Sağlıklı atıştırmalık pazarında büyüyecek

Dünyanın en büyük bebek maması üreticilerinden biri olan Alman Hipp, Türkiye’de yeni ürün gruplarıyla büyüyecek.

21 Ağustos 2023

Dünyanın en büyük bebek maması üreticilerinden biri olan Alman Hipp, Türkiye'de yeni ürün gruplarıyla büyüyecek. Özellikle bebeklere ve çocuklara yönelik sağlıklı atiştirmalık ürünleriyle öne çıkmaya hazırlanan şirket, Türkiye'de yüzde 15'lik büyüme hedefliyor.

6-19 Ağustos 2023 tarihli sayıdan

Yaklaşık 1 milyar Euro'luk cirosuyla dünyanın en büyük bebek maması üreticilerinden biri olan Alman Hipp, pazarda organik ürünleriyle farklılaşıyor. Hipp'in üçüncü kuşak temsilcilerinden Stefan Hipp, organik tarımın öncü isimlerinden biri. Polonya Gdanks'a bağlı Podagi'de 38 bin dönümlük bir arazide organik tarım yapan Hipp, 23 yıldır faaliyet gösterdiği Türkiye'yi merkez pazarlarından biri olarak görüyor.

TÜRKİYE MERKEZ KONUMDA

"Türkiye pazarında bir numara olma hedefimiz var" diyen Hipp CEO'su Stefan Hipp, aynı zamanda Türkiye'yi Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetleri de kapsayan bir yönetim üssü olarak konumlandırmayı planlıyor. Türkiye'yi bir merkez olarak konumlandırarak Ortadoğu'ya ihracat yapma planları olduğunu belirten Hipp, "Bu proje masamızda olan bir konu. Doğru zamanı bekliyoruz" diyor.

Anne ve bebek ihtiyaçlarında yönelik mamadan şampuana kadar farklı ürün grupları olan şirket, son dönemde sağlıklı atıştırmalık ürünlerini odağına almış durumda. 4 bin civarında farklı ürünleri olduğunu söyleyen Hipp, "Sağlıklı atıştırmalık ürünlerine yönelik çalışmalarımız var. 

Bu ürünler sadece çocuklar için değil sağlıklı beslenmek isteyen herkes için iyi bir seçenek olabilir" diyor. Özellikle atıştırmalık ve ek gıda grubunda yeni ürünler pazara sürmeyi planlayan şirket, ürünlerin organik sertifikasyon sürecine ilişkin konularda çalışmalar yürütüyor.

YENİ ÜRÜN GRUPLARI

Hipp, Bebek mamasının yanı sıra bebek ve annelere yönelik şampuan, güneş kremi gibi kozmetik bakım ürünlerini de Türkiye'ye getiriyor. Bu alanda içeriği temiz ürünlerle farklılaştıklarını belirten Hipp Ülke Müdürü Mustafa Karık, "Biz mama firmasıyız fakat onu da yaparken en iyisini yapmak için uğraştık. 

Bir anne ve bebeğin ihtiyacı olan şeyi kapsamak istedik. Kısa bir süre önce bütün kozmetik ürün gamımız yenilendi. Gamımıza yeni ürünler ekleme yönünde çalışmalarımız olacak" diyor.

Bebek maması pazarı Fransa'da yaklaşık 1 milyar Euro, İtalya'da 600 milyon Euro büyüklüğüne sahip. Pazarın önemli bir kısmını biberon formüllerinin oluşturduğunu belirten Karık, "Avrupa'da bebek maması formüllerinden sonra ebeveynler ek gıdayla devam ediyor. 

Çocuğa çikolata barı vermektense çocuklar için özel üretilmiş atıştırmalık barları veriyor. Bu nedenle bu pazarlar Türkiye'ye göre çok büyük. Türkiye'de büyüme anlamında ciddi bir potansiyel var" diyor.

DOĞUM AZALINCA PAZAR DARALDI

Türkiye’de bebek maması pazarı gerileme eğiliminde. Yaklaşık beş yıl önce 220 milyon Euro büyüklüğünde olan pazar büyüklüğü 2022 yılında 150 milyon Euro’ya kadar geriledi. Bunun en önemli sebebi doğum sayısında azalma. 1 milyon 359 bin olan canlı doğan bebek sayısı 1 milyon 80 binlere kadar geriledi. 

Neredeyse doğum sayısında yüzde 20’lik bir gerileme olduğunu söyleyen Mustafa Karık, “Pandemi döneminde annelerin evde olması da mama kullanımının azalmasına neden oldu. 2024’te pazarın dengeleneceğini düşünüyoruz” diyor.