AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN BURCU TUVAY
asakarya@ekonomist.com.tr btuvay@ekonomist.com.tr
Yaklaşık 100 bin TL'ye kadar düşük bir sermaye ile kurulabilecek bu iş modelleri girişimcilere yüksek ciro ve kâr marjı vaat ediyor. Yapılan araştırmalara göre, Türkiye nüfusunun yüzde 42’si girişimci olmak istiyor. Yüzde 37’si ise kendilerinin bir iş kurmak için gerekli yeteneklere sahip olduğunu hissediyor. İş kurmak birçok çalışanın hayali. Bunun yanında girişimciler ise yeni iş fırsatlarını kolluyor.
Tabloları görmek için görsellere tıklayın.
Bunun yanı sıra çiğ köfte, pide gibi Türk mutfağının geleneksel lezzetleri de hızla şubeleşmelerinin yanı sıra express adı verilen küçük metrekareli şubeleriyle az sermaye ile kurulabilecek iş fırsatları sunuyor. Gayrimenkul danışmanlığı, spor merkezleri, kozmetik gibi birçok sektör de daha küçük konseptlerde düşük sermayeli girişim fırsatları sunan girişim sahaları arasında yer alıyor.
EN HIZLI BÜYÜYEN ALANLAR
Örneğin son yıllarda emlak sektöründe yaşanan yükseliş özellikle gayrimenkul danışmanlığı sektöründe önemli bir hareketlilik yarattı. Daha önceleri mahalle aralarında küçük ofisler olarak görmeye alışık olduğumuz bu saha, kurumsal markalarla hızla büyüyor ve daha profesyonel bir hizmet anlayışı sunuyor. Bu alanın en cazip taraflarından biri, franchise şube açarak düşük maliyet ve yüksek kâr marjı ile çalışılabilmesi.
Dünyada fitness sektörü yaklaşık 80 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip. Türkiye’deki büyüklüğü ise 400 milyon dolar civarında olsa da sektöre giderek daha fazla yeni oyuncunun katılmasıyla büyüme ivmesi yakalanmış durumda.
Ünlü spor zincirlerinin pazardaki hakimiyetinin yanı sıra Anadolu’nun birçok yerinde ve İstanbul’da bayilik veren spor salonları ile de sektörde büyük bir hareketlilik var. Özellikle kadınlara yönelik spor salonları çoğalıyor ve markalar verdikleri bayilikleri artırıyor. Bu markaların çoğu da kadın girişimciliğini desteklemek ve kadınlara istihdam oluşturmak yoluyla kadının ekonomik ve sosyal hayattaki gücünü artırmayı hedeflediği için sadece kadın girişimcilere franchise veriyor.
GELENEKSEL LEZZETLER REVAÇTA
Gıdada en hızlı büyüyen segmentlerden biri olan çiğ köfte, bugüne kadar birçok kişiyi iş sahibi yaptı. Bunun nedeni, düşük sermaye ile yatırım olanağı ve yüksek kâr marjı sunuyor olması. Etsiz çiğ köfte sektörü yıllık 650 milyon TL ciroya ulaşırken, sektörün sağladığı istihdam ise 15 bin kişi olarak biliniyor.
Sektörün hala yüzde 70'i merdiven altı üretim yapan şirketlerden oluşuyor. Ancak çiğköf-te sektörü hızlı bir markalaşma atağında. Başta İstanbul olmak üzere Ankara, İzmir ve diğer Anadolu şehirlerinde hızla büyüyen sektör, girişimcilere de fırsatlar yaratıyor.
30 yıl önce Türkiye’ye gelen piz-zacılar, kuvvetli organizasyon yapıları nedeniyle popülarite bakımından yüzlerce yıllık pidecilerin önüne geçmişlerdi. Ancak son zamanlarda pide sektöründe gerek irili ufaklı gerekse kurumsal markaların sayısı artmaya başladı. Kısacası sektör belli bir büyüme hacmi yakalamayı başardı.
Türkiye’de 20 bin civarında pide restoranı bulunuyor ve bunları cirosu yıllık 10 milyar TL olarak tahmin ediliyor. 20’ye yakın pide zinciri bulunuyor. Bunların belli bir kısmı ise franchise vererek büyümeyi tercih ediyor. Sektörün büyümesini genel olarak franchising sistemi tetikliyor diyebiliriz.
38 GİRİŞİM FIRSATI
Bu hafta küçük sermaye ile kurulabilecek kazançlı işlerin bir listesini çıkardık. Bu listedeki bazı işler küçük bir araştırma sonrasında hemen başlanabilecek nitelikte. Bazıları ise birtakım eğitimlerden geçilerek, birtakım özelliklere sahip olunarak yapılabilecek türde. Bu kârlı iş fikirlerinin kesiştiği nokta ise hepsinin düşük sermayeyle yapılabilecek olması. Kapak haberimizde yaklaşık 100 bin TL’ye kadar sermaye ile kurulabilecek, yüksek kâr marjı ve ciro hedefi sunan 38 girişim fırsatını ve yatırım koşullarını araştırdık.
1- PİDEDE SAMSUN: Pidede Samsun, nüfus ve trafik yoğunluğunun yüksek olduğu lokasyonlarda restoran açılmasını tercih ediyor İsim hakkı bedeliolarak20 bin TL alınıyor. Ortalama şube açılış maliyetiise 80 bin TL civarında. Reklam katılım ücretiolarak aylık 300 TL alınıyor. Royalty ise ciro üzerinden yüzde 4 olarak ifade ediliyor. Girişimciye, personel, eğitim, proje, ortak reklam, yer seçimive pazarlama konularında destek veriliyor.
2-YOGOLAT FROZEN YOGURT: Yaklaşık beş yıldan beri faaliyet gösteren ve Yogolat Frozen Yogurt markasını kullanan Froyo Yogurt, ağırlıklı olarak kafe ve restoran konseptleri içinde ilerliyor. Bu işletmeleri frozen yogurt makine ve hammaddesi ile destekliyor Bayilik sistemi ile çalışıldığı için zincir mağazalara sahip işletmelerde yer alıyor. Bu yıl hedeflenen bölgeler Ege ve Akdeniz. İşletme konsepti içinde yaklaşık 1-2 m2'lik bir alanda görsel tanıtım malzemeleri ile Frozen Yogurt makinesinin yer aldığı Yogolat Corner kurmanın bedeli 20 bin TL + KDV. AVM’ler, hayvanat bahçeleri, plajlar, çocuk eğlence alanları, sinemalar, spor merkezleri, gross marketler, üniversite kantinleri ile halihazırda hizmet veren işletmelerin iç ve dış alanları bu konsept için uygun. Royalty bedeli bulunmuyor. Aylık ciro hedefi minimum 9 bin TL.
3-TADAN PİDE: Tadan Pide, fast food ve alacarte olarak iki farklı konsept sunuyor Firma Ankara’da üç, Kırıkkale ve Tokat’ta birer olmak üzere toplam beş şube ile faaliyet gösteriyor İki farklı konsept için 2017yılı sonuna kadar İstanbul’da beş, Ankara’da üç, İzmir’de ise iki franchise şube açılması planlanıyor Franchise giriş bedeliolarak 20 bin dolar talep ediliyor Bir şube için hedeflenen ciro 75 bin TL ile 90 bin TL arasında değişiyor Kâr marjı ise minimum yüzde 20 olarak ifade ediliyor
4- BIOTA: Biota, yaklaşık 40 bin m2 alanı ile Türkiye'nin en büyük bitkisel kozmetik üretim tesisine sahip şirketi. Bioxcin, Bioder, Bioblas, Biota 59 Elements, Restorex gibimarkaların üreticisi olan şirket, franchising ile büyüme kararı aldı. Toplam beş şubesibulunan Biota, Türkiye'nin her bölgesi için franchise talebi kabul ediyor. Mağaza açmak için yatırım bedeli50-80 bin TL, kiosk açmak için ise 25-40 bin TL arasında değişiyor. İsim hakkı bedelive royalty alınmıyor. Mağaza için 30-50 bin TL, kiosk için de 15-30 bin TL arasında aylık ciro hedefibulunuyor.
5- KAHTA ÇİĞ KÖFTE: 25 ilde 320 şubeye ulaşan Kahta Çiğ Köfte, bu yıl Türkiye genelinde 60 franchise şube daha açmayı planlıyor Yenibir şube için 15 bin TL yatırım bedeliyle işe başlanıyor Minimum 5 metrekareden başlayan küçük bir dükkan, bu iş modeli için uygun olarak ifade ediliyor İsim hakkı bedeli alınmıyor. Franchise mağazalardan royalty bedelide talep edilmiyor.
6-CHOCO BONS WAFFLE: Choco Bons Waffle, klasik waffle çeşitlerinin yanında kendi buluşu olan bardakta waffle ürünü ve 14 farklı çeşit çikolata ile faaliyet gösteren bir konsept. Bu yıl Türkiye genelinde 25 şubeye ulaşılması hedefleniyor. Stand, kiosk ve kafe olmak üzere üç farklı konseptte franchise veren firmanın şubeleri için yatırım maliyeti 10 bin ile 100 bin TL arasında değişiyor. 20'nci şubeye kadar isim hakkı bedeli alınmıyor. Cirodan herhangi bir kesinti yapılmıyor. Kira ve lokasyona göre şubeler için aylık ciro hedefi 20 bin ile 80 bin TL arasında değişiyor.
7- b-fit: Kadınlara yönelik spor merkezi b-fit, Türkiye'de 50 ilde 188 şubesiyle faaliyet gösteriyor 2017'de 51 şube açılması planlanıyor. Özellikle Kayseri, Hakkari, Artvin, Karabük ve Sakarya hedefleniyor Bir şube açmak için toplam 60 bin TL ile 80 bin TL arasında yatırım gerekiyor. İstanbul için 49 bin TL + KDV, diğer iller için 39 bin TL + KDV, henüz şubesi olmayan illerde ise 29 bin TL + KDV isim hakkı bedeli alınıyor. Royalty ücreti 600 TL + KDV. Şirket, sadece kadın girişimcilerin başvurularını kabul ediyor.
8-ÇİLEK SPOR: Sadece kadınlara ve 3-9 yaş arası çocuklara spor hizmeti sunan Çilek Spor, bu yıl Türkiye genelinde 10 şube açmayı hedefliyor. Ortalama 150 m2'lik bir şube için 25 bin dolar yatırım maliyeti gerekiyor. İsim hakkı bedeli olarak 5 bin dolar, royalty olarak ise aylık 100 dolar alınıyor. Aylık 3 bin dolar ciro hedefi bulunuyor.
9- TGM TREND GAYRİMENKUL: Aydın Holding bünyesindeki TGM Trend Gayrimenkul, 2010 yılında kuruldu. Şirket, klasik alım-satım ve kiralama aracılık hizmetleri dışında sigortadan altyapı aboneliklerine, kira takibinden fatura ödemesine kadar farklı alanlarda çözümler sunuyor. Altı şubesi bulunan şirket, 2017yılında 30 şube daha açmayı planlıyor. Net kullanım alanı en az 40 metrekare olan, en az 3 metrekare tabela asma alınlığı bulunan bir şube açmanın ortalama maliyeti tüm kurulumlar ve donanımlar dahil 60 bin TL civarında.
10-MANICARE: Kadınlar tarafından işletilen, kadın güzellik uzmanı ve girişimci yetiştirmeyi hedefleyen, el ve ayak bakım hizmeti sunan Manicare, franchise veren firmalar arasında yer alıyor Bu yıl İstanbul başta olmak üzere üç franchise şube açılması planlanıyor Bir şube açmak için toplam yatırım maliyeti 75 bin TL olarak ifade ediliyor İsim hakkı bedeli olarak 10 bin TL talep ediliyor Aylık minimum 500 TL royatly ücretiya da cirodan yüzde 6 pay alınıyor. Bir şube için 15 bin TL aylık ciro hedefi bulunuyor.
11-CINEBOX: Sanal gerçeklik, son yıllarda adını sıkça duyduğumuz bir teknoloji. Kısaca gerçek hayattaki ortamların bilgisayarlar aracılığı ile taklit edilmesi olarak ifade ediliyor. 2015 yılında kurulan Cinebox, sanal geçeklik teknolojileri geliştiren bir şirket. AVM'lerde eğlence amaçlı olarak kuruluyor. Cinebox'ın Türkiye'de 42, yurtdışında 12 olmak üzere 54 şubesi var. 2017 yılında 30 yeni şube açılması hedefleniyor. İsim hakkı bedeli talep etmeyen şirketin kurulum maliyeti100 bin TL. Bir şubenin ortalama 40 bin TL ciro hedefi bulunuyor.
12- SPAGETTI ICE CREAM: Spagetti Ice Cream, İtalyan Manheimm tarafından yaratılmış bir marka. Başta Almanya olmak üzere yaygınlaşmaya başlamış ve dondurmanın farklı sunumu sayesinde festivallerin gözde standları arasında yer bulmuş durumda. Ürün, vanilyalı dondurmanın spagetti çubukları gibi preslenmesi, domates sosu görüntüsü için çilek ya da frambuaz sosu, parmesan rendesi için beyaz çikolata veya hindistan cevizi ile renklendirilmesiyle sunuluyor. 18 şube ile faaliyet gösteren şirket bu yıl dört yeni franchise şube açmayı planlıyor. Yatırım maliyeti 17 bin ile 44 bin TL arasında değişiyor. Aylık minimum 10 bin TL ciro hedefleniyor
13- CUP TO GO: Su buharında pişirilerek servis edilen kutu kumpir konsepti. Yürürken, ayakta yenilebilen bu pratik kumpir için kiosk olarak franchise veriliyor. 10 şube ile faaliyet gösteriliyor ve bu yıl dört yeni şube daha açılması planlanıyor Sinema, metro istasyonları, sahiller, okul kantinleri, üniversiteler ve ana caddeler bu iş modeli için uygun alanlar olarak ifade ediliyor Aylık minimum 10 bin TL ciro hedefi bulunuyor. Royalty alınmıyor.
14- TATLISES ÇİĞ KÖFTE: Türkiye genelinde 257 şubeyle faaliyet gösteren Tatlıses Çiğ Köfte, hızla büyüyen iş modellerinden biri. 2017 yılında Türkiye genelinde ve Avrupa'da 50 yeni franchise şube açılması planlanıyor. Yatırım maliyeti bulunan noktanın büyüklüğüne ve durumuna göre ortalama olarak 20 bin ile 35 bin TL arasında değişiklik gösteriyor. İsim hakkı bedeli beş yıl için 5 bin TL olarak belirlenmiş durumda. Royalty alınmıyor Her bölge için ortalama ciro hedefi değişiyor
15- LIBERTY PANCAKE: Sıfır yağ ile hazırlanan, istenilen tatların ilave edildiği bir tatlı çeşidi olan Libert Pancake, kiosk kon-septi ile franchise verilen bir iş modeli. Aynı zamanda paket servis seçeneği de bulunuyor. Bu yıl 10 şubenin açılması planlanıyor Yatırım maliyeti 17 bin TLden başlıyor
16- NOODLE BY NOODLE: Elektrikli makarna pişiricisinde soya sosları ile hazırlanan bu konsept, farklı sebzeler eklenerek kutulanmış halde servis edilen bir erişte çeşidi. 18 şube ile faaliyet gösteren bu kiosk modeli için dört adet daha franchise verilmesi planlanıyor. Yatırım maliyetikonsepte göre değişiyor. Minimum 10 bin TL ciro hedefleniyor Royalty bedelide alınmıyor
17-SABUN DÜNYAM: Sabun Dünyam, bitkisel sabun sektöründe 2012 yılından beri faaliyet gösteren Erkal Tra-ding'e ait bir marka. Markanın 97 bayisi bulunuyor. Türkiye genelinde büyümeyihedefle-yen şirket, 2017'de 20 yeni bayilik vermeyi planlıyor Bir şubenin maliyetikonsepte göre 7 bin TL ile 18 bin TL arasında değişiyor İsim hakkı bedelive royalty bedeli talep edilmiyor İşlek bir noktadaki bayinin ortalama cirosu 25 bin TL olarak ifade ediliyor
18- HEPSİ KARTUŞ: Bilgisayar firması olarak faaliyetine başlayan Hepsi Kartuş, daha geniş kapsamlı olarak yazıcı sektöründe de yer almaya başladı. 15 adet alan adı ve çeşitli satış kanalları üzerinden internet üzerinden perakende ve toptan satış yapan şirket sekiz şube ile faaliyet gösteriyor İstanbul başta olmak üzere bu yıl dört şube daha açılması planlanıyor Bir şube açmak için30 bin TL’lik yatırımın yeterli olduğu ifade ediliyor. İsim hakkı bedelive royalty alınmıyor. Bir şube için aylık ciro hedefi 50 bin TL.
19- REALTY WORLD: Gayrimenkul danışmanlığı sektöründe faaliyet gösteren Realty World, 1973’te ABD’de kuruldu. Türkiye’de 2007 yılında bu yana Garanti Koza Grubu’nun bünyesinde faaliyet gösteriyor. Şirketin Türkiye genelinde 187 ofisi var. 2017 yılında 60 yeni ofis açılması hedefleniyor. İsim hakkı bedeli 5 bin ile 25 bin dolar arasında değişiyor. Girişimcilerden royalty bedeli olarak aylık yüzde 8 talep ediliyor.
20-O'WAFFLE : Waffle, son dönemlerde gençlerin yoğun ilgi gösterdiği bir hamur tatlısı. Bu nedenle bu alana yönelik pek çok yenigirişim görmek mümkün. O'Waffle da bu alandaki yenimarkalardan biri. İlk şubesi 2014 yılında açıldı. Marka, farklılık yaratmak için aynı zamanda kafe olarak tasarlanan bir konsepte sahip. İstanbul’da iki şubesibulunan şirket, 2017’de beş yenişube açmayı hedefliyor Markanın kiosk yatırım maliyeti60 bin ile 100 bin TL arasında değişiyor İsim hakkı bedeli de 15 bin ile 30 bin TL arasında değişirken, royalty olarak aylık 790 TL alınıyor
21-CI GUSTA: Cigusta, dondurma hammaddeleri üreten İtalyan PreGel firması tarafından yaratılan bir konsept. İtalyan dondurmasının yanı sıra smoothie, dondurulmuş yoğurt gibi farklı ürünleri de menüsünde bulunduruyor. Türkiye’de dört yıldır faaliyet gösteriyor. Üç şubesibulunan marka, 2017 yılında iki franchise şube açmayı hedefliyor. Bir şubenin maliyetilokasyona ve büyüklüğe göre değişmekle birlikte 20 bin Euro’dan başlıyor Ciro üzerinden aylık yüzde 3 royalty talep ediliyor
22- PIZZA TOWN: Yurtdışında görmeye alışkın olduğumuz dilim pizza konsepti son dönemde Türkiye’de de çok popüler oldu. Trendleri gören pek çok girişimci bu alana yatırım yapmaya başladı. 2016 yılında sektöre adım atan Pizza Town’un henüz bir şubesi bulunuyor. Altyapısını oluşturan şirket, 2017’de hızlı bir büyüme hedefliyor. Toplam yatırım maliyeti 100 bin TL olan markanın isim hakkı bedeli 30 bin TL. Royalty ücreti olarak cirodan yüzde 10 talep ediliyor. Lokasyonu iyi olan bir şube için ortalama 100 bin TL’lik ciro hedefleniyor
23- RESTORFX: Avustralya, İngiltere, Belçika, Mısır, Hindistan, Rusya başta olmak üzere 50 ülkede faaliyet gösteren boya restorasyon sistemiRestorFX, Amerika’dan sonra 2015 yılında Türkiye’ye geldi. Halihazırda 10 bayisibulunan şirket, 2017’de bu rakamı 32’ye çıkarmayı hedefliyor Res-torFX Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Elönü, İstanbul başta olmak üzere, Bursa, Adana, Eskişehir, Tekirdağ, Gaziantep’te büyümeyihedeflediklerinisöylü-yor. Markanın yatırım maliyeti, franchise giriş bedeli, isim hakkı, royalty, ürün paketi, eğitim ve promosyon ürünleri içinde olmak üzere, toplam 75 bin TL olarak ifade ediliyor
24- NEFİS DEMET: Nefis Demet, 2008 yılından beri meyve sepeti sektöründe faaliyet gösteriyor. Şirketin ürün gamında sadece meyve yer almıyor. Talebe göre kek, kurabiye, truffle ve karışık sepet hediyeler de yapılıyor. Şirketin altı şubesi bulunuyor. 2017 yılında Samsun, Trabzon, ordu, Kayseri, Malatya, Adana gibi şehirlerde 20 yeni franchise şube açılması hedefleniyor. Dükkan açma maliyeti metrekareye ve bulunduğu yere göre değişmekle birlikte 30 bin TL’den başlıyor. Royalty, sipariş başına yüzde 10- 30 arasında değişiyor.
25-O'PİLAVCI: Türkiye'de çok popüler olan sokak pilavcılığı son yıllarda yeni bir sektöre dönüştü. Pilav arabalarının yerini markalı şubeler almaya başladı. O'Pilavcı, bu trendin öncülerinden biri. 2012 yılında ilk şubesini açan O'Pilavcı'nın Türkiye genelinde 69 şubesi bulunuyor. 2017 yılında 131 yeni şube açılması hedefleniyor. İş modeline göre yatırım maliyeti 20 bin TL ile 100 bin TL arasında değişiyor. İsim hakkı bedeli 10 bin ile 30 bin TL aralığında. Royalty olarak ise ilk 100 bayiden 590 TL, sonrasında cirodan yüzde 10 pay alınması planlanıyor.
26- ZONE FITNESS: Son yıllarda hızla artan sağlıklı yaşam bilinci spor sektörüne yönelik yatırımların da artmasını sağlıyor Bu alandaki açığı görerek 2013 yılında Zone Fitness markasını kuran Cihan Nam, bu yıl Türkiye geneline yayılmak için franchise verme kararı aldı. Zone Fitness'in üç şubesi bulunuyor. 2017'de beş yeni franchise verilmesi planlanıyor. Ekim ayına kadar ilk franchise şubeyi açacaklarını söyleyen Nam, "İlk şube hedefimiz İstanbul. Diğer hedef bölgeler ise Ankara, İzmir, Bursa, İzmit" diyor. 120-250 m2 büyüklüğünde bir şube açmanın yatırım maliyeti 99 bin TL + KDV. Nam, maliyetin kiralanacak stüdyo, dekorasyon, lokasyon etkilerine bağlı olarak değişeceğini söylüyor.
27- SAM KÜNEFE: Uzun yıllardır Hatay'da gerçekleştirdiği künefe üretimini 2007 yılından bu yana İstanbul'da sürdüren Arma Grup, Sam Künefe markasıyla şubeleşiyor. Halihazırda dört şubesi bulunan şirket, 2017'de sekiz franchise vermeyi hedefliyor. Yatırım maliyeti lokasyona göre değişmekle birlikte maksimum 100 bin TL. İsim hakkı bedeli olarak 30 bin TL talep ediliyor. Sam Künefe şubelerinde künefenin yanı sıra Hatay'a özel ürünler de bulunuyor. Koruyucu maddeler kullanmaya nefe, katkısız ürünleriyle farklılaşmaya çalışıyor
28- ATOM TOST: Atom Tost, Türkiye'ye özgü bir fast food zinciri. Menüsünde tostun yanı sıra hamburger, sandviç gibi ürünler bulunuyor Şirketin halihazırda 16 şubesi var. Franchise giriş bedeli 15 bin Euro olan Atom Tost, royalty olarak aylık net ciro üzerinden yüzde 5 talep ediyor Franchise verilmesi hedeflenen ilk beş ili İzmir, Bursa, Ankara, Eskişehir ve Antalya oluşturuyor.
29- WAFFLE'CI AKIN: 1994 yılında kurulan Waffle'cı Akın, 2014 yılından bu yana yeni konseptiyle bayilik veriyor. 27 şubesi bulunan markanın farklı konseptleri bulunuyor. Maliyetler de konsepte göre değişiyor. Cadde ve AVM için 50 metrekarelik bir işletmenin toplam yatırım bedeli 150-200 bin TL aralığında değişiyor. Fayton mobil şube için 100 bin TL, kiosk için 130 bin TL yatırım yapmak gerekiyor. Cirodan aylık 500 TL sabit hizmet bedeli alınıyor.
30-ZİYAFET ÇİĞKÖFTE: 2005 yılında Arnavutköy'de hizmet vermeye başlayan Ziyafet Çiğköfte, 4 bin 500 metrekarelik fabrikasında üretim yapıyor. Şirketin 545 şubesi bulunuyor. 2017 yılında 70 yeni şube açılması planlanıyor. Ziyafet Çiğköfte, Ege ve Akdeniz bölgeleri başta olmak üzere Türkiye genelinde büyümeyi hedefliyor. Girişimciden isim hakkı bedeli ve royalty talep edilmiyor.
31- SOSİSEV: Dünyada hotdog olarak bilinen sosisli sandviçi Türkiye'deki damak zevkine uygun hale getirerek sunan bir kon-sept. 2013 yılında kurulan markanın açık ve kapalı olmak üzere iki konsepti bulunuyor. Açık alan için 55 bin TL, kapalı alan için 50 bin TL + KDV yatırım yapmak gerekiyor. Bir franchise şubenin aylık 15 bin ile 30 bin TL arasında ciro yapması hedefleniyor
32- KAHVE ŞAHANE: Kahve Şahane, 2012 yılında Bursa merkezli olarak ortaya çıktı. Türk kültürünün vazgeçilmezi Türk kahvesini AVM'lere taşıma hedefiyle yola çıkan Kahve Şahane'nin halihazırda İstanbul, Ankara, İzmir, Karabük gibi şehirlerde 12 şubesi bulunuyor. Şirket, mekana özel tasarımlar yapıyor. Kahve Şahane için 55 bin TL civarında yatırım gerekiyor. İsim hakkı bedeli talep edilmiyor. Ortalama kâr marjının ise yüzde 500 ile yüzde 1.000 arasında değiştiği ifade ediliyor.
33- GLOBOWAX: Susuz araç yıkama markası Globowax, 2007 yılından beri bu yana franchise sistemiyle büyüyor Türkiye genelinde 79 şubesi bulunan şirket, mobil bayilikler, sabit hizmet temsilcilikleri, semt temsilcilikleri, AVM temsilcilikleri, şehir temsilcilikleri ve ülke temsilcilikleri olmak üzere altı farklı konseptte faaliyet gösteriyor Ortalama işletme sermayesi 30 bin TL'den başlıyor 2017 yılında 50 yeni şube açılması hedefleniyor.
34- MR KAHVALTI: Klasik Türk kahvaltısını günümüze uyarlayan Mr Kahvaltı, ekmek arası kahvaltının markalaştığı ilk ve tek konsept olarak öne çıkıyor İlk şubesi İzmir'de olan şirket, yıl sonuna kadar büyük şehirlerin hepsinde franchise taleplerini değerlendirmeyi planlıyor. 2017 sonuna kadar 20 yeni şube açılması hedefleniyor. Şirketin öncelik verdiği yerler arasında İstanbul, Ankara, Bursa, Gaziantep, Konya, Manisa, Aydın, Trabzon, Antalya ve Kıbrıs yer alıyor 25 metrekarelik bir ekspress şube için yatırım maliyeti 25 bin dolar olarak ifade ediliyor.
35-MR KUMPİR: Yaklaşık! yıl önce kurulan Mr Kumpir, dünyada 100'e yakın ülkede tescilli bir marka. Türkiye'nin yanı sıra yurtdışında da büyüyen şirket, menüsünde kumpirin yanı sıra ızgara, sıcak ve soğuk sandviç, salata gibi ürünlere de yer veriyor Mr Kumpir'in halihazırda 23 şubesi bulunuyor 2017 yılında 50 yeni şube açılması hedefleniyor 35-40 metkerakarelik cadde konsepti için ortalama 50 bin TL + KDV yatırım yapmak gerekiyor. İsim hakkı bedeli talep edilmiyor Aylık cirodan yüzde 5 royalty alınıyor
36- MRKTANTUNİ : MRK Tantuni, Mersin yöresine özgü bir lezzet olan tantunikebabı dünyaya tanıtma fikriyle ortaya çıkan bir marka. Markanın arkasında aynı zamanda Mr Kumpir'in de bağlı olduğu Altın Şehir Gıda yer alıyor İlk şubesi 2012 yılında açılan şirketin 23 şubesi bulunuyor 2017 yılında 50 yenişube açılması hedefleniyor 35-40 metke-rakarelik cadde konseptiiçin ortalama 50 bin TL + KDV yatırım yapmak gerekiyor. İsim hakkı bedeli talep edilmiyor Aylık cirodan yüzde 5 royalty alınıyor
37- ERA GAYRİMENKUL: ABD merkezli Era Gayrimenkul, 35 ülkede faaliyet gösteriyor Şirket, 2012 yılında Can Ekşioğlu'nun girişimiyle Türkiye'de operasyonlarına başladı. Bugün 11 farklı şehirde 42 ofisi bulunuyor. En az 150 metrekare büyüklüğü olan üç odalı bir ofis talep eden Era ile iş ortaklığının maliyeti 100 bin TL'den başlıyor Şirket, İstanbul başta olmak üzere Ankara, İzmir, Bursa, Gaziantep, Adana, Samsun, Kayseri gibi büyük şehirlerde büyümeyi hedefliyor.
38- CHOCO FRUİT : Ankara 38 merkezli bir marka olan Choco Fruit, son dönemin popüler yatırımlarından çikolata şelalesi standı açmak isteyen girişimcilere fırsat sunuyor 2008'de kurulan şirketin halihazırda 25 şubesi bulunuyor. 2017'de 10 yeni franchise verilmesi hedefleniyor İsim hakkı ve royalty talep etmeyen şirket, Türkiye genelinde büyümeyi hedefliyor. Choco Fruit bayileri isteğe bağlı olarak çikolata şelalesinin yanı sıra dondurmayı da konsepte dahil edebiliyor.