Yaklaşık 180 milyon TL ciroya sahip olan Bürotime, ofis mobilyasındaki 35 yıllık deneyimini okullara taşıyacak. Eğitim sektörüne özel üretime başlayan şirket 60 okulla görüşüyor. Şirket, okullarda yaygınlaşarak cironun yüzde 5'ini bu alandan elde etmeyi hedefliyor.
SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr
Ofis mobilyaları markası Bürotime, eğitim sektörüne de adım atmayı planlıyor. Konya'daki tesislerinde günde 2 bin ünitenin üzerinde mobilya üretimi geçekleştiren ve tasarım ekibini eğitim alanına odaklayan Bürotime, özellikle özel okulları hedefine aldı.
Türkiye genelinde 55 bin okula derslikler, amfiler, kütüphaneler, yurt odaları, sosyal alanlar ve yönetici odalarına kadar hizmet vermeyi planlayan şirket şu ana kadar 60 okulla temas kurdu. Yaklaşık 180 milyon TL ciroya sahip olan şirket, okullarda yaygınlaşarak cironun yüzde 5'ini bu alandan elde etmeyi hedefliyor.
İLK ADIM KONYA'DAN
Eğitim sektörü en hızlı büyüyen sektörlerin başında geliyor. Son yıllarda hem özel ilkokul, ortaokul ve lise sayısında hem de bu okullara yönlendirilen öğrenci sayısında hızlı bir artış yaşandığı görülüyor.
2002'de 233 bin öğrenci özel okula giderken bugün 1,5 milyona yakın öğrenci eğitim hayatına özel okullarda devam ediyor. Bu gelişimi yakından izleyen Bürotime, özel okullardaki gelişime paralel bir büyüme bekliyor. Sektöre ilk Konya'da Kamel Koleji ile adım atan şirket, Türkiye'deki bütün okulları hedefine koydu.
Bürotime Genel Müdürü Şaban İren, yurtiçindeki 60 ve yurtdışındaki 20 mağazalarıyla ofis mobilyaları sektörünün önemli bir oyuncusu haline geldiklerini söylüyor. İren, şu ana kadar Konya'da Kamel Koleji'nde ilköğretim ve ortaöğretim kademesindeki öğrenciler için ilk çalışmayı tamamladıklarını dile getiriyor.
Ayrıca İstanbul Şehir Üniversitesi'nde tüm ihtiyaçları karşılayan çözümler sunarak üniversite saha deneyimi de edindiklerini ifade ediyor. İren, ergonomik mobilyaların dersliklerde başarıya direkt etkisi olduğunu ve bu konuda farkındalığın talebi de etkilediğini belirtiyor.
13 KİŞİLİK EKİP
Şaban İren, ilköğretimden başlayıp üniversite çağına kadar gerek sahada gerek müşterilerle edindikleri deneyimlerle eğitim sektörüne özel çözümler üzerinde bir yıldır çalıştıklarını dile getiriyor.
İren, "13 kişilik tasarım ve mühendis ekibiyle eğitim sektörüne özel çalışmalarımız neticesinde çözümlerimizi artık ürünleştirip sunma aşamasına geldik" diye konuşuyor.
10 MAĞAZA DAHA AÇACAK
Bürotime yurtdışında da hedef büyüttü. Yurtdışında 20 mağazaya sahip olan şirket, bu yıl 10 yeni şube daha açacak. Şaban İren, Türk Cumhuriyetleri'nden Ortadoğu'ya, Kuzey Afrika'dan Balkanlar'a uzanan geniş bir alanda hizmet verdiklerini ifade ediyor.
İren, "Şu anda Almaya'da üç adet mağazamız var. Önce Fransa ve sonrasında İngiltere ve Hollanda da planlarımız dahilinde. Bu dört ülke bizim için stratejik hedef. ABD pazarı ile ilgili de butik bir çalışmamız var" diyor.
Yurtdışından elde ettikleri geliri yüzde 30'lara taşımak istediklerini kaydeden İren, yakın zamanda Atina, Londra ve Aşkabat'ta mağaza açacaklarını ifade ediyor.