Tekstilde üretim, tedarik ve perakende alanlarında faaliyet gösteren Nova Fashion Group, mağazalaşmaya hız verdi. Halen 14 olan mağaza sayısını 2021'de 50'ye çıkarmayı hedefleyen grubun CEO'su Umut Boz, online'nın payını da artıracaklarını söylüyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr
Nova Fashion Group, üretim, tedarik ve perakende olmak üzere tekstilin üç kolunda faaliyet gösteriyor. Dört yıl önce erkek giyimde Hemington ve kadın giyimde ise Knitss markalarıyla perakende sektörlerine giriş yapan grup, mağazalaşmaya hız verdi.
Şu anda 11'i Hemington ve üçü Knitss olmak üzere toplam 14 mağazası olan grup, yurtiçi ve yurtdışında yeni mağazalar açacak. 2021 hedefi yurtiçinde 30 ve yurtdışında 20 olmak üzere toplam 50 mağazaya ulaşmak.
Grubun ikinci kuşak temsilcisi ve CEO'su Umut Boz, "Hem organik hem de inorganik büyüme olacak. Franchise vermeye de başlayacağız" diyor. Bu yılı 350 milyon TL ciroyla kapatmayı hedeflediklerini söyleyen Boz sorularımızı yanıtladı.
Nova Fashion Group olarak ne zamandan beri tekstil sektöründe faaliyet gösteriyorsunuz?
1986 yılından bu yana tekstil sektöründeyiz. Şirketimizin temelleri babam Haldun Boz, annem Şerife Boz ve teyzem Hale Gözüpek tarafından atıldı. Bir aile şirketiyiz ve ben ikinci kuşağım.
13 yıldır şirkette üretimden satış ve pazarlamaya kadar pek çok bölümde çalıştım. Şu anda CEO'luk görevini yürütüyorum. Uzun yıllar tekstilin üretim ve tedarik alanlarındaydık. Dört yıl önce kendi markalaşma sürecimize başladık.
Erkek giyimde Hemington, kadın giyimde ise Knitss markalarıyla mağazacılık alanında hizmet veriyoruz. Bugün tekstilin üç alanında faaliyet gösteriyoruz. Ağırlığımız ise ihracat tarafında. Üretimimizin yüzde 90'lık kısmını ihraç ediyoruz.
Üretimi kendi tesislerinizde mi gerçekleştiriyorsunuz?
Evet, ağırlıklı olarak kendi fabrikalarımızda gerçekleştiriyoruz. İstanbul ve Samsun'da fabrikalarımız var. Kendimiz üretmediğimiz ürünleri ise onaylı tedarikçilerimizden satın alıyoruz. Kullandığımız iplik ve elyaflar İtalya'dan geliyor.
Şu anda kaç mağazanız var? 2016 yılında kurulan Hemington markamızın bugün 11 mağazası var. Markanın kuruluş amacı erkek giyimde bir eksiği doldurmaktı.
Rahat ve şık tasarımları, yüksek kalitede ve doğru fiyattan erkeklerle buluşturmayı hedefledik. Kombinlenmesi kolay ve bütün gün erkeklerin rahatlıkla üzerlerinde taşıyabilecekleri, fonksiyonel ürünler sunmak için yola çıktık.
Diğer markanız Knitss'in kaç mağazası var?
Kadında da 'Knitss' markamız var. Eşim Duygu Boz, bu markanın hem kreatif direktörü hem de kurucusu. Knitss'in yurtdışında çok kuvvetli satış ağı var.
Türkiye'de ise iki mağazamız vardı, şimdi üçüncü mağazası açılıyor. Aynı tesislerimizde üretim yapılıyor. Knitss'te en büyük pazarımız ABD. Ayrıca Ortadoğu, İngiltere ve Türkiye'de de markamıza olan ilgiden memnunuz.
Yurtdışında mağazalaşmayı planlıyor musunuz?
Planlıyoruz. Şu anda distribütörlük ağımız kuruluyor. Almanya ve Rusya'da kuruldu.
Özellikle Rusya'da hızlı büyüme planlıyoruz. ABD ve İngiltere'ye de bakıyoruz. Yurtdışındaki mağazalarımızın birkaçını kendimiz, kalanları distribütörlerle açacağız.
Önümüzdeki yıllarda mağazalaşma hedefiniz nedir?
2021 hedefimiz yurtiçinde 30 ve yurtdışında 20 mağazaya ulaşmak. Burada hem organik hem de inorganik büyüme olacak. Şu anda 11 mağazamızın tamamı kendimize ait.
Ama artık franchise vermeye de başlayacağız. Şu anda bunun altyapısını hazırlıyoruz. Talepler yoğun. İstanbul, Ankara, Bursa, İzmir bizde olacak. Bunların dışındaki şehirlerde, oraların lokal bayileriyle anlaşma yapacağız.
Tedarik işlerinizden de bahseder misiniz?
Global markaların tedarik partneriyiz. Gizlilik sözleşmemiz olduğu için hangi dünya devleriyle çalıştığımızı söyleyemiyorum. Ancak İtalyan, Alman, Fransız, İngiliz, ABD'li, İsveçli, Norveçli birçok müşterimiz var. Onlar için triko, gömlek, denim üretiyoruz.
Kendi imalatımız yıllık 1,5 milyon adet, bir o kadar da diğer ürün gruplarında satın aldığımız ürünler var. Biz sadece ürün satın almıyoruz. Tasarım, ürün geliştirme, hepsi bizde.
Üst segmentteki markalarla çalıştığımız için sürdürülebilirlikten iş sağlığı güvenliğine, elyaf güvenliğinden yasaklı kimyasal maddelere kadar pek çok konudaki tecrübemizi markalarımıza da aktardık.
Geçen yılki cironuz neydi? Bu yılki hedef cironuz nedir?
Grubumuzun 2019 ciro hedefi 350 milyon TL. Marka işi, ciromuzun yüzde 7'sini oluşturuyor. Amacımız 10 yıl içinde bu oranı yüzde 50'ye çıkarmak. Geçen yıla göre Hemington yüzde 100 büyüdü. Ancak bu genç markalarda normal bir durum. Geçen yıl beş mağazamız vardı, bu yıl 11e çıktı.
Online'ın cironuzdaki payı nedir?
E ticarette yüzde 200 büyüdük. Çok hızlı büyüyen bir alanımız. En büyük mağazamız diyebiliriz. Markamız kurulduğundan beri online mağazamız var. Şu anda ciromuzun yüzde 15'i online'dan geliyor. Hedefimiz 10 yıl içinde online'ın payını yüzde 50'ye çıkarmak. Çok hızlı teslimat yapıyoruz. Online satışa özel bazı hizmetlerimiz var.
Ne gibi hizmetler?
Türkiye'de sadece Hemington'da bulunan 'Moda Kapıda' uygulaması online satışa özel hizmetlerden sadece biri. Belli bir baremin üzerinde alım yaptığınızda, uyan bedeni alın diye tüm bedenleri gönderiyoruz. Bunu Türkiye'de tek yapan şirketiz. Online'da en çok üst giyim satıyoruz.
"İPLİK İÇİN ÖZEL ÇALIŞMALARIMIZ VAR"
"Hangi elyaf nerede en iyi şekilde yetişiyorsa oradan temin ediliyor. Merino yünü Avustralya'dan, ipek Uzakdoğu'dan, kaşmir Moğolistan'dan, Alpaka yünü Güney Amerika'dan, pamuk ise Mısır'dan geliyor.
Tamamı İtalya'da işlenip çok özel iplikler haline getiriliyor. Bünyemizde bir AR-GE birimimiz var. Ayrıca İtalya'da çalıştığımız AR-GE merkezleri de bulunuyor. Çok yoğun bir şeklinde iplik AR-GE'si yapıyoruz.
Su geçirmez, kırışmaz, çabuk kuruyan ipler üzerine çalışıyoruz. Mesela yazlık koleksiyonumuzda geliştirdiğimiz giza pamuğu ipliğini kullanacağız."
YILDA DÖRT KOLEKSİYON SUNUYORUZ"
"Hemington, 'smart casual' bir konsepte sahip, arma ve logolardan uzak, dingin bir şıklık sunuyor. Müşteri kitlesi ise 'hayattan zevk alan ve mottosu olan erkekler'. Tasarımların tamamını biz yapıyoruz.
Tasarım olarak yalın ve dingin ürünler sunuyoruz. Kreatif direktörümüz bir Alman. Almanya Düsseldorf'ta bir showroom'umuz da var. Yılda 100 ile 150 parçadan oluşan dört koleksiyon hazırlıyoruz."