Kargo fiyatlarında yüzde 40 zam kapıda 

03 Aralık 2021
ÖZLEM BAY YILMAZ  obay@ekonomist.com.tr

Kargo sektöründe hızlı büyüme yakalayan GKN Kargo’nun Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Akyürek, "Aralık 15’ten sonra kargo şirketlerinde yüzde 40 zam söz konusu olacak. Kargo ücretlerindeki artış tüketici tercihlerini değiştirecek. Pandemide yükelişe geçen e- ticaret, kargo ücretleri nedeniyle cazibesini kaybedecek. Tüketicilerin fiziki mağazalara kayışı olacak" diyor.

Son günlerde özellikle büyük şehirlerdeki outdoor reklamları ile sıkça karşımıza çıkan GKN Kargo, genç girişimci Gökhan Akyürek’in temellerini 5 yıl once attığı ancak pandemiyle birlikle yatırımlarını hızlandırdığı bir şirket. 2014 yılında kadar gıda perakendesi alanında faaliyet gösteren ve sonrasında sektörden çekilen Akyürek Holding’in genç kuşak temsilcisi olan Gökhan Akyürek, isminin kısaltılışını marka yaptı ve bu alana 5 yılda 400 milyon TL yatırım gerçekleştirdi.

Önümüzdeki iki yılda da 200 milyon TL’lik daha yatırım daha planlıyor. Bugün gelinen noktada Türkiye’de 7-8 kargo şirketinin faaliyet gösterdiğini ve kurdaki artışın sektörlerinde de fiyat artışlarına neden olacağını belirten GKN Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Akyürek, "Aralık 15’ten sonra kargo şirketlerinde yüzde 40 zam söz konusu olacak. Kargo ücretlerindeki artışın ise tüketici tercihlerinde değişimlere neden olacağını düşünüyoruz. Öyle ki pandemi ile birlikte yükselişe geçen e- ticaret, kargo ücretleri nedeniyle cazibesini kaybedecek. Bu durumda cüzdanını düşünen tüketicilerin fiziki mağazalara kayışı olacak" diye anlatıyor.


KARGO AKADEMİ KURUYOR


Perakende sektöründe; Kığılı, BG Store, Avva, Suwen gibi 50’ye yakın markayla çalışan GKN Kargo, 2021 yılında yeni yatırımlara ve büyümeye odaklandı. E- ticaret hacminin artması kasım indirimleri, yeni yılla birlikte hediye sezonun açılmasıyla hareketlenen kargo sektörüne yaptıkları yatırımlarla sektörde en büyük markalar arasında yer aldıklarını belirten Akyürek, şöyle devam ediyor:

"Bu yıl kurye çalışanlarımızın elindeki telefondan, araçlarımıza kadar herşeyi yeniledik. Şu anda acentelerle birlikte 780 çalışanımız var. Yıl sonunda 1.200 kişiye ulaşacağız. 2022 yılı hedefimiz 5 bin kişiye istihdamın yolunu açmak. Agresif bir büyüme gibi gözükse de biz insan odaklı yatırımımızı da sürdüreceğiz. Sektörde personel açığı var, biz de zaman zaman zorluklar yaşıyoruz. Bu zorlukları aşmak ve hizmet kalitemizi yükseltmek için ‘Kargo Akademi’ fikirini hayata geçireceğiz. Her yıl 200 – 250 mezun vermeyi planlıyoruz."

KİŞİYE ÖZEL HİZMET


Dijital yatırımları ile ‘geldik, ’evde bulamadık’ sorunlarını ortadan kaldırmayı hedeflediklerini de söyleyen Akyürek, şunları anlatıyor:

"Kasım ve içinde bulunduğumuz aralık ayında kargo gönderimleri çok yoğun geçmesine rağmen, bugüne kadar işlerin aksamadan yürümesini son çeyrekte gerçekleştirdiğimiz dijitalizasyon yatırımına borçluyuz. 2022 yılında da kapıda beden seçimi uygulamasını hayata geçirerek kargo hizmetini kişiye özel hale getiriyoruz. Öncü hazır giyim markaları ile yürütmeyi planladığımız bu hizmette kişi evinin konforunda ya da istediği adreste kapıda bedenini seçecek. Böylelikle iade sürecinin, operasyon yükünün ve zaman kaybının önüne geçilmiş olacak."