiteyi 40 bin adetten 100 bin adede çıkarma için 250 milyon dolarlık yeni bir yatırım hazırlığında.
Yeni yatırımlar tamamlandığında şirketin istihdamı 1000’lerden beş binlere çıkacak. Yatırımlarla birlikte Sinbo’nun bir dünya markası haline getirilmesi hedefleniyor. Düzce’deki yeni yatırımlarla ilgili bilgi veren Mehmet Demir, küçük ev aletleri pazarının yanında ahşap ev ürünleri pazarına da girdiklerini anlatıyor.
Demir’in verdiği bilgiye göre Sinbo, Düzce’de 55 bin metrekare alanda devreye alınan tesisinde ahşap ev ürünlerine yönelik üretime başlayacak. Sinbo’nun Düzce’deki
yeni tesisinde özellikle kayın ağacından son mamule uzanan bir üretim gerçekleştirilecek. Doğal ve organik olan bu ürünlerin, insan sağlığına uygun yapısıyla tüketicilerden yoğun ilgi görmesi bekleniyor.
DAHA HESAPLI ÜRÜNLER
“Sinbo olarak ahşap ürünleri alanına da girmeye hazırlanıyoruz. Buna yönelik olarak marka ve ürün çalışmaları tamamlanmak üzere” diyen Mehmet Demir, Sinbo’nun ahşap ürünlere yönelik yeni markasının ürün gamında, eve yönelik çok şık ahşap tasarımların yer alacağını söylüyor.
Bunlar arasında kav, peynir sunum tahtası, ahşap bıçak ünitesi, servis malzemeleri gibi pek çok ürün yer alıyor. Ürünlerin, benzerlerine göre daha hesaplı olarak tüketicilerle buluşturulması planlanıyor.
Yepyeni bir marka yarattıklarını belirten Mehmet Demir, sadece üst düzey değil, orta segmentteki tüketicilerin evlerine de farklı konsept-lerde şık, kullanışlı ve doğal ürünler sokmayı hedeflediklerini söylüyor.
250 MİLYON DOLARLIK YATIRIM
AR-GE ve üretim kapasitesindeki artış nedeniyle İstanbul Haramidere ve Tekirdağ Çorlu’daki tesisleri yetersiz kalan şirket, bu nedenle Düz-ce’de çok daha büyük bir yatırıma soyunmuş durumda.
Bununla ilgili olarak küçük ev aletleri alanında 250 milyon dolarlık bir bütçe ile 300 bin metrekare kapalı alanda bir yatırımın ön hazırlıkları başladı. Bu yatırımın tamamlanmasıyla önümüzdeki süreçte, üretim birimlerinin büyük çoğunluğu Düzce’ye taşınacak. Yatırım kademe kademe devreye alınacak.
Mehmet Demir, “Sadece bu tesisin 2018 ciro hedefi 50 milyon doların üzerinde. Bu tesis, hem yurtiçi ciromuza hem de ihracat hedeflerimize büyük katkı sağlayacak” diyor. Yeni yatırımın etkisiyle birlikte Mehmet Demir, şirketin 2017 yılında 400 milyon TL olan cirosunun 700 milyon TL’nin üzerine çıkarılmasının hedeflendiğini söylüyor. Öte yandan devreye alınacak tesis, üretimin yanında AR-GE alanı ve üretim kapasitesiyle de Türkiye’de şimdiden ‘ilk’ler arasında yerini almaya hazırlanıyor.
Yeni yatırım ile birlikte AR-GE harcamaları ve bu konuda görev alacak olan beyaz yakalı mühendis sayısı da artacak. Sinbo, bundan sonraki dönemde müşteri ihtiyaçlarına uygun, yeni ve ilk olma özelliği taşıyan ürünleri pazara sunan bir şirket olmayı hedefliyor.
ÜÇ ÜRETİM TESİSİ
Faaliyete girmek üzere olan Düzce ahşap üretim tesisi ile birlikte üretim merkezlerinin üçe çıktığını hatırlatan Mehmet Demir, “Her bir üretim merkezimizde, elektrikli küçük ev aletleri, züccaciye ve yeni markamız olan ahşap ürünlerimiz olmak üzere, farklı alanlara odaklanıyoruz.
Şu anda 40 bin adedi aşan üretim kapasitemizle pazarın öncü firmaları arasındayız. Hedefimiz kısa zamanda bu rakamı 100 bin adede ulaştırmak” diyor.
Sinbo, ahşap ürünler ve elektrikli ev aletlerinin dışında sadece AR-GE’ye önümüzdeki yıllarda 30 milyon TL’nin üzerinde bir yatırım harcaması yapmayı planlıyor. Yine bu yıl 1 milyon dolarlık yeni yazılım yatırımı da yapıldı. Mehmet Demir, “Ayrıca küresel anlamda tecrübeye sahip insan kaynağına da kesintisiz yatırım yapmayı sürdürüyoruz” diye ekliyor.
PAZAR YÜZDE 5 BÜYÜDÜ
Dünyanın dört bir yanına ihracat yapan Sinbo’nun ihracat haritasında Çin’den ABD’ye, Meksika’dan Filipinlere Kanada’dan Ortadoğu’ya kadar geniş bir coğrafya bulunuyor.
Global bazda küçük ev aletleri sektörünün geçen yıl yüzde 5 büyüme ivmesini koruduğuna ve pazar büyüklüğünün 60 milyar doları aştığına dikkat çeken Mehmet Demir, “Her ne kadar dünya için küçük ev aletleri eski bir pazar olsa da teknolojideki inovatif gelişmeler ve tüketici ihtiyaçlarının değişmesi, köşeleri kapmış gibi görünen dev firmaları zorlamaya başladı.
Bu nedenle Sinbo gibi esnek ve müşteri taleplerine göre üretim yapabilen firmalar için halen yüksek bir potansiyel mevcut” diye anlatıyor.