Ordu’da doğdu, Türkiye’de büyüyecek

02 Eylül 2016
burcu
Pidesi ile ünlü Ordu’da 1981 yılında kurulan Nelipide, franchising vererek büyüyecek. Şirketin ikinci kuşak temsilcisi Tamer Aktaş, 2018 sonuna kadar Türkiye genelinde 20 şubeye ulaşmayı hedeflediklerini söylüyor.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

1981 yılında Cevdet ve Nurettin Aktaş kardeşlerin Ordu’da sekiz masalı küçük bir işletme olarak başlattıkları girişim Nelipide, bugün ikinci kuşak Tamer ve Samet Aktaş kardeşler ile İstanbul’da büyüyor. 2007 yılından itibaren bayrağı devralan ikinci kuşak, restoran alanında büyümek için ‘Nelipide Gurme’ markasını, fastfood alanında büyümek için ise ‘Pideor’ markasını oluşturdu.

Bunun yanı sıra evlerde de pide tüketimine yönelik dondurulmuş olarak marketlere üretim yapan ‘Aktaşlar Pide” markasını hayata geçirdiler. Ordu’da 4 bin m2 kapalı alan içinde günlük 200 bin adet dondurulmuş pide üretimi yapan fabrikayı kuran Aktaş Kardeşler, ürünlerinin Türkiye’nin birçok zincir marketinde raflarda yerini almasını sağladı.

Konseptin içerisinde Ordu’nun yöresel çıtır pidesi, Ordu’nun doğal kahvaltısı, et, tavuk ve yöresel yemekler bulunuyor. Aktaş, “Nelipide Gurme olarak bütün malzemelerimiz Ordu’daki 4 bin metrekare kapalı alanda kurulu olan fabrikamızdan Karadeniz’in doğal ortamında yetişmiş ürünlerden seçilerek taze olarak tedarik ediliyor. Ordu’dan taze olarak gelen malzemelerimiz ile yerinde üretim yapıyoruz” diye konuşuyor.

Tamer Aktaş, Ordu’da Güzelyalı, Durugöl ve Çarşı olmak üzere toplam üç şubeyle hizmet verdiklerini söylüyor. Aktaş, Nelipide Gurme olarak İstanbul’da Bağdat Caddesi, Ataşehir ve Beylikdüzü’nde de üç şubeleri olduğunu ifade ediyor. Böylece şirket toplam altı şube ile faaliyet gösteriyor.

İLK 20 ŞUBEYE İNDİRİM
Nelipide Gurme’nin 2018 yılı sonuna kadar 20 şubeye ulaşması hedefleniyor. Marka, franchise vererek büyüyecek. Şehrin ulaşımı kolay merkezleri şubeler için tercih nedeni. Otopark yeri, açık sigara içilebilir bahçesi olan, minimum 250 m2’lik alanlar şubeler için uygun yerler olarak ifade ediliyor.

Franchise giriş bedeli 35 bin dolar olarak belirlenmiş ancak ilk 20 şube için 17 bin 500 dolar alınacak. Toplam yatırım maliyeti ise metrekare başına 3 bin TL olarak hesaplanıyor. Şubeler için aylık 300 bin TL ciro hedefi bulunuyor. Royalty olarak aylık ciro üzerinden yüzde 5 alınıyor. Hedeflenen cirolara ulaşıldığında yüzde 25 civarında vergi öncesi kâr marjı elde edildiği belirtiliyor.

Tamer Aktaş, yatırımcılarda aradıkları özellikleri, "Hizmet sektöründe çalışmayı seven, açılacak olan restoranın başında duracak, insan ilişkilerini iyi yönetebilecek, franchise sisteminin yapısını benimsemiş, mümkünse sektör tecrübesi olan bayiler ile çalışmak istiyoruz” şeklinde ifade ediyor.

İŞİN AYNASI
Uygun yer: Otopark yeri, açık sigara içilebilir bahçesi olan, minimum 250 m2'lik alanlar şubeler için uygun yerler olarak ifade ediliyor.
İlk sermaye: Franchise giriş bedeli 35 bin dolar olarak belirlenmiş ancak ilk 20 şube için 17 bin 500 dolar alınacak. Toplam yatırım maliyeti ise metrekare başına 3 bin TL olarak hesaplanıyor.
Ciro hedefi: Aylık 300 bin TL ciro hedefleniyor.
Kâr marjı: Yüzde 25 civarında. Bayilerde aranan özellikler: Hizmet sektöründe çalışmayı seven, açılacak olan restoranın başında duracak, insan ilişkilerini iyi yönetebilecek, mümkünse sektör tecrübesi olan kişiler tercih ediliyor.
Başvuru için: 0452 777 01 11 ya da info@nelipide.com