BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr
Erkan Şahintürk ve Tuba Şahintürk çiftinin 2001 yılında kurduğu Lunch Box, ‘Fast A La Carte’ konseptiyle İstanbul’da ilk şubesini Güneşli’de açtı. Şef Gıda Restoran İşletmeleri bünyesinde açılan ve markalaşarak büyüyen Lunch Box, özellikle hızlı servis ve A La Carte sunum konsepti ile iş dünyası tarafından da tercih edilmeye başlandı.
Marka bugün İstanbul, Kayseri ve Çorlu’da toplam 14 şubeye ve 250 çalışana ulaştı. Restoranlarda günlük ortalama 4 bin kişiye hizmet sunuluyor. Erkan Şahintürk, franchise vererek büyümeyi hedeflediklerini söylüyor.
Şahintürk, “Lunch Box marka misyonuna inanan, bu misyonu taşıyabilecek ve tüketicilerimizin memnuniyet çizgisini daha yukarıya taşıyacak bir franchise organizasyonu yürüteceğiz. Bu doğrultuda, 2018 yılında İstanbul’da beş, İstanbul dışında iki veya üç adet franchise vermeyi planlıyoruz.
İstanbul dışında Ankara, İzmir, Gaziantep, Edirne, Tekirdağ, Bursa gibi illerimizde fizibilite çalışmalarımız sürüyor” diyor. Franchise giriş bedeli olarak 50 bin Euro + KDV alınıyor. Royalty, net satış üzerinden yüzde 3 ve reklam katılım bedeli de yüzde 1 olarak belirlenmiş durumda.
Ortalama yatırım maliyetinin m2 başına bin ile bin 100 dolar + KDV arasında değiştiği ifade ediliyor. Franchise yatırım bedeli geri dönüşünün 24 ay ile 30 ay arasında olacağı belirtiliyor.
YURTDIŞINA AÇILACAK
Erkan Şahintürk, konsepte uygun, prestijli alışveriş merkezleri içerisinde yer almayı tercih ettiklerini belirtiyor. Şahintürk, önemli alışveriş ve yeme-içme yoğunluğu olan caddelerde de lokasyonun uygunluğuna göre değerlendirme yaptıklarını vurguluyor.
Şubeler için aylık ciro hedefi lokasyona göre 500 bin ile 750 bin TL arasında değişiyor. Kâr marjı ise yüzde 15 ile yüzde 20 arasında ürün bazlı olarak değişkenlik gösteriyor.
Minimum 300 m2 kapalı ve 150 m2 açık alanı olan yerlerin Lunch Box konseptine uygun lokasyonlar olduğunu ifade eden Erkan Şahintürk, hedeflerini şöyle anlatıyor: “Lunch Box konsepti için yurtdışından da büyük ilgi görüyoruz.
Yurtdışı için farklı ülkelerden franchise teklifleri geliyor. Ancak konsepti yurtdışında doğru şekilde konumlamak için acele etmiyoruz. Dubai, Rusya, Katar, Almanya gibi ülkelerde fizibilite çalışmaları yapıyoruz. Yurtdışında önümüzdeki beş yıl içinde beş şube açma hedefimiz bulunuyor."
İŞİN AYNASI
Uygun yer: Minimum 300 m2 kapalı ve 150 m2 açık alanı olan yerlerin Lunch Box konseptine uygun lokasyonlar olduğu ifade ediliyor.
İlk sermaye: Franchise giriş bedeli olarak 50 bin Euro + KDV alınıyor. Ortalama yatırım maliyetinin m2 başına bin ile bin 100 dolar KDV arasında değiştiği ifade ediliyor.
Ciro hedefi: Şubeler için aylık ciro hedefi lokasyona göre 500 bin ile 750 bin TL arasında değişiyor.
Kâr marjı: Yüzde 15 ile yüzde 20 arasında ürün bazlı olarak değişkenlik gösteriyor.
Bayilerde aranan özellikler: Lunch Box işletme yönetimi, mutfak eğitimi ve personel eğitimlerini tamamlayacak, işinin başında duracak girişimciler aranıyor.
Başvuru için: 0535 662 25 27 ya da bulent.cospinar@lunchbox.com.tr