İzmir'den dünyaya yelken açacak

07 Şubat 2018
Teknopanel, inşaat malzemeleri sektöründe 'yalıtım' ana başlığı altında üretim yapıyor. Şirket, Mersin ve Sakarya'dan sonra İzmir'de 40 milyon TL yatırımla yeni bir tesis açıyor. Hedef, yeni tesisle birlikte ihracat pazarlarında daha aktif olmak.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Türkiye'de son yıllarda inşaat sektörünün nasıl hızlı bir büyüme gösterdiği malum. İnşaat sektöründeki bu hızlı büyüme bu alana yönelik iş yapan şirketleri de olumlu etkiliyor. Çok ortaklı ve eşit hisse dağılımına sahip bir yapıdaki Teknopanel Çatı ve Cephe Panelleri de bu şirketlerden biri.

Temelleri 2005 yılında Mersin'de atılan Tek-nopanel'in merkezi, Tarsus Organize Sanayi Bölgesi'nde bulunuyor. Şirket bugün 34 bin metrekarelik Mersin ve 35 bin metrekarelik Sakarya fabrikası ile alanında Avrupa'nın en modern iki üretim tesisine sahip.

ANADOLU 500 LİSTEMİZDE
İnşaat malzemeleri sektöründe 'yalıtım' ana başlığı altında sandviç panel, trapez levha, EPS ısı yalıtım ürünleri üretimi, satışı ve ihracatı gerçekleştiren Teknopanel, Ekonomist Dergisi olarak hazırladığımız Anadolu 500 listesinde 2016 yılındaki 298 milyon TL (98 milyon dolar) cirosu ile 212'nci sırada yer aldı.

Listede üst sıralara tırmanmayı hedefleyen Teknopanel, üretiminin yüzde 14'ünü Balkanlar, Türki Cumhuriyetler, Ortadoğu ve Akdeniz ülkelerine ihraç ediyor. Teknoponel Genel Müdürü Orhan Kahveci, "Sektör lideriyiz. Geçen yıl 105 milyon dolar olan ciromuzu bu yıl yüzde 10 artırmayı planlıyoruz.

2017 ciromuzun yüzde 14'ünü ihracat oluşturdu. Bu yıl ihracatımızı minimum yüzde 12,5 oranında artırmayı hedefliyoruz. Bu yıl İzmir'de devreye alacağımız ve 40 milyon TL'ye mal olan yeni tesisimizle birlikte büyümemizi sürdüreceğiz" diyor.

İKİ ANA ALANDA ÜRETİM
110 çalışan ile yola çıkan Teknopanel bugün 350 kişiye istihdam sağlıyor. Mersin ve Sakarya'dan sonra 2018 yılının son çeyreğinde faaliyete geçmesi planlanan İzmir tesisinin de 110 kişilik yeni istihdam yaratması hedefleniyor.

Ürün portföylerini sandviç panel ve EPS ısı yalıtım ürünleri olmak üzere iki ana ürün grubu altında topladıklarını belirten Orhan Kahveci, ürünleri hakkında şu bilgileri veriyor: "Sandviç paneller, sanayi yapılarının ve sosyal yapıların yanı sıra askeri yapılar, zirai yapılar, prefabrik yapılar ve şantiye yapılarında da tercih edilen hafif ve dayanıklı yapı elemanlarıdır.

Poliüretan, poliizosiyanurat, mineral yün ve EPS yalıtım dolgusu alternatiflerinde, 51 farklı sandviç panel ürün çeşidi ve aksesuarlarını üreterek, sandviç panel pazarına hizmet vermeye devam ediyoruz."

Ekspande Polistiren (EPS) ısı yalıtım ürünleri ise mevcut ve yeni konutların ısı yalıtım uygulamaları, otoyol ve köprü dolguları, binaların iç ve dış süslemeleri gibi geniş kullanım alanlarına sahip. Şirket, aynı ürün gamı altındaki Teknopor, Grafit Teknopor, asmolen dolgu, otoyol dolgu, köprü dolgu, söve bloğu ve mantolama sistem ürünleriyle de sektöre hizmet veriyor.

KAPASİTESİ ARTACAK

Genel merkezi ve ilk üretim tesisi Mersin'de olan Teknopanel'in diğer bir fabrikası ise Sakarya'da bulunuyor. Şirket bugün Mersin ve Sakarya fabrikalarında toplam 10 milyon metrekarelik sandviç panel ve 850 bin metreküplük EPS üretim kapasitesine sahip.

Şirket, bu yıl devreye alınacak olan İzmir fabrikası ile sandviç panel üretim kapasitesini yüzde 35'lik artışla 13,5 milyon metrekareye, EPS ısı yalıtım ürünleri üretim kapasitesini ise yine yaklaşık yüzde 35'lik artışla 1,2 milyon metreküpe çıkaracak.

Orhan Kahveci, yeni yatırımla ilgili şunları anlatıyor: "İzmir'deki yeni yatırımımız 11 bin metrekaresi kapalı alan olmak üzere, toplamda 46 bin metrekare alan üzerinde kurulu olacak.

11 milyon dolarlık yatırımla hayata geçireceğimiz bu tesisin ciromuza da ilk etapta yüzde 20'lik katkısının olmasını bekliyoruz. Alanımızda iddialı ve güçlü bir firmayız. Bu iddiamız bizi İSO Birinci 500 listesine taşıdı. Sandviç panel sektöründeki liderliğimizi sürdürüyoruz."

64 ÜLKEYE İHRACAT YAPIYOR
Teknopanel tüm satışlarını bayilik sistemi üzerinden gerçekleştiriyor. Yatırım yaptıkları illeri pazarlarına yakınlıkları ve ulaşım avantajları nedeniyle seçtiklerini belirten Orhan Kahveci, şöyle devam ediyor: "Stratejik noktalarda yatırımlarımız var. 2007 yılında Gürcistan'a yaptığımız ilk ihracattan beri hız kesmeden ürünlerimizi sınır dışı ülkelere ulaştırmaya devam ediyoruz.

İhracat faaliyetlerimizde önemli bir paya sahip olan Irak ve Suriye gibi pazarlarda yaşanan karışıklıklara rağmen uluslararası pazara toplam üretimimizin yüzde 14'ünü ihraç ediyoruz. Ürünlerimizi güçlü olduğumuz Asya, Afrika ve Avrupa'da toplam 64 ülkeye ihraç ederek boy gösteriyoruz."

HEDEF DÜNYADA TANINMAK
Geçen yıl 14,7 milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren Teknopanel, farklı coğrafyalarda yürüttüğü satış ve pazarlama çalışmalarıyla birlikte ihracatını önümüzdeki dönemde minimum yüzde 12,5 artırmayı hedefliyor.

Teknopanel Genel Müdürü Orhan Kahveci, şunları anlatıyor: "Şirketimizin öncelikli hedefi Afrika, Asya ve Avrupa'da faaliyet gösterdiği mevcut pazarlardaki payımızı artırmak. Büyümeye açık yeni hizmet noktalarını bünyesine katarak Teknopanel'i tüm dünyada tanınır bir marka haline getirmeyi planlıyoruz."