Oyun sektöründe Türkiye rüzgarı: 22 şirketin büyüme planı ne?

Türkiye, 740 aktif oyun stüdyosu ile Avrupa’nın en çok yeni oyun stüdyosu kurulan ikinci ülkesi oldu. Oyun sektörünün gelişmesi ve yabancı yatırımcı ilgisi, start up ekosistemini her geçen gün büyütüyor. Türk oyun şirketleri global pazarlarda da milyonlarca kullanıcıya ulaşmış durumda.

20 Eylül 2024

Oyun sektörü, küresel arenada hızla değişen ve her geçen gün yeni bir boyut kazanan, dinamik bir ekosistem olarak karşımıza çıkıyor. Türkiye de bu küresel başarıdan payını alarak, oyun sektöründe önemli bir oyuncu haline geldi. 2023’ün dokuz ayı boyunca, Türkiye’de 40 yatırım turunda toplamda 30,2 milyon dolar yatırım oyun alanında gerçekleşti. Türkiye’de aktif oyun stüdyolarının sayısı 740’a ulaşmış durumda. Bu sayı ile Türkiye, Avrupa’da en çok yeni oyun stüdyosu kurulan İngiltere’den sonra ikinci ülke oldu. 

15 - 28 Eylül 2024 tarihli sayıdan 

Dream Games ve Peak Games gibi unicorn statüsüne ulaşmış Türk şirketleri, özellikle erken aşamada yapılan yatırımda deneyimli ve güçlü ekiplerin önemini bir kez daha vurguluyor. Avrupa’da Londra’dan sonra en fazla oyun stüdyosuna sahip olan İstanbul, son birkaç yılda Türk oyun şirketlerinin başarısıyla uluslararası yatırımcıların dikkatini çekiyor. Kapak haberimizde hem Türkiye’de hem de globalde milyonlarca kullanıcıya ulaşan ve ulaşmaya hazırlanan 22 oyun şirketinin büyüme planlarını araştırdık.

DOĞAN AKDAĞ / GULLIVER’S GAMES CEO’SU

10 MİLYON KULLANICI HEDEFİ

Örneğin; Gulliver’s Games, mobil platformlar için kelime bulmaca türünde oyunlar geliştiriyor. “Kelime Taşları: Word Tiles” oyunu dünya genelinde 2 milyonun üzerinde kullanıcıya ulaştı. Şirketin kurucusu ve CEO’su Doğan Akdağ, önümüzdeki yıl bu sayıyı yeni oyunları ile 10 milyon kullanıcıya çıkarmayı hedeflediklerini belirtiyor.

ABD ve İngiltere’de güçlü bir oyuncu tabanına sahip olduklarını söyleyen Akdağ, “Boğaziçi Ventures’ın önderliğinde 2021 ve 2023 yılında bir yatırım aldık. Önümüzdeki bir yıl içerisinde yeni bir yatırım turu planlıyoruz” diyor.

YEDİ DİLDE OYNANIYOR

Mobil oyuncular için eğlenceli ve aynı zamanda düşünce güçlerini geliştirebilecekleri bulmaca tabanlı oyunlar üreten BTM girişimcilerinden Fraktal Games Studio ise bir yıl içinde beş oyunuyla 5 milyon kullanıcıya ulaşmayı hedefliyor. Oyunlar yedi dilde yayınlanıyor. Fraktal Games Studio Kurucu Ortakları Oktay Mehmetoğlu ve Ahmet Gürbüz, “Tohum öncesi yatırım arayışımız devam ediyor” diye konuşuyorlar.

BERK AYDEMİR / TEAM V GAMES

ÇİN’DE İŞ BİRLİĞİ YAPACAK

Prototipine 2023 yılında ‘Playroom Invasion TD’ isimli bilgisayar oyunu projesine başlayan Team V Games, bu oyunu bu yıl piyasaya sürmeyi planlıyor. Team V Games Kurucu Ortağı Berk Aydemir, “2025 yılı itibarıyla, yüzbinlerce kullanıcıya ulaşmayı hedefliyoruz. ABD ve Avrupa’ya oyunumuzu sunmayı planlıyoruz. Yapacağımız yerelleştirme çalışmaları ve yerel iş birlikleriyle Çin gibi diğer ülkelerde de başarılı satış elde etmeyi planlıyoruz” diyor.

ALİ AVCI / BERMUDA GAMES KURUCUSU

PLATFORM KURACAK

Gazi Teknopark bünyesinde faaliyet gösteren Bermuda Games, mobil oyunlar olmak üzere Web, AR/VR, Web3 ve Roblox gibi alanlarda da oyun ve oyunlaştırma faaliyetleri gösteriyor. Aynı zamanda oyun geliştirmeye yardımcı olabilecek Toonity adında bir yapay zekâ aracı geliştiriyor. Şu ana kadar yayınladıkları oyunlarla 5 milyondan fazla kullanıcıya ulaştıklarını belirten Bermuda Games Kurucusu Ali Avcı, “Diğer bir projemiz Hyper Platform ile Türkiye’deki daha önce yayıncılarla denenmiş, raflarda bekleyen oyunları değerlendirmeyi planlıyoruz” diye konuşuyor.

BURAK GÜNSEV / JOYGAME

HALKA ARZA HAZIRLANIYOR

Yayıncı ve yapımcı olarak çalışan Joygame, hem kendi bünyesindeki oyun stüdyolarına hem de dışarıdan ortaklık kurduğu stüdyoların oyunlarına pazarlama desteği veriyor. 130 milyondan fazla oyuncuya ulaşan şirket, üzerinde çalıştığı Mobile Action RPG türündeki oyunla özellikle MENA bölgesinde ve global ölçekte 150 milyondan fazla oyuncuya erişmeyi hedefliyor. Joygame CEO’su Burak Günsev, “Ortağımız Netmarble’ın gücü ve oyunlarımızın Uzakdoğu potansiyelinden dolayı Japonya ve Kore’yi de hedefliyoruz. Boğaziçi Ventures liderliğinde bir yatırım turunu kapattık. 2025 yılında SPK onayı sonrası halka arz sürecine başlayacağız” diyor.

FARUK AKINCI / FİBER GAMES

STRATEJİK PİVOT YAPACAK

Türk oyun sektörü veteranları Volkan Turan, Sinan Akkol ve Faruk Akıncı tarafından 2020 yılında kurulan Fiber Games, küresel çapta başarılı olan iki oyun Weld It 3D ve Kral Şakir: Macera Adası’nı yayınladı. Bu oyunlarla 10 milyondan fazla indirme rakamına ulaşan Fiber Games, şu anda hem puzzle, hem de hibrid-casual türlerinde oyunlar üretiyor. Fiber Games Kurucu Ortağı Faruk Akıncı, daha geniş kitlelere ulaşmak adına stratejik bir pivot yaparak bir yatırım turunu tamamlamak üzere olduklarını belirtiyor.

100 BİN OYUN SATTI

Yine Akkol, Akıncı ve Turan tarafından kurulan GameDev.ist ise geçtiğimiz yıl Armağan Yavuz ve Enis Kirazoğlu gibi isimlerin ortaklığında PC ve konsol oyunları özelinde yayıncılık faaliyetlerine başladı. GameDev.ist, sekiz ay gibi kısa bir sürede 100 bine yakın PC ve konsol oyunu satış hacmine ulaştı. GameDev.ist Kurucu Ortağı Sinan Akkol, 2024 sonuna kadar dört oyun daha yayınlayacak olan firmanın hedefinin 2025 sonunda toplam 12 oyun yayınlamak ve 2,5 milyonluk bir satış hacmine ulaşmak olduğunu ifade ediyor.

YASİN DEMİRDEN / SUPERGEARS GAMES

KUZEY AMERİKA’DA BÜYÜYECEK

SuperGears Games, 2022 yılında Yasin ve Yakup Demirden kardeşler tarafından kuruldu. Yıldız Teknopark içerisinde faaliyet gösteren SuperGears Games, ilk etapta mobil olarak başlayıp daha sonra tüm oyun platformlarında yer alacak yenilikçi, rekabetçi ve eğlenceli oyunlar geliştirmeyi hedefliyor. Şirketin ürettiği Racing Kingdom’ın yayınlanmasından sonraki ilk yıl için 10 milyon kullanıcıyı geçmeyi hedeflediklerini belirten şirketin kurucu ortağı Yasin Demirden, “Özellikle Kuzey Amerika pazarına yönelik büyük hedeflerimiz var” diyor.

VOLKAN DEMİR / CLOCK WIZARD GAMES KURUCU ORTAĞI

1 MİLYONDAN FAZLA SATIŞ

Yine Yıldız Teknopark içerisinde faaliyet gösteren Clock Wizard Games, bir oyun geliştirme firması olarak hem kendi IP’lerini yaratıyor hem de farklı oyun türlerinde yenilikçi ve eğlenceli deneyimler sunan projeler geliştiriyor. Şu ana kadar Demonologist, Haunt Chaser ve No:70 gibi oyunları piyasaya sunan şirket,1 milyondan fazla satış gerçekleştirdi. Bu satışların büyük bir kısmı Kuzey Amerika, Avrupa ve Asya pazarlarından geldi. Clock Wizard Games Kurucu Ortağı Volkan Demir, özellikle bu pazarlarda kullanıcı tabanını genişletmeyi planladıklarını söylüyor.

UĞUR DERİN / QZEN

METAVERSE TEKNOLOJİSİ

Gazi Teknopark bünyesinde faaliyet gösteren Qzen, RPG oyun yapısı ve metaverse teknolojisinin bir araya getirildiği projesi Minebattles ile Türkiye ve dünya pazarında yer almayı hedefliyor. Proje için üretilecek olan kendi kripto para birimi, oyun içi satın alma ve metaverse evreninde kullanılacak. 2025 yılında sistemde 1 milyon oyun kullanıcısının sistemde yer almasını hedeflediklerini söyleyen Qzen Bilişim ve Teknoloji Genel Koordinatörü Uğur Derin, “Küresel bir oyun topluluğu ve yatırımcıların yer aldığı bir metaverse evreni oluşturmak istiyoruz” diyor.

ORTADOĞU VE ASYA’DAN İLGİ BÜYÜK

Bilgisayar, konsol ve mobil oyunlar üreten ve yayınlayan Red Axe Games, ayrıca, diğer oyunların yayıncılığını da üstleniyor. Şu ana kadar geliştirdiği ‘Car For Sale Simulator 23’ün steam versiyonunda yaklaşık 1 milyon satış yapan şirket, Android versiyonunda ise 4 milyon kullanıcıya ulaştı. Red Axe Games CEO’su Mehmet Furkan Haksever, “En fazla satış yaptığımız bölgeler Avrupa ve Amerika, mobil pazarında ise en fazla etkileşimi Ortadoğu ve Asya bölgelerinden aldık. Bilişim Vadisi, Ticaret Bakanlığı’nın vermiş olduğu destekler konusunda bizlere danışmanlık sağlayarak destek oluyor” diyor.

YUSUF BAHADIR / GOART

50 MİLYON ETKİLEŞİM

Bilişim Vadisi içerisinde faaliyet gösteren GoArt Teknoloji; ürün, hizmet, kampanya ve sadakat programlarını blokzincir teknolojisi ile kullanıcılara sunan Web3 pazarlama ve oyun platformu. GoArt ekosisteminde kullanıcılar hem dijital hem gerçek dünya varlıklarına yatırım yapabilme, arkadaşlarıyla sosyalleşebilme hem de kendi içeriklerine üretebilme şansına sahip. 50 milyon etkileşime ulaştıklarını söyleyen şirketin genel müdür yardımcısı ve CTO’su Yusuf Bahadır, ABD ve BAE’de faaliyet göstermeyi hedeflediklerini vurguluyor.

ANIL KIRAL / COCONUT GAMES

ÜCRETSİZ PLATFORM KURDU

Coconut Games, bugüne kadar 400’den fazla mobil oyun geliştirdi. İBB’nin girişimcilik faaliyetlerini sürdüren markası Tech Istanbul’da başarılı bir süreç geçirdikten sonra, “İstanbul Senin” uygulamasıyla tanıştı. Bu iş birliği sayesinde şu anda İstanbul’daki tüm oyun severler için oyunlarını sunuyor. Coconut Games Platformu sayesinde kullanıcılar, cihaz fark etmeksizin, herhangi bir indirme gerektirmeden, sınırsızca ve tamamen ücretsiz oyun oynayabilecekler. Şirketin kurucusu Anıl Kıral, “ABD, Fransa, İspanya, İngiltere ve Estonya gibi ülkelerde birçok firma ile ortaklıklar kurduk. Hedefimiz, global arenada kalıcı ve başarılı projelere imza atmak, uluslararası alanda adımızı duyurmak” diyor.

ÇAĞAN YILDIRIM / GUUL

MENA BÖLGESİNİ HEDEFLİYOR

GUUL, kullanıcıların sosyal oyunlar ve oyun etkinlikleri dahil olmak üzere oyun alanları oluşturmasına olanak tanıyor. Kullanıcılar, en popüler çevrimiçi web oyunlarını, ana iletişim için kullandıkları platformlar üzerinde oynama şansı yakalıyor. Tech Istanbul sayesinde tüm İBB iştirakleriyle PoC geliştirme şansı yakaladıklarını belirten şirketin CEO’su Çağan Yıldırım, “Temel odağımızın AB başta olmak üzere, Körfez ülkelerini de katarak, genel olarak MENA bölgesi olduğunu söyleyebiliriz” diye konuşuyor.

OZAN SOYUPAK / KUBULAB

MARTILARIN GÖZÜNDEN DENEYİM

Kubulab Tasarım Teknoloji, artırılmış gerçeklik destekli yenilikçi oyun ve oyuncak deneyimlerini öncelikle kentler ve kent öğeleri merkezine konumlandırdı. Martıların gözünden deneyimlenen bir oyun ve müze deneyimlerinin iyileştirilmesine yönelik oyunlar şirketin devam eden projeleri arasında yer alıyor. Şirketin kurucusu Ozan Soyupak, “Gully in Galata oyunumuzu 2024’ün sonunda kullanıcılar ile buluşturmayı planlıyoruz. Batı Avrupa ve Kuzey Amerika hedef pazarlarımız arasında” diyor.

SERAN BERİL GÜVENÇ / VINS KURUCUSU

OYNANABİLİR REKLAM TEKNOLOJİSİ

VINS, mobil oyun stüdyolarına oynanabilir reklam teknolojisi sunarak, oyunlar içinde etkileşimli reklam deneyimleri yaratıyor. Arçelik, Evidea, Maçkolik gibi markalara hazırladıkları oynanabilir reklamlarla yüzbinlerce kullanıcıya ulaştıklarını ifade eden şirketin kurucusu Seran Beril Güvenç, kısa vadede ABD pazarına girerek kendi dikeylerinde küresel bir oyuncu olmayı hedeflediklerini belirtiyor. Güvenç, bu yılı bir yatırım turuyla kapatmayı hedeflediklerini söylüyor.

CİHAN AKBİL / CORE STUDIOS

ORTA AVRUPA’DA OFİS AÇACAK

Core Studios, özellikle mobil oyun konusunda uzmanlaşmış bir stüdyo. Bugüne kadar dünya genelindefarklı yayıncılarla 150’den fazla oyun geliştirdi. Bugüne kadar 70 milyondan fazla oyuncuya ulaştıklarına dikkat çeken şirketin kurucu ortağı ve CEO’su Cihan Akbil, önümüzdeki yıl yeni oyunlarla birlikte 150 milyonluk bir kitleye ulaşmayı hedeflediklerini vurguluyor. Akbil, önümüzdeki yıl Orta Avrupa ofisini açacaklarını kaydediyor.

ÖMER DEMİR / FE GAMES

YENİ YATIRIM TURUNA ÇIKACAK

2020 yılından beri özellikle mobil tarafta popüler oyunlar geliştiren FE Games, bugüne kadar 120’den fazla oyun yayınladı. Bugüne kadar yaklaşık 3 milyon kullanıcıya ulaşan şirket, önümüzdeki yıl, global çapta hit bir oyun yakalayarak bu sayıyı 50 milyon kullanıcıya çıkarmayı hedefliyor. FE Games Kurucu Ortağı Ömer Demir, “Özellikle ABD ve Birleşik Krallık hedef pazarlarımız arasında yer alıyor. Önümüzdeki aylarda yeni bir yatırım turuna çıkmayı planlıyoruz” diyor.

ONUR KARCI / GAMESTER KIDS

ÇOCUKLAR İÇİN DİJİTAL PLATFORM

Gamester Kids, çocukların keşfedebilecekleri, öğrenirken eğlenecekleri güvenli bir dijital evren yaratıyor. 2-6 yaş arası çocuklar için tasarlanan Tiny Minies platformu, yenilikçi bir dijital oyun alanı. Dünya genelinde yaklaşık 3 milyon aileye ulaştıklarını belirten şirketin kurucu ortağı Onur Karcı, önümüzdeki 10 milyon kullanıcıya ulaşmayı hedeflediklerini söylüyor. Karcı, önümüzdeki dönemde Asya Pasifik pazarında da faaliyetlerini artırmayı planladıklarını kaydediyor.

KAMER KEMERKAYA / MORALABS

KELİME VE BİLGİ YARIŞMASI

Ankara Bilkent Cyberpark’ta faaliyet gösteren mobil oyun stüdyosu Moralabs’ın özellikle puzzle, kelime ve bilgi oyunları alanında oyunları bulunuyor. Kelime ve bilgi yarışması oyunları ile Türkiye pazarında 2 milyona yakın kullanıcıya ulaştıklarını söyleyen Moralabs Kurucu Ortağı ve CEO’su Kamer Kemerkaya, gizli objeleri bulma tarzında yeni oyunları ‘Miss Katy: Royal Detective’ ile ABD ve İngiltere pazarlarını hedeflediklerini vurguluyor.

ÖMER D. ÖZGÜR / PAX ANIMI GAMES

NİŞ KİTLELERE HİTAP EDİYOR

Sadece oyun üreten değil aynı zamanda oyunlarını pazarlayabilen bir şirket olarak faaliyet gösteren Pax Animi, Kuzey Amerika, Kanada, İngiltere’ye açılmaya hazırlanıyor. Niş kitlelere oyun ürettiklerini ifade eden şirketin genel müdürü Ömer Devrim Özgür, “Altyapılarımızı geliştirdik ve yenilikçi bir oyun alt türü keşfettik. Bu alt türü ölçeklemek için bu yıl itibarıyla tekrar yatırım turuna çıktık. Turu kapatmak üzereyiz” diyor.

İBRAHİM COŞKUNER / UPPY

PEPEE İLE BAŞLAYAN YOLCULUK

Uppy, Düşyeri olarak 2008 yılında Türkiye’nin ilk çizgi film karakteri Pepee’yi yaparak kuruldu. 2022 yılında da oyun stüdyosunu kurdu. Çocukların bilişsel gelişimlerini en üst noktaya çıkartacak oyunlar geliştiren şirket bugüne kadar 130 mobil oyun yaptı. Öğretmenlerin kod yazmadan oyuny apıp okullardaki içerikleri dijitale dönüştürebilecekleri Game Maker adında bir teknolojiye sahip olduklarını belirten şirketin kurucu ortağı ve CEO’su İbrahim Coşkuner, ABD’ye açılmak için çalışmalarını bitirdiklerini söylüyor.

SERHAT YAÇ / VISIO-XR

ODAĞINDA HİKAYE VAR

Hikaye odaklı oyunlar geliştiren Visio XR Studio, ilk oyununu çok yakında piyasaya çıkarmayı hedefliyor. Kuzey Amerika ve Avrupa başta olmak üzere tüm dünyaya ulaşmayı hedeflediklerini ifade eden şirketin kurucu ortağı Serhat Yaç, bu yılın son çeyreğinde yeni bir yatırım turuna çıkacaklarının bilgisini veriyor. Yaç, gelecekte, çoklu platformlarda oynanabilir hikayeli oyunlar üretmek için AR-GE çalışmalarına odaklanacaklarını söylüyor.

İSA TURGUT İNCİ / YTÜ YILDIZ TEKNOPARK GMY

“1 milyar dolarlık şirket değerlemesine ulaştık”
“YTÜ Yıldız Teknopark olarak, özellikle oyun sektöründeki 10 yıllık tecrübemizle yüzlerce oyun stüdyosunu yatırımcılarla buluşturuyor uluslararası iş ağlarını genişletiyoruz. Milyar dolarlık bir pazar payına sahip olan bu sektörde, Türkiye’nin en güçlü oyuncularını bir araya getirdik ve onların global başarılarını artırmalarında rehberlik ettik. Örneğin, YTÜ GamesUP ekosistemimiz ile Türkiye oyun endüstrisinin yüzde 50’sine ev sahipliği yaptık, 200’den fazla stüdyoyu destekleyerek sadece bu programla 1 milyar dolarlık şirket değerlemesine ulaştık. Uluslararası başarılar elde eden firmalarımız, inovasyon ve yaratıcılığı birleştirerek sektördeki en güncel gelişmelere uyum sağlıyor.”

MUSTAFA KEÇELİ / APY VENTURES FON YÖNETİCİSİ

“Yapılabilirlik analizine büyük önem veriyoruz”
“Oyun projelerine yatırım yaparken, her türde yenilikçi ve potansiyel taşıyan şirketlere açık bir yaklaşımla hareket ediyoruz. Yatırım yaparken projelerin yapılabilirlik analizine büyük önem veriyoruz; zira büyük yapımların yalnızca demoları bile yüksek maliyetlere ulaşabiliyor. Ayrıca, indie oyunların yükselişini ve generative AI gibi yeni teknolojilerin sektöre olan etkilerini yakından izliyoruz. Bu yenilikler, oyun dünyasında önemli değişiklikler yaratarak yeni fırsatlar sunuyor. APY Ventures olarak biz de bu trendleri takip ediyor ve uzun vadeli başarıyı hedefleyen projelere yatırım yapıyoruz.”

DR. MUHAMMED KASAPOĞLU / ENTERTECH İSTANBUL TEKNOKENT GENEL MÜDÜRÜ

“Yurt dışı açılımında destek sağlıyoruz”
“2023 yılında Gamenter ofisini açtık. Sonrasında Gamenter Ön Kuluçka Programımızı yürüttük. Programın sonunda iki girişimci şirketleşti ve Gamenter altında faaliyetlerine devam ediyor. Almanya Hızlandırıcı Programı’nı düzenledik. Beş stüdyo ile başlayan yolculuğumuz şu an da 14 stüdyo ile devam ediyor. Bu stüdyolarının bir kısmı erken aşama bir kısmı ise scale-up’ı bile geçmiş durumda. Gamenter’ı artık ‘yurt dışı market anahtarı’ olarak tanımlıyoruz. Hem yurt dışı pazarına açılmak isteyen hem de yabancı yatırımcıya ulaşmak isteyen stüdyolara bu konuda destek sağlıyoruz.”