Talip Yılmaz
tyilmaz@ekonomist.com.tr
Bu boşluğu değerlendiren isim ise iş Ferhat Albayrak ve Kaan Boyner oldu. 1995 yılından bu yana otomotiv piyasasında çalışan, özellikle lüks araç segmentinde tanınan Albayrak, 2019 yılında iş insanı Kaan Boyner'le birlikte Minoto platformunu hayata geçirdi.
Minoto, bayiler tarafından satışa sunulan sıfır kilometre otomobillerin güncel fotoğraf ve bilgilerini, tüketicilerle buluşturan dijital bir pazar yeri. Minoto'ya üye olan bayiler, stoklarındaki araçları platforma yükleyerek, otomobil ve hafif ticari araç satın almayı planlayan, ülkenin her yerindeki kişilere ulaşabiliyor.
İŞ MODELİ TEK
Minoto iş modeliyle sadece Türkiye'de değil, Avrupa'da tek olduğunu söyleyen girişimci Ferhat Albayrak, “Kullanıcılar, bayi bayi dolaşmadan, bayilerin gerçek stoklarını görme, inceleme ve karşılaştırma fırsatı buluyor.
Daha sonra da hızlı bir şekilde bayi ile irtibata geçip satış sürecini başlatabiliyor” diyor. Minoto'nun henüz yatırım almadığını söyleyen Ferhat Albayrak, ancak Minoto tarafında uluslararası birkaç tane yatırım, “venture capital” firmalarıyla görüşmelerinin olduğunu anlatıyor.
Türkiye'den de iki tane yatırım fonu ile görüşmelerinin olduğunu aktaran Albayrak, şu an yatırım round'unda oldukları bilgisi veriyor.
Bu işe başlarken hedeflerini bir yılda toplam bayi sayısının yüzde 8'ine ulaşmak olarak belirleyen Minoto, bir yıl sona ermeden yüzde 10'a ulaştı. Albayrak, “Sitenin aylık tekil giriş ortalaması 100 bini geçti. Bu da çok önemli bir rakam” dedi.
LÜKS ARAÇ PLATFORMU KURDU
Ferhat Albayrak’ın bir diğer girişimi olan Albayrac, tamamen kişiye özel araç temin eden bir firma. Lüks ve nadir araçlar ile otomobil severleri buluşturan bu dijital platformla ilgili olarak Ferhat Albayrak şu değerlendirme bulunuyor: “Mayıs ayında kurduğum Albayrac, ülkemizde bulunamayan otomobilleri dünyanın neresinde olursa olsun temin ediyor.
Talep edilen aracın tüm uluslararası nakliyesi, ithalatı ve plakalanma süreçlerini yürütüyoruz. Aynı zamanda Türkiye’deki araçların ihraç edilmesine yönelik hizmetler de sunuyoruz.
Türkiye’de premium, lüks araç segmentinde yılda aşağı yukarı 1000 adetlik bir pazar söz konusu. Hedefim pazarda yüzde 5’e ulaşmak. Bana göre ise Türkiye’de, benim müşterim olabileceğini düşündüğüm insan sayısı, elektrikli otomobiller haricinde, 10 bin kişi. Yani, burada bir potansiyel gördüğümü itiraf edeyim."