Kurumlara özel çözümler geliştiriyor

02 Ekim 2019

Fitness ekipmanları üretip pazarlamanın yanı sıra fitness çözümleri ve teknolojileri geliştiren İtalyan Technogym, 13 yıldır Türkiye'de AVV ile büyüyor. AVV CEO'su Vittorio Zagaia, son dönemde kurumlara yönelik wellness çözümlerine odaklandıklarını söylüyor.





AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr





Sağlıklı yaşam bilincinin artması son yıllarda fitness pazarının hareketlenmesine neden oldu. Ekipman, fitness salonu, sporcu gıdası gibi farklı alanlarla birlikte ciddi bir ekosistem yaratan sektörün yaklaşık 3,5 milyar TL'lik büyüklüğe ulaştığı tahmin ediliyor.





Bu pazarın içinde fitness ekipmanları sektörünün payı ise 100 milyon dolar civarında. Türkiye'de spor salonlarına üye olanların sayısı 2 milyonu aşmış durumda. Türkiye'deki büyüme potansiyeli pazarı yabancı markalar için iyi bir oyun alanı haline getiriyor.





100'ün üzerinde ülkede bulunan yaygın ağıyla fitness ve wellness konusunda dünyanın lider markalarından biri olan İtalyan Technogym, Türkiye pazarını keşfeden şirketlerden biri. Şirket, fitness ekipmanları üretip pazarlamanın yanı sıra fitness çözümleri ve teknolojileri de üretiyor.





Technogym ekipmanları, tüm dünyada 200 bin ev ve 65 bin wellness merkezinde her gün 35 milyon kişi tarafından kullanılıyor. Üretiminin yüzde 90'ını 100'ün üzerinde ülkeye ihraç eden şirketin 2006 yılından bu yana Türkiye, Türkmenistan ve KKTC distribütörlüğünü AVV yapıyor.





TEKNOLOJİYE YATIRIM





2017 yılından bu yana Arkas Holding ortaklığıyla faaliyetlerine devam eden AVV, Technogym distribütörleri arasında son beş yıldır dünyada ilk beşte yer alıyor. Cirosu 50 milyon TL'ye ulaşan AVV, her yıl ortalama yüzde 10-15 büyüyor.





Technogym, ekipman üretiminin yanı sıra bir teknoloji şirketi gibi hareket ediyor. Şirketin geliştirdiği özel bir yazılım kardio, güç ve fonksiyonel antrenman ekipmanlarının birbiriyle entegre çalışmasını sağlıyor.





AVV CEOsu Vittorio Zagaia, ekipmanların tamamının mobil uygulamalar, egzersiz programları ve içeriklerine bağlı olduğunu söylüyor. Zagaia, iç mekan tasarımı danışmanlığı, egzersiz, satış sonrası ve pazarlama desteği gibi hizmetler verdiklerini ifade ediyor.





WELLNESS ÇÖZÜMLERİ
Şirket son dönemde özellikle kurumlara yönelik wellness çözümlerine odaklanmış durumda. Vittorio Zagaia, çalışanların kronik sağlık sorunlarının şirketlere milyonlarca dolara mal olduğunu söylüyor. Zagaia, "Technogym sadece fitness ekipmanı üretmiyor.





Aynı zamanda bir wellness şirketi olarak kurumlara özel projeler geliştiriyor" diyor. Şirket, Mywellness dijital platformu sayesinde her bir çalışan için tamamen kişiselleştirilmiş bir sağlık deneyimi sunabiliyor. Kullanıcıların hem dış mekanlarda hem de Technogym ekipmanlarında ve mobil cihazlarda kişisel profillerine bağlanabiliyor.





KONGRE DÜZENLİYOR
Technogym Türkiye Distiribütörü AVV, dergimizin piyasaya çıktığı 29 Eylül 2019 Pazar günü Boğaziçi Üniversitesi Garanti Kültür Merkezi'nde Uluslararası Spor ve Performans Kongresi düzenleyecek.





Yeni eğitim yöntemleri, yeni bilimsel teoriler ve kuvvet antrenmanı alanındaki son teknolojilerin analiz edilip tartışılacağı sunumlara ev sahipliği yapacak olan Technogym Uluslararası Spor ve Performans Kongresi'nde etkileşimli teorik bilgilerin yanı sıra pratik oturumlar da yer alacak.