Madame Coco 2022’de 100 yeni mağaza açacak

07 Şubat 2022
Ayşegül Sakarya Pehlivan asakarya@ekonomist.com.tr

Ev tekstili ve dekorasyon markası Madame Coco, 2022'de hem yurtiçinde hem yurtdışında mağazalaşma atağına kalkacak. 350 olan mağaza sayısını 2022 sonuna kadar 450'ye çıkarmayı hedefleyen şirket, 450 milyon TL yatirım yapmayı planlıyor.

23 Ocak – 05 Şubat 2022 tarihli sayıdan

Türkiye ve 17 farklı ülkede olmak üzere toplam 350 mağazasıyla hizmet veren Madame Coco, 2022'de mağazalaşma atağına kalkıyor.

Yurtiçinde ve yurtdışında 350 mağazası olan Madame Coco, 2022 sonuna kadar bu rakamı 450'ye çıkartacak.

2022'de açılacak 100 mağazanın 30'u yurtdışında olacak. Şu an 18 ülkede mağazaları olan marka, yıl sonuna kadar bu rakamı 30'a çıkartmayı hedefliyor.

Belçika başta olmak üzere Avrupa ülkelerinde ve Ortadoğu'da büyüme planlanıyor. Orta vadede şirketin hedefinde Kuzey Afrika ve Güney Amerika ülkeleri var.

Madame Coco, pandemi sürecinde pek çok şirket gibi e-ticarette de hızlı bir büyüme gösterdi. 2021'de e-ticarette yüzde 100 büyüyen şirkette e-ticaretin ciro içindeki payı yüzde 20'lere ulaştı.

2022 hedefi ise bu rakamı yüzde 30'un üzerine çıkarmak olarak belirlendi. E-ticaretteki bu ivme yurtdışına da taşınacak. Hollanda'da depo kiralayan şirket, Avrupa'da e-ticaret operasyonunu hayata geçirmeye hazırlanıyor.

Madame Coco Genel Müdürü Cemal Cem Işık, "Yunanistan'da e-ticaret sitemizle varız, bulunduğumuz her ülkede e-ticaret sitesi açma çalışmalarımız var ve Avrupa'da e-ticaret deposu kurarak Avrupa'nın her bölgesine ulaşma hedefimiz bulunuyor" diyor.

Şirket, 2022 yılı içerisinde gerçekleştireceği yurt içi ve dışındaki mağaza açılışları, teknoloji ve e-ihracat çalışmaları kapsamında 450 milyon TL'lik bir yatırım yapmayı planlıyor.

BİN YENİ İSTİHDAM


2021'de yüzde 100 büyüyen şirket, 2022'de de bu büyüme ivmesini devam ettirecek. Madame Coco Genel Müdürü Cemal Cem Işık, 2022'de de yüzde 100 büyüme hedeflediklerini söylüyor. 2 bin kişinin çalıştığı şirkette büyüme hedefleri doğrultusunda istihdam sayısı da artacak. 2022'de bin yeni istihdam yaratılması hedefleniyor.

Madame Coco mağazalarında ev tekstili, banyo, mutfak, sofra, cam, porselen, plastik ürünler, aydınlatma, kişisel bakım ürünleri ve kozmetik gibi birçok farklı kategoride 10 bin adet ürün çeşidi var. Cemal Cem Işık, satışların yüzde 50'sini tekstil ürünlerinin oluşturduğunu söylüyor.

Ürünlerin yüzde 20'si yurtdışından, yüzde 80'i Türkiye'den tedarik ediliyor. Şirketin 200'ün üzerinde tedarikçisi var. Bu tedarikçilerin 15-20 tanesi sadece Madame Coco için üretim yapıyor.

Şirket büyürken mağazaların metrekaresi de genişliyor. 100-120 metrekare olan mağaza büyüklükleri 500 metrekareye kadar çıkıyor. Cemal Cem Işık, "Marka olarak gençleşiyoruz ve daha rahat alışveriş deneyimi sunmayı hedefliyoruz" diyor.

"HER GÜN İKİ MÜŞTERİYİ ARIYORUM"


Yaklaşık bir yıl önce şirketin genel müdürlük koltuğuna oturan Cemal Cem Işık, uzun yıllar Amerika'da perakende sektöründe yöneticilik yaptı.

Bu süreçte edindiği çalışan ve müşteri memnuniyetine ilişkin uygulamaları Türkiye'ye getirdi. Müşterileri ile en üst düzeyde yakınlık kurmayı önemsediklerini vurgulayan Işık, "Başta ben olmak üzere şirketin tüm direktörleri, her gün sorun yaşayan iki müşteriyi arayarak çözüm bulmaya çalışıyoruz" diyor.