Pazar çeşitlendirmesi ihracat lideri yaptı

12 Ekim 2016
Kahramanmaraşlı Kipaş Holding’in çatısı altındaki Kipaş Mensucat, 2015’te ihracat artışında zirvede yer aldı. Kipaş Mensucat, 2014’te 5,2 milyon dolar olan ihracatını geçen yıl yüzde 264,6 artırarak 18,8 milyon dolara çıkardı.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Bu başarının altında pazar çeşitlendirmesine gidilmesinin önemli payı var. 2015’te ihracat artışında ikinci sırayı Lidersan Sağlık, üçüncü sırayı ise Namet Gıda aldı. Anadolu 500’de en çok ihracat yapan şirketler sıralamasında Kahramanmaraşlı Kipaş Holding bünyesinde yer alan Kipaş Mensucat birinci oldu, Temelleri 1984 yılında atılan ve bugün 4 binin üzerinde çalışanı olan şirket, 2014 yılında 5,2 milyon dolar olan ihracatını geçen yıl yüzde 264,6 oranında artırarak 18,8 milyon dolara çıkardı,

2015’te ihracat artışında ikinci sırayı Lidersan Sağlık, üçüncü sırayı ise Namet Gıda aldı. Lidersan Sağlık ihracatını yüzde 204,3, Namet Gıda ise yüzde 183,9 yükseltti.

Kipaş Mensucat, 2016 yılında ise ihracat rakamında yüzde 50’lik bir artış bekliyor. Şirketin bu başarısının altında, yeni yatırım hamlelerinin yanı sıra pazar çeşitlendirmesine gidilmesi, özellikli ürünler geliştirilmesi ve güçlü satış ve pazarlama ekibinin etkisi söz konusu.

Kahramanmaraş’ta toplamda 150 bin metrekare kapalı alana sahip birkaç üretim tesisinde faaliyet gösteren Kipaş Mensucat, tam entegre bir ya-pıya sahip. Yıllık 50 milyon metre kumaş ve 50 bin ton iplik üretimi gerçekleştiren şirket, Türkiye’nin en büyük tekstil şirketleri arasında yer alıyor. Üretimlerinin yüzde 50’lik kısmını ihraç ettiklerini belirten Kipaş Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ahmet Öksüz, bugün 30 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini söylüyor.

İKİ YENİ YATIRIM
Ahmet Öksüz, 50 kişiye yakın bir AR-GE kadrosuna sahip olduklarını ve ürün geliştirmeye büyük önem verdiklerini de vurguluyor. Öksüz, farklı taleplere hitap edebilecek özellikli ürünler geliştirerek sektörde öncü olmayı hedeflediklerinin altını çiziyor.

Geliştirdikleri özel ürünlerin de ihracat rakamlarının artmasında etkili olduğunu dile getiren Öksüz, şöyle devam ediyor: “Öte yandan ihracatımızın artmasında durmadan yatırıma devam etmemizin de etkisi büyük. Öyle ki yeni yatırımlarımız gündemde.

Bu yıl yeni bir iplik tesisi yatırımımız olacak. Ayrıca kumaş üretiminde de ek kapasite yatırımımız söz konusu. İplik ve kumaş alanına 50 milyon dolarlık yatırım yapıyoruz. Yatırımlarımızın bir kısmı önümüzdeki aylarda, bir kısmı da gelecek yıl devreye girecek.”
UZAKDOĞU PAZARINA ODAKLANACAK
Kipaş Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ahmet Öksüz, bundan beş yıl öncesine kadar daha çok Avrupa ülkeleri ağırlıklı çalıştıklarını ancak son yıllarda pazar çeşitlenmesine gittiklerini dile getiriyor. Öksüz, bu konuda şunları anlatıyor: "Bugün dört kıtaya ihracatımız var. Güçlü satış ve pazarlama ekibimiz sayesinde birçok ülkeye ulaşmış durumdayız. Bunlar arasında Avusturalya'dan Güney Amerika'ya kadar birçok yeri sayabiliriz. AB ülkeleri bizim için en büyük pazar olmaya devam edecek. Ancak önümüzdeki dönemde odaklanmayı planladığımız pazar Uzakdoğu."

6040