Kadınlar acılarını maskelemesin!

11 Ağustos 2020
Kadına şiddet, Türkiye'nin en üzücü gündem maddelerinden biri. Son dönemde sivil toplum kuruluşlarının (STK) yanı sıra birçok şirketin bu konuda farkındalık çalışmalarına yöneldiği gözleniyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Son olarak Vodafone da kadına yönelik şiddetle mücadelede farkındalığı artırmak için yeni bir iletişim kampanyası başlattı. 'Şiddete karşı #BenVarım de, acılar maskelenmesin' mesajının verildiği kampanyada, Vodafone, Türkiye Vodafone Vakfı'nın geliştirdiği 'Kırmızı Işık' uygulamasıyla şiddetin karşısında, kadınların yanında durduğunu hatırlatıyor.

Temmuz başı itibarıyla tüm kanallardan kamuoyuna duyurulan kampanyayla insanların kadına şiddete karşı #BenVarım demesi hedefleniyor. Kampanyanın destekçilerinden ünlü oyuncu Doğa Rutkay da kampanyaya sesiyle hayat veriyor.

Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel, kadına yönelik şiddetin tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de önemli bir sorun olduğunu belirtiyor. Süel, "Yaptığımız her işin bir amaca hizmet etmesi, bir amaca dokunması gerektiğine inanıyoruz.



Bu doğrultuda 2025 yılına kadar 1 milyar insanın hayatına dokunmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda kadına yönelik şiddetle mücadelede farkındalığı artırmak için bir iletişim kampanyası başlattık" diye anlatıyor.

Hasan Süel, salgın döneminde ne yazık ki Türkiye'de de kadına şiddet vakalarının arttığına dikkat çekiyor. İstanbul Emniyet Müdürlüğü'nün açıkladığı verilere göre, Covid-19'a karşı yapılan 'evde kal' çağrıları sonucu asayiş olaylarında yüzde 14,5'lik azalma yaşanırken, aile içi şiddet yüzde 38,2 artış gösterdi.

Süel, "Kadınlar gördüğü şiddeti ve acılarını maskeliyor. Biz de kampanyamızla insanları kadına şiddete karşı #BenVarım demeye çağırıyoruz. Birlikte #BenVarım dedikçe acılar maskelenmeyecek" diye konuşuyor.

Öte yandan Vodafone'un 'Kırmızı Işık' uygulaması da yenilendi. Uygulama, kadınların şiddete maruz kaldığı anlarda, kolluk kuvvetlerine ya da yakınlarına kolaylıkla haber verebilmesini sağlıyor.