BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr
Kahveland şubeleri, metrekare başına bin 500 TL bedelle kurulabiliyor. Kahve zincirleri son yılların en çok gelişen iş sahalarından biri. Bunda kuşkusuz tüketimin artmasının da büyük etkisi var. Kahve, dünyada petrolden sonra en fazla ticari hacmi olan üıün olarak ifade ediliyor.
Ülkemizde yılda ortalama 20 bin ton kahve tüketiliyor. Pazarın büyüklüğü yaklaşık 600 milyon TL’ye ulaştı. Bu rakamın 125 milyon TL’lik kısmını ise Türk kahvesi oluşturuyor. Türkiye’de kahve sektörünün hacminin önümüzdeki beş yılda 1 milyar TL’ye ulaşması bekleniyor.
Bir zamanlar büyük ölçüde yabancı markaların hakim olduğu sektörde yerli kahve zincirlerinin payı yaklaşık yüzde 70’e ulaştı. Yeni aktörlerin girmesiyle beraber
2017 sonunda bu payın yüzde 80’nin üzerine çıkması öngörülüyor. Önceleri kahve denince akla sadece Türk Kahvesi gelirken, bugün espresso’dan latte’ye kadar aromalı kahvelerin bulunduğu geniş bir konsept oluştu. Sektör yeni istihdam ve yeni iş imkanları sunuyor.
2013 yılında kurulan Kahveland, sektöıün yeni oyuncularından biri. Menüsünde dünyanın değişik bölgelerinden kahve çeşitleri sunuyor. Marka, menüsüne ülkemizdeki bölgelere has çok bilinmeyen kahveleri de eklemiş durumda. 16 ilde şubeleri bulunan Kahveland, franchising vererek büyümeyi hedefliyor.
10 ŞUBE AÇACAK
Kahveland Kurucu Ortağı Murat Özcan, hedeflerinin şubelerinin olmadığı Türkiye’nin değişik bölgelerinde franchise mağazalar açmak olduğunu söylüyor. Özcan, bu yıl 10 şube daha açacaklarım ifade ediyor.
Franchise giriş bedeli olarak 10 bin dolar almıyor. Toplam yatının maliyeti ise metrekare başına bin 500 TL. Özcan, franchise zincirler için hedeflenen aylık cironun bölgeye göre faiklılık gösterdiğini belirtiyor. Royalty bedeli olarak ciro üzerinden yüzde 3 almıyor.
Murat Özcan, “Konseptiınizde insanların keyifli anlar yaşayacağı gitmek isteyecekleri bir dekor sunmaya çalıştık. Mekanı çevreleyen pres tuğla ve kepenkli pencereler ve bunların önünde yer alan peyzaj düzenlemeleri ile günümüz çağının mekanik ve soğuk algısını kırdık” diye konuşuyor.
İŞİN AYNASI
Uygun yer: Lokasyonun yoğun olduğu caddeler ve AVM'ler.
İlk sermaye: Franchise giriş bedeli olarak 10 bin dolar alınıyor. Toplam yatırım maliyeti ise metrekare başına bin 500 TL.
Ciro hedefi: Lokasyona göre değişiyor. Bayilerde aranan özellikler: Kahveyi seven, işinin başında duracak girişimciler tercih ediliyor.
Başvuru için: info@kahveland.com.tr ya da 0532 283 03 04