SİBEL ATİK satik@ekonomist.com.tr
02-15 Mayıs 2021 tarihli sayıdan
Dünyanın en büyük tesis yönetim şirketlerinden olan ve 33 ülkede faaliyet gösteren Danimarkalı ISS, Türkiye'de satın alma ile büyümeyi hedefliyor.
2005 yılında Türkiye pazarına giren ve temizlik, güvenlik, catering gibi alanlarda birçok sektöre hizmet veren ISS, 16 yıl önce satın alma ile girdiği Türkiye pazarında yeni alımlarla büyümeyi planlıyor.
42 BİN KİŞİYE İSTİHDAM
Yalnızca Türkiye'de 42 bin kişiye istihdam sağlayan ve geçen yılı 3 milyar TL'nin üzerinde ciro ile kapatan şirket, kendi sektöründe bir şirketi satın alarak hızlı büyümeye odaklanmış durumda.
Bu doğrultuda CAVİT HABİB görüşmeler yaptıklarını aktaran ISS Türkiye CEO'su |SS TÜRKİYE Cavit Habib, Türkiye'de hizmet sundukları alanda CEO’SU faaliyet gösteren bir şirketi satın alarak etkinlik alanını genişletmek istediklerini söylüyor.
Bunun için bir zaman vermenin mümkün olmadığını aktaran Habib, şirket olarak 4 binin üzerinde noktada hizmet verdiklerini ve sundukları hizmetler alanında global bir deneyimle sektörün lider şirketlerinden biri olduklarını kaydediyor.
Yüzde 100'ü halka açık olan ISS, Türkiye'ye ise 16 yıl önce, daha önce tek çatı altında birleşen Proser ve Service Mas-ter şirketlerini satın alarak girdi. Proser'i 2005 yılında ISS'ye satan Cavit Habib, 16 yıldır CEO'luğunu yürüttüğü şirkette diğer ortaklarıyla birlikte toplam yüzde 10 paya sahip.
Patronu olduğu şirketin global yatırım almasıyla profesyonel hayata geçen Habib, 3 milyar TL'nin üzerinde ciroya sahip kurumun hizmetlerini hızla pandemi sürecine adapte ettiğini aktarıyor.
YÜZDE 20 BÜYÜME
42 bin çalışanla sahada olup, belli kritik iş kollarında hizmeti aksatmadan sürdürdüklerini dile getiren Habib, bu dönemde portföylerinde şehir hastanelerinin önemli bir paya sahip olduğunu belirtiyor.
Sanayide üretimin devam ettiğini ve bu alanda da tencere yemeklerini paketli hale getirerek hizmet verdiklerini anlatan Habib; bu yıl teknoloji, imalat ve sağlık sektörlerine verdikleri hizmetlerin önemli katkısıyla yüzde 20-25 civarında büyüme hedeflediklerini belirtiyor.
ISS Türkiye'nin 2018 yılında yüzde 37 organik büyüme sağlayarak 2 milyar 25 milyon TL, 2019 yılında ise aynı büyüme oranıyla 2 milyar 700 milyon TL ciro ile kapattığını anlatan Cavit Habib, "Pandemi sürecinde de yılı yüksek hizmet anlayışı ile büyümeye devam ettik ve 3 milyar TL ciroya ulaştık'' diyor.
Habib, birçok sektörde faaliyet gösterdiklerini ve özellikle özel hastaneler dışında Türkiye'deki dört büyük şehir hastanesi projesinde de tesis yönetim hizmetleriyle yer alarak sağlık alanındaki girişimlerini sürdürdüklerini kaydediyor.
YEMEKLERİN PAKETLENMESİ MALİYETLERİ YÜZDE 5 ARTIRDI
Pandemi sürecinde yeni açılan şehir hastanelerine hizmet vermeye başlayarak portföyünde sağlık sektörünün payını artırdıklarını aktaran Cavit Habib, bu süreçte yüksek hijyen koşullarım sağlamak hedefiyle tencere yemeklerini de paketleyerek çalışanlara sunduklarını belirtiyor.
Bu süreçte merkezi yönetim giderleri düşerken, bu gibi yeni durumlarla hizmet maliyetinin arttığını ifade eden Cavit Habib, "Yüksek hijyen arayışı tabii bizim hizmet maliyetlerimizi yükseltti. Yemeklerin pakete girmesi maliyetlerimizi yüzde 5-6 civarında artırdı" diye konuşuyor.