Özsüt yatırımlarla atağa kalkıyor

03 Aralık 2019

2014'te yüzde 70'ini Infinity Invest Holding'e sattığı Özsüt'ün tamamını geri alan İbrahim Urlulu, atağa kalkmaya hazırlanıyor.





AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr





2020 sonuna kadar üretim ve mağazalaşmaya 35 milyon TL harcayacak olan Urlulu, yatırım maliyeti daha düşük yeni bir konsept yaratacak.





Özsüt'ün temelleri 1938 yılında İzmir Kemeral-tı'nda 16 metrekarelik küçük bir dükkanla atıldı. 1980 yılında şirketin ikinci kuşak temsilcisi olarak İbrahim Urlulu'nun yönetimi devralmasıyla Özsüt için yeni bir dönem başladı.





Bayilik sistemine geçerek markanın Türkiye geneline yayılmasını sağlayan Urlulu, 2014 yılında Özsüt'ün hisselerinin yüzde 70'ini Infinity Invest Holding'e sattı.





2014'ten bu yana durgunluk dönemine giren markanın iyi yönetilemediğini düşünen Urlulu, kısa bir süre önce Özsüt hisselerinin tamamını geri satın aldı.





Özsüt'ün yeniden başına geçen Urlulu markayı atağa kaldırmaya hazırlanıyor. Üretimden mağazalara kadar Özsüt'te pek çok yeniliğe imza atılması planlanıyor.





ATAĞA HAZIRLANIYOR
2020 sonuna üretim ve perakende tarafına 35 milyon TL'lik yatırım yapılması hedefleniyor. Üretime yapılacak yatırımla 18 bin metrekare üzerine kurulu tesis 30 bin metrekareye çıkacak. 20 bin adet olan pasta üretim kapasitesi ise 40 bine ulaşacak.





Diğer taraftan mağazalaşma tarafında da büyüme devam edecek. 2020 sonuna kadar 15 yeni mağaza açılması planlanıyor.





İbrahim Urlulu, yeni bir konsept üzerinde çalıştıklarını söylüyor. Bu konseptin daha düşük maliyetli olacağını da ifade ediyor. Urlulu, "Bu konseptte yatırımın geri dönüş süresi de daha kısa olacak.





İlk şubemiz şubatta İzmir'de açılacak" diyor. Son iki yılda yatırım maliyetlerinin 1,5-2 milyon TL'ye ulaştığını söyleyen İbrahim Urlulu, bu rakamı yarıya düşürmeyi hedeflediklerini belirtiyor.





YENİ PAZARLAR HEDEFTE
Azerbaycan Bakü'de dört mağazası bulunan Özsüt, Türkiye'de tekrar büyüme ivmesini yakaladıktan sonra yurtdışına odaklanmayı planlıyor. İbrahim Urlulu, Azerbaycan'da bir üretim tesisi kurup buradan bölgeye açılacaklarını belirtiyor.





Yeni şubelerin ve yatırımların da etkisiyle ciroda hızlı bir büyüme hedefleniyor. 2019'u 130 milyon TL ciroyla kapatmaya hazırlanan Özsüt'ün 2020 hedefi ise 250 milyon TL ciroya ulaşmak.





Özsüt'te 450 kişi çalışıyor. 2020 sonuna kadar yeni yatırımlarla birlikte 100 kişiye daha istihdam sağlanacak. Şirket, dijitalleşme konusunda da adım atıyor.





Özsüt müşterileri için özel bir uygulama üzerinde çalışılıyor. Uygulamanın 2020'nin ilk aylarında hayata geçmesi planlanıyor.





CİRONUN YÜZDE 2’Sİ AR-GE’YE GİDİYOR
Özsüt’ün ürün gamı içerisinde pasta, sütlü ve şerbetli tatlılar, unlu mamuller, dondurma, kaymak, çikolata, kahve, Türk ve dünya mutfağından özel lezzetler yer alıyor.





Cironun yüzde 2’sini AR-GE’ye ayıran şirket, yeni ürünler üzerinde de çalışıyor. İbrahim Urlulu, reçel gibi farklı ürün gruplarına gireceklerini belirtiyor.





Ayrıca dünyanın önemli pastacılık şeflerinden Lübnan asıllı Karim Bourgi ile anlaştıklarını söyleyen Urlulu, yeni ürünlerle farklılık yaratacaklarını ifade ediyor.