Perakendeciler yeme içme işini sevdi

Müşteri deneyimini farklılaştırmak isteyen perakendeciler, yeme içme sektörüne yatırım yapıyor.

23 Ağustos 2023

Müşteri deneyimini farklılaştırmak isteyen perakendeciler, yeme içme sektörüne yatırım yapıyor. Vakko, Boyner, Gizia, Jumbo gibi markaların yanı sıra CarrefourSA ve Migros gibi gıda perakendecileri de yeme içme konseptlerinin sayısını artırıyor.

20 Ağustos - 02 Eylül 2023 tarihli sayıdan

Değişen alışveriş alışkanlıkları ve e-ticaret, mağazacılık konseptlerini de değiştiriyor. Müşteri deneyimini iyileştirmek için çabalayan perakendeciler deneyim odaklı mağazacılık konseptleri yaratmaya başladı. Son dönemde özellikle yeme içme konseptleri ön plana çıkıyor.

Bazı şirketler kendi markalarıyla restoran konseptleri oluştururken, bazıları ise var olan mağazalarının içine yeme-içme noktalarını adapte ediyor. Örneğin ulaşılabilir lüks konseptiyle büyüyen Gizia Group, kendi restoran konseptini geliştiren markalardan biri oldu. 

Şirket, 2021 yılında Gizia Brasserie & Restaurant konseptini hayata geçirdi. İlk şubesini Abdi İpekçi Cadde-si'nde açan şirket, ardında Galataport İstanbul ve Fişekhane projelerinde Gizia Brasserie noktalarını açtı.

Marka, 2024 sonuna kadar Bağdat Caddesi Suadiye, Bursa Downtown ve Tersane İstanbul projelerinin açılmasıyla altı önemli lokasyonda hizmet vermeye başlayacak. 

Gizia Group CEO'su Reha Özkan, "Gizia Group ilke ve prensipleri doğrultusunda kadın moda giyiminde yarattığımız farkı gastronomi dünyasında da yaratarak Türkiye'de ve dünyada katma değer yaratmayı hedefliyoruz" diyor.

Diğer taraftan Mani Mani markasıyla hem gençlere hem çocuklara yönelik bir konsept oluşturan grup, Mani Mani'yle 2024 yılı sonuna kadar 10 farklı lokasyonda ziyaretçilerine hizmet vermeyi planlıyor. 

Türkiye'de 25 bin metrekare satış ve showroom alanında 26 önemli lokasyonda hizmet veren şirket, Gizia markasıyla 2024 yılı sonuna kadar yurt içinde 30 bin metrekareye ulaşmayı, satış ve showroom alanları ile 30 farklı lokasyonda ziyaretçilerini ağırlamayı hedefliyor.

COSTA COFFEETİ GETİRDİ

Boyner de Avrupa'nın en önemli kahve markalarından Costa Coffee'yi Türkiye'ye getirdi. Alışveriş deneyimini daha keyifli bir hale getirmek ve kahve sektörüne yeni bir soluk getirmek hedefiyle yola çıkan şirket, ilk şubesini Boyner Cadde'de açtı. Costa Coffee şu an aktif olarak altı farklı lokasyonda yer alıyor. Stand Alone olarak isimlendirilen İstanbul'un en merkezi noktası Beşiktaş şubesinin yanı sıra

Boyner Cadde, Pangaltı, Ankara A City Alışveriş Merkezi ve AnkaMall Alışveriş Merkezi'nde Costa Coffee şubeleri mevcut. Çok yeni Bodrum Midtown Alışveriş Merkezi'nde kahve tutkunlarıyla buluştuklarını belirten Costa Coffee Türkiye Operasyonları Genel Müdür Yardımcısı Ayşegül Uyal, 2023 sonuna kadar dört yeni Costa Coffee daha açmayı planladıklarını belirtiyor.

Costa Coffee'yle alışverişe kahve keyfini de eklediklerini belirten Uyal, iki markanın sanat ve sürdürülebilirlik konularında buluştuğunu vurguluyor. Boyner Cadde'deki Costa Coffee'de Sanatçı Sedef Gali'nin bir eseri yer alıyor. 
Boyner, sürdürülebilirliği iş yapış modellerine entegre eden bir marka olarak Costa Coffee'nin sürdürülebilirlik bakış açısını da şubelerine yansıtıyor. 

Hatta geçtiğimiz günlerde 550 kg kahve çekirdeğini bir geri dönüşüm firmasıyla anlaşarak elektrik enerjisine çeviren şirket, bu sayede bir ailenin 10 aylık elektrik ihtiyacını karşılamış oldu. 2024 yılı sonuna kadar toplam mağaza sayısının 16'a çıkartılması hedefleniyor.

SOKAK LEZZETLERİNİ TATTIRIYOR

3 bin 100 mağazasıyla gıda perakende sektörünün önemli oyuncularından Migros, Migros Sokak Lezzetleri konseptiyle büyüyor. Sokak Lezzetleri konseptinde en sağlıklı meyve-sebze, et ve balıkları kullanarak şeflerin dokunuşlarıyla menüdeki lezzetli ürünleri sunan şirket, şubelerinde aynı zamanda, müşterilerin raftan aldığı et ve balığı ücretsiz olarak pişirip servis ediyor. Şirket, ayrıca bu hizmeti artık online platformlar üzerinden de müşterilerin evlerine ulaştırıyor.

Tüm bu adımları ve yatırım kararlarını yaşam tarzındaki değişiklikler ve buna paralel olarak gelişen tüketim alışkanlıklarındaki farklılaşma üzerinden şekillendirdiklerini belirten Migros Grubu Kurumsal Şefi Umut Reçber, "Bizim temel hedefimiz market içerisinde geçirilen zamanı daha keyifli bir hale getirmek. 

Zamanın gittikçe daha değerli hale gelmesi ile tüketicinin anlık ve hızlı bir şekilde ihtiyaçlarını giderme arzusundan yola çıkarak başladığımız projemizde, olmazsa olmazımız müşterilerimizin istek ve ihtiyaçlarına kulak vermek" diyor.

Şirket, bu doğrultuda, AR-GE merkezi olan Kurtköy Viaport Migros mağazasındaki şubede Sokak Lezzetleri'ne yeni girecek ürünlerin temelini atıyor, mutfak eğitimleri veriyor, menü düzenlemeleri yapıp diğer şubelere yaygınlaştırıyor.

TÜRKİYE GENELİNE YAYILACAK

Migros Sokak Lezzetleri'nin 18 şubesi var. Türk mutfağının en meşhur sokak lezzetlerinden olan ıslak hamburgeri ise 74 noktada müşterileriyle buluşturan şirketin hedefi tüm Türkiye'ye yaygınlaşmak. 

Yeni şubeler açarak hizmetlerimizi genişletmeyi hedeflediklerini belirten Umut Reçber sözlerine şu şekilde devam ediyor: "Bir diğer hedefimiz ise küresel boyutta da gelişmekte olan market içi cafe-restaurant operasyonunda bilinen ve aranan bir marka olmak. Bu doğrultuda, kalite, lezzet ve çeşidi ön planda tutarak müşterilerimize Sokak Lezzetlerini ulaştırmak için sürekli geliştirmeler yapıyoruz."


“YATIRIMLARIMIZ DEVAM EDECEK”

51 ilde 900’den fazla mağazası olan CarrefourSA, yeni nesil market anlayışıyla Lezzet Arası konseptini hayata geçirdi. Reyondan market fiyatına alınan et, balık veya tavuk ürünlerini restoranda ücretsiz pişirterek yeme ya da Al-Götür servisinden faydalanma imkânı sunan şirket, ayda 320 bin kişiye yemek hizmeti sunuyor.

CarrefourSA İstanbul’da Ataşehir, Batı Ataşehir, Fulya Hiper, Beylikdüzü, Merter, Maltepe Park, Acıbadem ve Forum İstanbul olmak üzere toplam sekiz farklı noktada Lezzet Arası restoranlarıyla hizmet verirken; Bursa Orhaneli, Adana M1, Mersin Limonluk, Ankara Çayyolu, İzmir Hiltown ve İzmir Balçova ile birlikte toplamda 14 farklı noktada bulunuyor.

CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, müşterilerine sadece ihtiyaç duydukları ürüne ulaşabilecekleri alışveriş noktası olmanın ötesinde, benzersiz bir deneyim alanı da sunmayı hedeflediklerini söylüyor. Kartallıoğlu, şöyle konuşuyor: “Bu hedef doğrultusunda hayata geçirdiğimiz Lezzet Arası noktalarımız da bu ihtiyacı karşılamaya devam ediyor.

Bir mağaza içerisinde alışveriş sırasında hem kaliteli hem güvenilir hem de lezzetli yemeğe ulaşma talebini ise şu anda Lezzet Arası restoranlarımızla karşılıyoruz. İlerleyen süreçlerde bu alandaki yatırımlarımız devam edecek.”