Perakendeciler fırtına kaptanlığında uzman

01 Ocak 2021
Perakendenin deneyimli ismi Cem Boyner, salgınla birlikte sektörde online alanda geleceğe yakınlaşma dönemi yaşandığını söylüyor. Dönüşüme hızla uyum sağladıklarını söyleyen Boyner, perakendecilerin fırtına kaptanlığında uzman olduğunu da belirtiyor.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

Türkiye'nin en büyük moda ve hazır giyim şirketlerinden biri olan Boyner Grup, pandemi sürecinde önemi daha iyi anlaşılan dijitalleşmeyi perakende sektöründe ilk uygulayan isimler arasında yer alıyor.

Bu süreçte yeni bir işe de giren grup; Boyner, Morhipo, Altınyıldız Classics, Altınyıldız Tekstil ve Hopi'nin yer aldığı beş büyük markanın yanı sıra BoynerExpress ile teslimat hizmeti sunmaya da başladı.

Grup, lojistikte kişiselleştirilmiş hizmeti ön plana çıkaran bu yatırımla dijitalleşmedeki girişimlerini başka bir noktaya taşımış oldu.

Pandemi sürecinde müşteri talepleri doğrultusunda en hızlı dönüşen sektörlerden biri olan perakendenin geçen 30 yılı ve geleceğini sorduğumuz Boyner Grup CEO'su ve Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner, salgın döneminde hem grubun hem de perakende sektörünün değişim ve dönüşüm sürecini anlattı:

DEĞİŞİMDE İLK ADRES


Müşteri ve piyasadaki değişimleri her zaman ilk göğüsleyen ve ilk çözüm üreten sektör olan perakende, dinamizmini ve yenilikçiliğini her zaman müşteriden ve hayattan aldı.

Perakendeciler Türkiye'de fırtına kaptanlığı konusunda uzmandır. Tabii pandeminin daha önce atlattığımız fırtınalara pek benzemediği de bir gerçek. İhtiyaç alışverişi ve online yatırımların öne çıktığı bir dönemden geçiyoruz.

Salgın sonrası perakendede özellikle online alanda bir 'fast-forward /geleceğe yakınlaşma' dönemi yaşıyoruz. Üç yıllık e-ticaret hedeflerimiz sekiz ayda gerçekleşti. 2015 yılında Hopi'yi kurarak yatırım yaptığımız yapay zeka destekli hiper-kişiselleştirme uygulamaları perakende işinin vazgeçilmez parçası olmaya başlamıştı, bunun çok hızlandığını görüyoruz.

Boyner Grup'ta geçmişten bugüne yaptığımız all-line perakende, lojistik ve teknoloji yatırımlarımızı pandemi sonrasına da uygun yeni ürün ve servislere dönüştürdük.

Bu dönemde müşterilere arabaya teslimden uzaktan stil danışmanlığına, lostra hizmetinden randevulu özel teslimata kadar pek çok yeni hizmet sunduk.

HER TÜRLÜ SENARYOYA HAZIRIZ


2021'de pandemideki gelişmelere göre iyimser ve kötümser farklı senaryolara hazırlıklıyız. Pandemiden öncesine göre güçlenerek çıkabilmek için hem grup şirketlerimiz hem de sektör olarak kenetlendik.

Yakın gelecekteki belirsizliklere rağmen pandemi öncesinde ortaya çıkan bazı önemli trendler perakendeyi değiştirmeye çoktan başladı ve etkilerinin önümüzdeki yıllarda da artarak devam edeceğini düşünüyorum.

"SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK EN ÖNEMLİ GÜNDEM MADDESİ OLACAK"


Yaşanan belirsizliğe rağmen pandemi öncesinde ortaya çıkan bazı trendlerin önümüzdeki süreçte etkinliğini artırarak perakendeyi değiştirmeye devam edeceğini aktaran Cem Boyner, 2021'de en önemli gündem maddesinin sürdürülebilirlik olacağını söylüyor.

Boyner, "Tüm sektörler için sürdürülebilirlik en öncelikli gündem. Perakendede, sürdürülebilir ürün ve iş modellerinin önemli etkileri olacak" diyor.