"2024 büyüme yılı olacak" diyen Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Ender Özgün, müşterilerin alım gücünü artıracak çözümlere odaklanacaklarını belirtiyor. Şirket, Azerbaycan ve Ukrayna'yla başlayan yurtdışı hamlesini direkt yatırımlar ve iş birlikleriyle büyütmeyi planlıyor.
17-30 Mart 2024 tarihli sayıdan
E-ticaret sektörünün önemli oyuncularından Hepsiburada, 2023 yılında yakaladığı büyüme ivmesini 2024 yılına da taşıyacak. Son dönemde müşterilerin alım gücünü artıracak çözümler geliştirmeye odaklanan şirket, yurtdışında başlattığı büyüme hamlesini hızlandırmayı planlıyor.
2023'ün üçüncü çeyreğini toplam satış hacmi yüzde 126 artarak 24,3 milyar TL'ye ulaşan Hepsiburada, 2024 yılına önemli bir iş birliğiyle başladı. 2024 yılında Yapı Kredi ile iş birliği yaparak kredi kartı kullanıma sunduklarını söyleyen Ticari Grup Başkanı Ender Özgün, 2024 yılında bu konuya odaklanacaklarını belirtiyor.
YURTDIŞINA AÇILDI
Hepsiburada Global APP ile Azerbaycan ve Ukrayna pazarına giren şirket, yurtdışında hızlı büyüme hedefliyor. Azerbaycan'a geçen yıl adım atan şirket, Ukrayna'da ise pilot aşamasında çalışmalar yürütüyor.
Ender Özgün, "Ukrayna'da pazarlama faaliyetlerine yakın bir zamanda başlayacağız" diyor. Hepsiburada direkt yatırımların dışında; Kosova, Almanya, Kazakistan ve Dubai'de bulunan pazaryer-leriyle iş birlikleri yapıyor.
Rakamlarla Hepsiburada
Sipariş adedi: 27 milyon
Satılan toplam ürün adedi: 210,6 milyon
Aktif satıcı sayısı: 101,1 bin
Aktif müşteri sayısı: 12 milyon
Premium üye sayısı: 2 milyon
Hepsipay müşteri sayısı: 13,2 milyon
Not: 2023 3. çeyrek verileridir.
20 BİN TL GELİR SAĞLIYOR
Sosyal ticaret ve influencer pazarlama kavramını bir adım ileriye taşıyarak, Linkgelir programını başlatan Hepsiburada, aldıkları ürünleri tavsiye eden kullanıcılara ek gelir imkanı sunuyor. 2024'ün en temel önceliklerinden birinin bu olacağını söyleyen Özgün, "Bu program çoğunlukla kadın kullanıcılar tarafından aktif olarak kullanılıyor.
Linkgelir programını aktif olarak aylık kullanan sayımız 35 bin. Aylık maksimum 20 bin TL ek gelir kazanma imkanı sağlıyoruz" diyor. Ay içinde belirli günlerde ya da özel dönemlerde büyük kampanyalara imza attıklarını söyleyen Özgün, bu kampanyaların hem tüketicilerin faydasına olduğunu hem de esnafın işlerine can suyu olarak ülke ekonomisine de katkı sağladığını belirtiyor.
Şirket, mart ayına özel bir indirim kampanyası başlatıyor. 17 - 24 Mart tarihleri arasında 'Marta özel ultra indirimler' kapsamında dev indirimlere imza attıklarını belirten Özgün, "Her gün yüzlerce markada ve milyonlarca üründe fırsatlarla dolu kampanyalar kullanıcıları bekliyor. Teknolojiden modaya kişisel bakıma çok farklı alanda indirimler olacak" diyor.
“2 bin 800 yeni işletme ticarete başladı”
“Deprem bölgesinde kalıcı refahın tesisine katkı amacıyla 2023 yılının mart ayında başlattığımız “Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü” programımız kapsamında bölgedeki KOBİ ve esnafın Hepsiburada üzerinden ticaret hacmi 3,5 milyar TL’ye ulaştı. Bölgede 2 bin 800’den fazla yeni işletme ise Hepsiburada ile e-ticarete başladı. Ayrıca, 3 bin 300 girişimci kadın ile kadın kooperatifinin ticaret hacmi 30 Ocak 2024 itibarıyla 272 milyon TL’ye ulaştı.”