Zuhal Müzik, cadde mağazacılığı ile başlayan zincirleşme çalışmalarına hız verdi. Üçüncü kuşakla birlikte geliştirdiği yeni konseptle AVM'lere giren şirket, 2015 yılından bu yana beş şube açıp 10 mağazaya ulaştı. Hedef, 10 yılda 25 şubeye ulaşmak.
LEVENT GÖKMEN DEMİRCİLER
lgokmen@ekonomist.com.tr
Müzik sektörünün 44 yıllık şirketi Zuhal Müzik, Ankara'da kuyumculuk yapan ve zamanın tüm TRT sanatçılarına takı tasarlayan Ali Sungurlu tarafından Beyoğlu'nda kuruldu.
Kızı Zuhal'in evlenip İstanbul'a gelmesiyle bu kente taşınma kararı alan Ali Sungurlu'nun yarattığı Zuhal Müzik, ikinci kuşak Osman ve Adnan Sungurlu ile İstanbul Galata (Tünel), Outlet (Galata), Muratpaşa (Antalya), Ankara Kızılay, Kordon İzmir mağazalarıyla zincirleşti.
Üçüncü kuşaktan Ali ve Umur Sungurlu'nun şirkete katılımıyla yaratılan yeni konseptle büyük metrekareli AVM mağazacılığı süreci başladı.
2015 yılından bu yana Akasya AVM, UNIQ İstanbul, Küçükyalı Hilltown AVM, Kentpark AVM ve 01 Burada AVM'de (Adana) açılan mağazalara 23 milyon TL'nin üzerinde yatırım yapılırken 61 kişiye istihdam sağlandı.
25 MAĞAZA HEDEFLİYOR
Zuhal Müzik CFO'su Ali Sungurlu, kardeşi Umur Sungurlu ile birlikte babalarının da desteğiyle yeni bir mağaza konsepti oluşturduklarını ve AVM içinde müzikten kitaba, hobi ürünlerine ve restorana kadar farklı bir konsept sunduklarını söylüyor.
Sungurlu, 2019'da 13 milyon TL'lik yatırımla açtıkları Akasya Zuhal Konsept'in 2 bin 600 m2'lik alanıyla Türkiye'nin en büyük konsept müzik mağazası olduğunu vurguluyor. 2019 yılında 21,6 milyon dolar ciro yapan Zuhal Müzik, 2020'de 23 milyon dolar ciro hedefliyor.
Zuhal Müzik, 2023 yılına kadar beş şube daha açmayı hedefliyor. Bunun için de yaklaşık 27 milyon TL'lik yatırım yapmayı planlıyor. Ali
Sungurlu, bu beş mağazayı kendilerinin açacaklarını vurguluyor.
Şirketin bunun yanı sıra franchise da vererek önümüzdeki 10 yılda 25 mağazaya ulaşma hedefi var. Sungurlu, mağazaların konseptlerini standart hale getirdikten sonra yatırımcılara kazançlı franchise fırsatları sunacaklarını belirtiyor.
80'DEN FAZLA MARKA VAR
Ali Sungurlu, krize rağmen büyümeyi başardıklarını, sürekli yatırım yaptıklarını ve hiç borçları olmadığını söylüyor. Zuhal Müzik'in yeni konsepti ile 7'den 70'e herkesin enstrümanları tecrübe edebileceği bir ortam yarattığını da ifade ediyor.
Zuhal Müzik mağazalarında 80'den fazla marka yer alıyor. Şirket, aralarında Steinway & Sons, Fender, Roland, Kawai, Akai, Alesis, Marshall ve Boss gibi dünyanın önde gelen markalarının da bulunduğu yaklaşık 70 markanın Türkiye distribütörlüğünü de yapıyor.
Okul ve otel benzeri enstrüman ve seslendirme projelerine kurumsal çözümler getiren Zuhal Müzik, backline kiralama hizmeti de veriyor. Şirketin bünyesinde Zuhal Performans markasıyla kayıt-prova stüdyoları ve müzik eğitimi veren Zuhal Akademi de bulunuyor.
BEYOĞLU'NDA KURULDU
Ali Sungurlu tarafından Beyoğlu'nda kuruldu. 20 m2'lik bir dükkanla başlayan hikaye, zamanın ruhuna uygun yapılan atılımlarla büyüyerek 10 mağazaya, online alışveriş sitesine ve bayiliklere ulaştı. Hepsiburada.com, Vakkorama gibi Türkiye'nin farklı illerinde bulunan 240'tan fazla satış noktasında da ulaşılabiliyor.