Tekstil sektöründe DoReMİ ve Miorre markalarının sahibi olan Çarşıbaşı Grubu, kozmetik sektörüne girdi. Pierre Cardin markasının kozmetik ve kişisel bakım serisinin tüm dünyadaki üretim ve satiş haklarını alan grup, 10 milyon Euro'luk fabrika yatırımı yaptı.
ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr
DoReMİ ve Miorre markaları ile tekstil, iç giyim, çorap kategorilerinde üretim yapan Çarşıbaşı Grubu, 70 yıllık bir geçmişe sahip. Bugün üçüncü kuşağın yönetiminde büyüyen grup, Tuzla'daki tekstil tesisinde yıllık 90 milyon adetlik üretim yapıyor. Ürünlerini yurtiçinde 850 noktada tüketicilerle buluşturan grubun 80'in üzerinde ülkeye de ihracatı var.
Grup kozmetik alanına da girerek Fransız Pierre Cardin markasının kozmetik ve kişisel bakım serisinin tüm dünyadaki üretim ve satış haklarını aldı. Buna yönelik olarak da yine Tuzla'da bu yıl 10 milyon Euro'luk fabrika yatırımı yaptı.
60 ÜLKE HEDEFLENİYOR
Pierre Cardin Kozmetik ve Avrupa Networking Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Çarşıbaşı, bugün Türkiye'de 100 milyon adetlik kozmetik üretimi gerçekleştirdiklerini söylüyor.
Şirket ürettiği ürünleri doğrudan pazarlama yöntemiyle satışa sunuyor.
Geçen yıl 165 milyon TL ciroya ulaştı. Bu yıl ise 250 milyon TL ciro hedefliyor. Çarşıbaşı, "Pierre Cardin ürünlerinin satışının ciromuza yüzde 60'lık katkı sağlamasını bekliyoruz" diyor.
Dünyada kozmetik sektörünün büyüklüğü 460 milyar dolar ve yılda ortalama yüzde 10 büyüyor. Türkiye'de ise bu pazarın hacmi 2018'de 12 milyar dolara ulaştı. Sektörün pazar hacminin 2020'de 14 milyar doları aşması bekleniyor. En çok cilt bakımı ve yaşlanma karşıtı ürünlere harcama yapılıyor.
Mustafa Çarşıbaşı, Türk mühendislerinin, kimyagerlerinin ve işçilerinin emeğiyle yüzde 100 yerli ve milli üretim yaparak bu sektöre giriş yaptıklarını söylüyor. Bin 500'ü aşkın kişiye istihdam sağladıklarını da belirtiyor.
Çarşıbaşı, "İç pazarın yanı sıra Türkiye'den Pierre Cardin markasının kozmetik ürünlerinin ihracatını hedefliyoruz. Şu anda ihracat yaptığımız ülke sayı 20. Önümüzdeki üç yıl içinde 60 ülkeye ulaşmayı planlıyoruz" diye anlatıyor.
850 BİN TEMSİLCİSİ VAR!
Şirket, kozmetik alanında yeni ve inovatif ürünler geliştirmeye odaklanmış durumda. Bunun için bünyesinde bir de AR-GE departmanı kurdu. Yeni formüllerle patenti kendilerine ait ürünler geliştiriyor.
Mustafa Çarşıbaşı, "Doğal içerikli şampuanlarımız, renkli kozmetik grubunda yer alan fondötenlerimiz ve özellikle maskara grubumuzla çok ciddi satış rakamlarına ulaştık" diyor.
Çarşıbaşı Grubu, Pierre Cardin kozmetik ürünlerini katalogdan satış yöntemiyle, hiçbir aracı kullanmadan, geleneksel satış ve dağıtım kanallarını devre dışı bırakarak tüketicilerle buluşturuyor. Mustafa Çarşıbaşı, yüzde 98'i kadınlardan oluşan 850 bin kişilik bir satıcı kadroları olduğunu belirtiyor.
TEKSTİLDE YENİ MARKA YARATTI
Tekstil sektöründe DoReMİ ve Miorre markalarıyla faaliyet gösteren Çarşıbaşı Grubu, bu alanda yeni bir marka daha yarattı. Şirket 'MioFit' markasıyla aktif spor kıyafetleri ve fitness ürünleri kategorisine de girmeye hazırlanıyor.
Bu markada çocuk ve genç giyim kategorisine ağırlık vererek yeni koleksiyonlar üretecek. Bu alanda üretim yapmak için 25 milyon TL'lik ek yatırım yapılması planlanıyor.