Tüketici sağlığı pazarı Türkiye'de her yıl büyüme kaydediyor. Ancak hala gidecek çok yolumuz var.
Öyle ki Türkiye'de kişi başına yapılan tüketici sağlığı ürünleri harcaması 2018 verilerine göre 5,6 Euro civarında. Bu rakam Almanya'da 85 Euro, Batı Avrupa ortalaması ise 67 Euro.
Gelişmekte olan ülkelere bakıldığında ise Afrika ve Ortadoğu ortalamasının 6,5 Euro olduğunu görülüyor. Rakamlar Türkiye'de pazarın büyüme ı potansiyelinin yüksek olduğunu ortaya koyuyor.
Sağlıklı yaşam bilincinin artmasıyla birlikte sağlıklı beslenme, doğal ve organik F ürünlere yönelim ve aktif yaşam konularının daha çok konuşulduğunu belirten Bayer Tüketici Sağlığı Türkiye Ülke Müdürü Taygun Günay şöyle anlatıyor:
"Buna paralel olarak yaşam süresinin artması, daha iyi görünme ve hissetme çabası ile birlikte kişisel bakım harcamala rının artması ve hastalık önleyici sağlık ürünleri kullanımı yükselen trendlerden.
Bu büyümenin en önemli unsurlarından birisi de bizim de önemine ve gelişmesine vurgu yaptığımız 'sağlık okuryazarlığı' konusu." Bayer, 'sağlık okuryazarlığı'nın gelişmesini destekliyor ve önümüzdeki dönemde de buna yönelik projeler hayata geçirmeyi planlıyor.
Taygun Günay, toplumdaki sağlık okuryazarlığı oranının artmasının tüketici davranışlarında oldukça faydalı değişiklikleri beraberinde getirdiğinin altını çiziyor.
Taygun Günay; doğru ürünün seçimi, kullanım sıklığı, problem oluşmadan önce çözüme ulaşmak gibi eylemlerin son yıllarda artış gösterdiğini söylüyor.
İlaç statüsünde olmadıkları için tanıtımını yapabildikleri Bepanthol, Halk Supradyn ve Redoxon markalarını bünyelerinde bulundurduklarını belirten Taygun Günay, şunları anlatıyor: "Gülse Birselle birlikte çektiğimiz reklam filmimizle yoğun yaşam temposunda multivitamin desteğine ihtiyaç duyanlara ulaşmayı hedeflediğimiz yeni Supradyn Energy Focus ürünümüz pazara güçlü bir giriş yaptı.
Cilt bakım alanındaki markamız Bepanthol'le ise artık egzama kategorisinde de varız. 2019 yılında da çeşitli kategorilerde yeni ürünlerimizin lansmanlarını yapmaya devam edeceğiz."