AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr
Aslandağ Grubu'nun temelleri İstanbul Göztepe'de 70 metrekarelik bir atölyede atıldı. Baba mesleği marangozluk işini büyüten Salih, Tuncay, Cemal ve Aydın Aslandağ kardeşler, Aslandağ Grubu'nu bugün 20 bin metrekarelik bir tesiste yılda 90 bin kapı üreten bir şirket haline getirdi. Artella ve Trisette markalarıyla kapı, mutfak ve banyo üretimi gerçekleştiren grup yatırım atağına kalkıyor.
Sakarya Kaynarca Mobilya İhtisas Organize Sanayi Bölgesi'nde 40 bin metrekarelik bir fabrika yatırımı için harekete geçen grup, 2020 yılına kadar 150 milyon TL yatırım yapacak. Şirketin halen 320 olan çalışan sayısı yeni yatırımla birlikte 500'e ulaşacak.
KATMA DEĞERLİ ÜRETİM
Aslandağ Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Aslandağ, yeni fabrikada katma değerli ürünlere odaklanacaklarını söylüyor. Aslandağ, "Yangına dayanıklı katma değerli ürünleri satarak farklılaşmak istiyoruz. Marka ve tasarıma yatırım yapacağız. Bu anlamda yıl içerisinde bir üniversitenin içerisinde gençlerin sektöre ilgisini arttıra-bilmek için AR-GE merkezi açmayı da planlıyoruz" diyor.
Aslandağ Grubu, 2017 yılında yüzde 25 büyüyerek 150 milyon TL'lik ciroya ulaştı. Grup, yeni yatırımının da etkisiyle 2020 yılına kadar her yıl yüzde 20-30 civarında büyümeyi hedefliyor.
İHRACATTA GAZA BASACAK
Aslandağ Grubu'nun iki önemli markası var. Artella markasıyla kapı sektöründe markalaşan şirket, Tresette markasıyla da mutfak ürünlerinde markalaşmaya başladı. Özellikle üst segment mutfak ürünlerinde bir açık olduğunu söyleyen Cemal Aslandağ, Tresette Mutfak'ın hem Türkiye'de hem de komşu ülkelerde önemli bir boşluğu doldurduğunu belirtiyor.
Yeni markası Tresette Mutfak ile Ortadoğu'ya yönelik ihracatını artıran şirket, şu anda 15 ülkeye ihracat yapıyor. İhracatın ciro içindeki payı yüzde 20'lere ulaşmış durumda.
Cemal Aslandağ, İhracat için yeni bir ekip kurduklarını ve önümüzdeki dönemde bu alanda atılım yapmayı hedeflediklerini söylüyor. Aslandağ, ihracatın ciro içindeki payını yüzde 50'ye çıkarmayı planladıklarını belirtiyor.
4A MAĞAZALARINI BÜYÜTÜYOR
Aslandağ Grubu, aynı zamanda 4A Collection markasıyla mağazacılık işine de adım atmış durumda. Parke, mutfak, kapı gibi bir evin ihtiyacı olan tüm ürünleri bir arada sunan 4A Collection mağazalarında Artella, Tresette, Pedini, Okey Porte ve Compodoor markalarının ürünleri satılıyor. Bağdat Caddesi'nin ardından bu yıl Etiler'de de bir mağaza açan grup 2018'de Anadolu'ya yayılacak.
2020 yılına kadar Anadolu'da 10 mağaza açılması planlanıyor. Cemal Aslandağ, İzmir, Bursa ve Şanlıurfa'da büyümeyi planladıklarını söylüyor. Franchise sistemiyle büyüyen 4A Collection markasında 200 metrekarelik bir mağaza için 200 bin dolarlık yatırım yapmak gerekiyor.