Mağaza sayısını 1000'e çıkaracak

21 Temmuz 2016
2012 yılında yüzde 51’i Fransız Yves Rocher’e satılan Flormar, satıştan bu yana hem ciroda hem de mağaza sayısında iki kat büyüdü. Şirket, şu anda 650 olan mağaza sayısını önümüzdeki üç yılda 1000’e çıkarmayı hedefliyor. Aynı sürede ciro da tekrar ikiye katlanacak. Flormar Co-CEO’su Cem Şenbay, Fransız Yves Roc-her’in bazı makyaj ürünlerinde üretimi Türkiye’ye kaydıracağını da söylüyor.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Sami Şenbay’ın 1970’te İtalyanlardan alarak Türkiye’nin en büyük kozmetik markalarından biri haline getirdiği Flor-mar’ın yüzde 51’i 2012 yılında Fransız Yves Rocher tarafından satın alınmıştı. Şirketin çoğunluk hissesini alsa da yönetimi Flormar’ın ikinci kuşak temsilcisi Alp Şenbay ile Cem Şenbay’a bırakan Yves Rocher, yönetim kurulunda üç kişiyle temsil ediliyor. Yılda dört kez toplanan yönetim kurulu, Flormar’ın atacağı adımları belirliyor.

İkisi de aile şirketi olan Flormar ve Yves Rocher ortaklığının Flormar’a ciddi bir ivme getirdiği söylenebilir. Şirket, bu ortaklığın ardından hızlı bir büyüme sürecine girerek cirosunu ve mağaza sayısını iki kat artırdı. Şimdi de üç yıl sürecek bir büyüme atağına geçiyor.

TURQALITY’YE KATILDI
Flormar Co-CEO’su Cem Şenbay, son dört yılda Yves Rocher’in de desteğiyle özellikle yurtdışında hızlı bir büyüme sürecine girdiklerini söylüyor. Şenbay, “Aramızdaki know how alışverişi hem onlara hem de bize avantaj sağladı. Yves Rocher 3 bin mağazası olan 3 milyar Euro’luk bir grup. Biz yurtdışına açılırken ve onlar da Türkiye’ye girerken ortak satın alma, bilgi paylaşımı gibi konular sayesinde çok daha hızlı büyüyoruz” diyor.

Yurtiçinde 200, yurtdışında 450 olmak üzere toplam 650 mağazası bulunan şirket, 2018 yılına kadar mağaza sayısını 1000’e çıkarmayı hedefliyor. Bu mağazaların 750’si yurtdışında olacak. Halihazırda 90 ülkeye ihracat yapan ve bunların 65’inde mağazaları bulunan Flormar, önümüzdeki dönemde Malezya, Endonezya, Hindistan ve Çin’e açılmaya hazırlanıyor.

Bu yıl Turqality’ye kabul edildiklerini söyleyen Cem Şenbay, bu desteği öncelikle halihazırda faaliyet gösterdikleri Suudi Arabistan, Fas, İspanya, İran gibi ülkelerde büyümek için kullanacaklarını ifade ediyor. Önümüzdeki iki yıl içinde de Hindistan ve Çin pazarına gireceklerini belirtiyor.

Cirosu 250 milyon lirayı geçen Flormar, her yıl ortalama yüzde 30 büyüyor.
Cironun yüzde 7’sini yatırıma ayıran şirketin Gebze’de 25 bin metrekarelik alanda yıllık 120 milyon adetlik üretim kapasitesine sahip bir tesisi var.

TÜRKİYE’DE ÜRETİM
Flormar’ın üretim tesisinin yüzde 50 kapasiteyle kullanılması yeni bir projeyi de gündeme getirmiş durumda. Yves Rocher, üretiminin önemli bir kısmını Fransa’da yapıyor. Şimdi bu üretimin bir bölümünün Türkiye’ye taşınmasına yönelik bir proje üzerinde çalışılıyor. Cem Şenbay, ‘Yves Rocher, Türkiye’de üretim daha uygun fiyatlı olduğu için üretimin bir kısmını Türkiye’ye kaydırmayı planlıyor. Özellikle makyaj ürünlerinde bizim tesislerimizde üretim yapılması planlanıyor. Bunun için hazırlık süreci ve görüşmelerimiz sürüyor” diye konuşuyor.

KOZMETİK PAZARI BÜYÜYOR
Türkiye'de 8,6 milyar TL büyüklüğünde olduğu tahmin edilen kozmetik pazarı her yıl yüzde 10 büyüyor. Euromonitor raporlarına göre renkli (makyaj ürünleri) kozmetiğin bu pazar içindeki payı 900 milyon TL civarında. Flormar renkli kozmetik ürünlerinde yüzde 25 ile pazar lideri konumunda. Flormar Co-CEO'su Cem Şenbay, Türkiye'de kozmetik pazarında ağırlıklı olarak kalem, maskara gibi göz ürünlerinin satıldığını söylüyor.