Özlem Bay Yılmaz
obay@ekonomist.com.tr
Koranavirüs salgını nedeniyle birçok şirket, medikal malzeme sektörüne yatırıma soyundu. Bu şirketlerden biri de A&S Yatırım Holding oldu. Hızlı aksiyon alarak maske üretimi yatırımı gerçekleştiren şirketin gündeminde yeni bir yatırım var. Hem sağlık sektöründe hem de günlük hayatta kullanılabilen eldiven yatırımı gerçekleştirdiklerini belirten A&S Yatırım Holding Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Akkuş, “Eldiven üretimi için 449 milyon TL’lik teşvik aldık. Haftalık 600 bin kutuluk eldiven üretimimiz var. Bunu ihtiyaç olursa 1 milyon kutuya çıkarabiliriz” diyor.
3 AYDA GELİŞTİRİLDİ
Eldiven üretiminin gündemlerinde olmadığını ancak piyasada böyle bir ihtiyaç olduğunu farkedince bu alana giriş yapmaya karar verdiklerini belirten Uğur Akkuş, şunları anlatıyor: “Eldiven Malezya’dan Tayvan’dan ithal ediliyordu. Dünyada da böyle bir ihtiyaç vardı. Bunu öğrenince bu alana yöneldik. Maske yapan Ar-Ge ekibimizi çalıştırdık. 3 ay boyunca ürünü geliştirdik. Şu anda talep çok yüksek. Talebe göre de yatırımlarımızı arttıracağız.”
YENİ YATIRIM PLANLIYOR
A&S Yatırım Holding’in iş kollarından biri olan medikal sektörünün artık oturmuş bir iş kolları olduğundan da bahseden Uğur Akkuş, şöyle devam ediyor:
“16 ülkeye ihracatımız var. Fabrikanın 2021 yılının tüm üretimi satıldı. Oraya daha fazla yatırım yapmayacağım. Buradaki en büyük sorun plastik hammaddesi sorunu. Eğer böyle giderse plastik hammadde üretimine de gireceğiz. 2021’de sadece bizi besleyecek küçük bir tesis planlıyoruz. Projeyi çizip fizibl görürsek orada da 1 milyar TL’lik teşvik başvurusu yapacağız. Karar verirsek tesisi Sakarya’da kurmayı planlıyoruz. Teşvike de orada başvuracağım.”
TARIM VE E-TİCARET
A&S Yatırım Holding çatısı altında farklı iş kolları var. Ziraat de onlardan biri. Pandemi döneminde önemi artan tarım sektörüne yönelik yatırımlarının da arttığını dile getiren Uğur Akkuş, “On yıl önce kurduğumuz A&S Ziraat Urfa- Mardin arasında buğday üretimi gerçekleştiriyoruz. Geçen yıl 600 bin ton olan buğday üretimimizin bu yıl 800 – 900 bin ton olmasını bekliyoruz. Bu alanda faaliyet göstererek o bölgedeki çiftçilerimizi de desteklemiş oluyoruz. Günümüzde kıtlık konuşuluyor. O nedenle tarım bizim her zaman içinde bulunacağımız bir alan olacak” diyor.
Öte yandan şirket e –ticaret alanında da giriş yapmaya hazırlanıyor. Şirket 2021 şubat ayında dijital yatırımının lansmanını yapmayı planlıyor.