Pandemi satışlarını 10 kat artırdı

29 Mayıs 2021
Levent Gökmen Demirciler lgokmen@ekonomist.com.tr

Pandemi döneminde sıkılıp hobi arayışına girenler müzik aleti satışlarını patlattı. Sektörün köklü şirketlerinden Zuhal Müzik, bu dönemde satışlarını 10 kat artırdı. Yeni e-ticaret sitesini yakında faaliyete geçirecek olan şirket, mağaza açılışları da yapacak.

16 Mayıs 2021 tarihli sayıdan

Pandemi döneminde evlerde sıkılan insanlar hobi arayışına girdi. Bu dönemde müziğe ilgisi olanlar da internet üzerinden müzik aleti satın aldı.

Türkiye genelinde net bir bilgi olmasa da ithalat verileri ışığında sektörün önde gelen şirketlerinden Zuhal Müzik'in pazar payı yüzde 40-42'ler seviyesine ulaşıyor.

40'ı aşkın yıldır müzik sektöründe faaliyet gösteren Zuhal Müzik, şu anda üçüncü kuşağın yönetiminde. Ali ve Umur Sungurlu kardeşler yönetiminde AVM mağazacılığına adım atan Zuhal Müzik, pandemi döneminde internet satışlarını 10 kat artırdı.

Bu artışta müzik enstrümanlarının pandeminin üzerimizde yarattığı boşluğu doldurma isteğinin etkili olduğuna dikkat çekiliyor.

208 MİLYON TL CİRO


Zuhal Müzik Pazarlama Direktörü Umur Sungurlu, Nisan 2020'den bu yana toplamda 208 milyon TL'lik bir ciro elde ederek, tarihi bir rekora imza attıklarını ve satışlarını yüzde 58 artırdıklarını söylüyor.

Döviz dalgalanmalarına rağmen, ithal ederek distribütörlüğünü üstlendikleri dünya markalarına farklı kitlelerin rağbetinin arttığına dikkat çeken Sungurlu, dijital piyano, dijital davul ve gitarların en çok talep gören enstrümanlar arasında başı çektiğini vurguluyor.

YENİ MAĞAZALAR AÇACAK


Covid-19'un yarattığı dalgalanmayla geleceğe yönelik öngörüler paylaşamadıklarına işaret eden Sungurlu, yeni yatırımlarıyla önümüzdeki yıl marka değerlerine yüzde 3-5 puanlık bir katkı sağlamayı hedeflediklerini söylüyor. Zuhal Müzik, pandemide öz sermayesiyle yeni yatırımlar yapmaya devam ediyor.

Bir yıldır üzerinde çalışılan yeni e-ticaret siteleri bu ay içinde açılacak. Yeni vveb sitesiyle konsept mağazalarda sundukları deneyimi dijitale taşıyacak.

Pandemiyle beraber güneye kaçma trendini takip ederek yatırımlarına Bodrum Midtovvn AVM'de devam eden Zuhal Müzik, buradaki en yeni mağazasını Ramazan Bayramı'ndan sonra açacak. Ayrıca şu an imza aşamasında olduğundan lokasyon i belirtilemeyen başka bir yeni mağazaları da kış aylarında açılacak.

70 MİLYON DOLARLIK PAZAR


Dünya müzik aleti pazarı 7,5 milyar dolara ulaşırken yılda ortalama yüzde 3 oranında büyüyor. Türkiye pazarının büyüklüğü ise 70 milyon dolara ulaşıyor. Türkiye'de müzik enstrümanına kişi başı 1,14 dolarlık bir harcama yapılıyor.

Amerika'da bu rakam kişi başı 22 dolar, İngiltere'de 20 dolar, Almanya'da 19 dolar, İspanya'da ve İtalya'da 5-6 dolar, 10 milyon nüfuslu Yunanistan'da ise 3 dolar civarında.

"MÜZİSYENLER BÜYÜK SIKINTIDA"


Müzik aleti satışlarının yüzde 68'i hobi amaçlıyken, pandemi ile birlikte bu oran yüzde 80'lere ulaştı. Pandemide profesyonel sahnelerin iptal olmasıyla Türkiye'deki müzisyenlerin sıkıntılarına şahit olduklarını belirten Sungurlu, "Bundan dolayı kendi hayatından vazgeçen bile oldu.

Bu duruma şahit olmak ne yazık ki içler acısı. Müzisyenlerin kendilerini dile getirebilecekleri mekanlar üretip, müziğin devamlılığını sağlamaya çalıştık, çalışıyoruz. Söylenebilecek çok fazla şey olmasına rağmen susmak zorunda kalıyoruz" diyor.