MR. D.I.Y. Türkiye’yi üs yapacak: Bu yıl 40, 5 yılda 400 mağaza hedefliyor

16 Ocak 2022
Ayşegül Sakarya Pehlivan asakarya@ekonomist.com.tr

Kısa bir süre önce Türkiye pazarına giren ev dekorasyonu mağazalar zinciri Malezyalı MR. D.I.Y., Türkiye'yi bir yönetim ve üretim üssü yapacak. 2022 sonuna kadar 40 mağazaya ulaşmayı hedefleyen şirket, Türkiye'de beş yılda 400 mağaza açacak.

09 – 22 Ocak 2022 tarihli sayıdan

Ev dekorasyonu mağazalar zinciri Malezyalı MR. D.I.Y., kasım ayında girdiği Türkiye'de hızlı bir büyüme hedefliyor. 40 milyon dolarlık yatırımla 2022 sonuna kadar 40 mağaza açmayı planlayan şirket, beş yılda 400 mağazaya ulaşmayı planlıyor.

Şirket, bu mağazalaşma stratejisiyle 3 bin kişiye istihdam yaratacak. 1,2 milyar dolarlık cirosu olan Malezyalı MR. D.I.Y, Türkiye'yle birlikte dokuz ülkede bin 700 mağazayla hizmet veriyor.

Malezya, Tayland, Brunei, Endonezya, Singapur, Fili-pinler, Kamboçya ve Hindistan'ta mağazaları olan şirket, bölgeye ilk yatırımını Türkiye'ye yaptı.

TÜRKİYE'NİN PAYI ARTACAK


Şirket, bir üretim ve yönetim üssü olarak belirlediği Türkiye'yi Avrupa pazarına yönelik bir adım olarak görüyor. Türkiye'nin ardından İspanya pazarına girilmesi planlanıyor. MR. D.I.Y. Türkiye Ülke Müdürü Dilara Neyişçi Çağlı, Türkiye ve Avrupa'daki büyüme hamlesine, önümüzdeki dönemde yeni mağazalarla devam edeceklerini söylüyor.

Bu büyüme ivmesi sayesinde Türkiye ürün tedarikinde önemli bir noktaya gelecek. Ürün tedarikinde Türkiye'nin payını 3-4 yıl içinde yüzde 30 çıkartacaklarını söyleyen Çağlı, "Yerli ürün oranını artırmayı hedefliyoruz.

Buradaki üreticilerin diğer MR. D.I.Y ülkelerine ihracat yapması için çalışmalar yürüteceğiz" diyor.

ANADOLU'YA AÇILACAK


2023'e kadar İstanbul'da büyümeyi planlayan şirket, ardından Anadolu'ya açılacak. 81 ilin hepsinde olmayı planladıklarını belirten Çağlı, "AVM'lerde olacağız daha sonra caddelere de açılacağız.

Türkiye'de beş yıl içinde mağaza sayımız 400'leri bulacak" şeklinde konuşuyor. Şirket Türkiye'ye her yıl 30-40 milyon dolarlık yatırım yapacak. Hali hazırda şirketin genel merkezinde 24 kişi çalışıyor.

Mağaza başına 15 kişi istihdam edilmesi planlanıyor. Beş yıl sonraki projeksiyonda genel merkez çalışan sayısının 300, mağaza çalışan sayısının 3 bin kişi olmasını hedefleniyor.

Grubun Türkiye pazarındaki potansiyeli çok önemsediğini söyleyen Çağlı, "Grup bir yıl dolmadan Türkiye'deki ilk mağazasını açtı. Hiçbir ülkeye bu kadar hızlı girmediler. Genç nüfusu ve potansiyeli açısından Türkiye grup için ilgi odağı" diye konuşuyor.

18 BİN ÜRÜN VAR


İlk mağazasını İstanbul Meydan AVM’de açan MR. D.I.Y, ardından Metrogarden AVM ve Torium AVM’de şubelerini açtı. Şirket, ortalama 400 – bin 200 metrekare büyüklüğünde mağazalar açıyor. 18 bin ürün bulunan mağazalarda kırtasiye, ev aksesuarı, evcil hayvan aksesuarı, spor malzemesi, takı, otomobil aksesuarı gibi kategoriler bulunuyor.