İtalya’daki üretimle globalde büyüyecek

Prada ve Miu Miu gibi lüks markalara üretim için geçen yıl İtalya’da 2,5 milyon Euro yatırımla fabrika satın alan Desa, 2023 için hedef büyüttü.

22 Ağustos 2023

Prada ve Miu Miu gibi lüks markalara üretim için geçen yıl İtalya'da 2,5 milyon Euro yatirımla fabrika satın alan Desa, 2023 için hedef büyüttü. Desa Genel Müdürü Burak Çelet, 2023 yılını iki kat büyümeyle kapatmayı hedeflediklerini söylüyor.

20 Ağustos - 02 Eylül 2023 tarihli sayıdan

Kadın ve erkek deri giyim ürünleri, deri çanta ve deri aksesuar alanında üretimden perakendeye kadar uçtan uca bir iş modeli kuran Desa, 2023 yılında büyümesine hız verdi. Geçen yıl lüks markalara üretim için İtalya'da 2,5 milyon Euro yatırımla fabrika satın alan Desa, 2023 sonuna kadar iki kat büyüme hedefi koydu. 

2022 yılını 1 milyar 359 milyon TL ciroyla kapatan şirket, 2023'te bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 86 oranında artırarak toplam gelirlerini 859 milyon TL'ye yükseltti. Şirket, aynı dönemde net kârını da yüzde 236 artışla 230 milyon TL'ye çıkarttı.

İHRACAT ATAĞI

Desa'nın 2023 yılını bu güçlü performansla devam ettireceğini söyleyen Desa Genel Müdürü Burak Çelet, 2023 yılını iki kat büyümeyle kapatmayı hedeflediklerini söylüyor. Mayıs ayı itibarıyla İtalya'daki tesiste üretime başlayan şirket, İtalya'daki yatırımlarını güçlendirmeye ve global pazarlardaki konumunu sağlamlaştırmaya odaklanacak. 

Bugün kursiyerleriyle birlikte 45 kişiye ulaşan İtalya'daki çalışan sayısını yıl sonuna kadar 90-100 kişilik bir kapasiteye ulaştırmayı hedeflediklerini belirten Desa Genel Müdürü Burak Çelet, "İtalya'da istihdam ettiğimiz her çalışanımızın 2024 yılında Türkiye'de bize ek beş istihdam sağlayacağını öngörüyoruz" diyor. 

Şirket, İtalya'daki fabrikada aylık 5 bin çanta üretmeyi planlıyor. Türkiye'den İtalya'ya giden saraciye ürünlerinin yüzde 70'ini tek başına ihraç eden Desa, katma değerli ihracat konusunda önemli adımlar atıyor. 

Burak Çelet, "Türkiye'nin kilogram başına düşen ihracat değeri yaklaşık 2 dolar, deri sektöründe ise bu rakam 12 dolar. Şirket olarak bizim ise 116 dolara ulaşıyor. Katma değerli ihracatla fark yaratıyoruz" diyor.

İTALYAN MARKAYI GETİRECEK

Geleceğe yönelik büyüme stratejileri kapsamında Düzce Organize Sanayi Bölgesi'nin genişleme alanı içinde 40 bin metrekarelik bir alan arazi alan şirket, ihtiyaç durumunda bu alana yatırım planlıyor. Burak Çelet, "İtalya yatırımı yeni kapılar açabilir diye düşünerek hali hazırda tesisimiz olan Düzce OSB'de yeni arazi aldık. 

Ön tahsisi gerçekleşti. Dolayısıyla yeni bir yatırım ihtiyacı hasıl olduğu takdirde yeni bu alanı kullanacağız" diyor. 

Desa, aynı zamanda deri ve deri ürünleri sektöründe önemli bir perakendeci konumunda. Desa, Samsonite ve TUMİ markalarıyla 115 mağazası olan şirket, 2023 yılında yaklaşık 10 mağaza açmayı planlıyor. 

Diğer taraftan yabancı markaları Türkiye'ye getirme konusunda da yeni adımlar atan şirket, İtalya'nın Luka Grosi'nin koleksiyonlarına kış sezonunda raflarında yer verecek.