İnovatif ürünler için 560 milyon TL ayırdı

İzmir ve Tokat’taki tesislerde badem, yulaf ve fındık sütlerini üretmek üzere çalışan Dimes, yeni inovatif ürünler için bu yıl 560 milyon TL’lik yatırım planlıyor.

17 Nisan 2024

Meyve suyu üretimi ile yola çıkıp bugün tarıma dayalı sanayi şirketine dönüşen Dimes, yeni kategori ürünler ve inovasyona bu yıl 560 milyon TL kaynak ayırdı. Bitkisel bazlı süt ürünüyle de pazara iddialı giriş yapmayı planlayan şirket, bu yıl 10 milyar TL ciro hedefliyor.

Tarıma dayalı sanayi şirketi olan ve bu yıl 10 milyar TL ciroya koşan Dimes, içecek sektöründe inovatif ürünlere yatırımla pazar payını büyütecek. Alkollü ve alkolsüz içecek alanında 180 civarında ürünle pazarda yer alan Dimes, inovatif ürünlere yatırımlarını hızlandırdı. 

Soğuk kahvenin ardından milk shake ve smoothie tarafında da iddialı bir noktaya gelen marka, şimdilerde bitkisel bazlı süt üretimini gündeme almış durumda. İzmir ve Tokat'taki tesislerde badem, yulaf ve fındık sütlerini üretmek üzere çalışan Dimes, yeni inovatif ürünler için bu yıl 560 milyon TL'lik yatırım planlıyor.

10 MİLYAR TL CİRO HEDEFİ

Temelleri Bursa Ziraat Okulu mezunu Mustafa Vasfi Diren tarafından 1958 yılında Tokat'ta atılan ve geçen süreçte meyve suyu jg g sektörünün öncülerinden olmayı başaran Dimes, bugün üçüncü kuşağın yönetiminde büyümesini sürdürüyor. 

Tokat, Aydın ve İzmir'deki fabrikalarında üretim ve AR-GE faaliyetleri yürüten şirket, Tokat'ta Vasfi Diren Tarım İşletmesi'nde tarım ürünleri ve gıda alanlarında çalışıyor. Geçen 66 yıllık süreçte odağında hep tarıma dayalı sanayi yatırımları olan Dimes, meyve suyunun yanı sıra bugün akollü ürünler, soğuk kahve, milkshake, smoothie gibi farklı içeceklerle tüketiciyle buluşuyor.

Bu yıl içecek sektöründe yeni bir kategoriye girmeye hazırlanan şirket, bu inovatif ürünlerle globalleşme adımlarını da hızlandırıyor. Geçen yılı 4,8 milyar TL ciro ile kapattıklarını aktaran Dimes CEO'su Ozan Diren, "Tüketici beklentilerini ve pazar trendlerini dikkate alarak çalıştığımız yeni ürünlerle 2024 yılında da hem iç pazarda hem de ihracat pazarlarımızda istikrarlı büyüme performansımızı sürdürmeyi hedefliyoruz'' diyor.

2024'te ciro ve ihracat gelirlerini yaklaşık yüzde 90 artırmayı öngördükle-ini belirten Ozan Diren, bunu yenilikçi ürünleri katkısıyla sağlayacaklarını anlatıyor. 2024'te 10 milyar TL ciro ve 15 milyon dolar üzerinde ihracat geliri hedeflediklerini ifade eden Diren, bu yıl pazarlama yatırımları hariç olmak üzere, bir önceki yılın üç katına yaklaşan bir rakamla 560 milyon TL yatırım planladıklarını kaydediyor. 

Diren "Yatırımlarımız AR-GE'nin yanı sıra donanım, altyapı, yazılım ve olmak üzere teknoloji, üretim tesislerimizde yeni hat yatırımları, altyapı ve üst yapı modernizasyonları gibi konularda yoğunlaşıyor. Yeni hat yatırımında yeni kategori de yer alıyor. Bunun yanı sıra kalite güvence ve patent yatırımlarımız da olacak" diyor.

BİTKİSEL BAZLI SÜT ÜRETECEK

Meyve suyunda İzm ir ve Tokat'ta 300 bin ton, meyve işleme konusunda ise Aydın ve Tokat'ta 100 bin ton kapasiteye sahip olan Dimes, bitkisel bazlı ürün kategorisinde Türkiye'de üretimi olan ürünleri önceliğe aldı. Şirket yulaf, badem ve fındık sütünde yer alacaklarını söyleyen Ozan Diren, bu ürünleri İzmir ve Tokat'taki tesiste üreteceklerini dile getiriyor. İlk olarak badem sütüyle başlayacaklarını bu ürünü şu an Amerika'da test ettiklerini dile getiren Ozan Diren, dünyaya entegre olunabilecek ürünlere yöneleceklerini anlatıyor. T

arıma dayalı hazır gıda işinde de büyümek istedikleri belirten Diren, "Bunun yanı sıra demleme kahve ürünlerimiz geliyor. Zaten soğuk kahvede Obsesso markamızla yer alıyorduk. Şimdi cam şişelerde ısıtılabilir kahveler olacak. Ardından fermente ürünleri de üreteceğiz. Geleneksel içeceklerimizden şalgam suyu gibi fermente ürün pazarına da girmiş olacağız" diye konuşuyor.

İnovatif işlerin hemen taklit edilemediğini iyi yatırım ve hızlı dağıtımla pazarda yer bırakmayarak ilerlediklerini aktaran Ozan Diren, milkshake ve cool lime ürünleri pazarda liderliğe getiren noktanın bu olduğunu söylüyor. Diren, "Bizim en büyük rekabette fırsatları göreceğimiz ve zorlanacağımız alan yeni girişimler olacak. Kendiliğinden filizlenen ve hızla tüketiciyi çeken ürünler çok daha öne çıkar oldu" diyor.

ENFLASYON EV DIŞI TÜKETİMİ ETKİLİYOR

Tüketicinin alışveriş alışkanlıklarında son dönemde en bariz değişikliklerden biri ev dışı tüketimden evde tüketime geçişin hızlanması oldu. Yapılan araştırmalar; şu an yüzde 54 seviyesinde olan tüketicinin dışarıda yeme-içmeye ve eğlenmeye yakın gelecekte daha az harcama yapacağı beklentisini de ortaya koyuyor. 

Enflasyon artışı ev dışı tüketim pazarını da olumsuz etkilerken fiyatlar arttıkça, evde yapılan kahveler dışarıda içilmeye de başlandı. Bu trendi gören Dimes de evde kafe ortamını sağlamak için cam şişede evde tüketime hazır kahveleri sunmak üzere çalışmalarını hızlandırdı. Yerinde tüketim pahalandıkça evde tüketimin arttığını aktaran Ozan Diren, şöyle konuşuyor: "Ev dışı tüketim fiyatları enflasyonla arttıkça, bizler de kahve noktalarındaki keyfi eve taşımak istiyoruz. 

2024 yılında farklı damak tatlarına ve tercihlere uygun, kategoriyi daha da büyütecek keyifli yeni lezzetler sunacağımız yeni ürünlerimizi tüketicilerimizle buluşturacağız. 2024'te iki farklı kategoride yeni lezzetlerimiz tüketicilerimizle buluşacak ve yeni sürprizlerimiz de olacak."

65 BİN ÇİFTÇİDEN MEYVE ALIMI

Grubun meyve suyu üretimi İzmir ve Tokat'ta 300 bin ton, süt ürünleri üretimi 100 bin ton, şarap üretimi 2 milyon litre ve şarabın konsolide ciro içerisindeki payı yaklaşık yüzde 3 düzeyinde. Dimes olarak yaklaşık 65 bin çiftçiden hammadde ürün alımı gerçekleştirdiklerini kaydeden Ozan Diren, 2024 yılında meyve alımlarının ise 568 milyon TL düzeyinde olacağını söylüyor. 

Meyve üreticileri ile çok yakın çalışmaya önem verdiklerini ileten Diren, öte yandan kendi bünyelerinde yetiştirip çiftçilere destek için ücretsiz dağıtımını gerçekleştirdikleri meyve fidanlarının sayısının milyonları bulduğunu aktarıyor.

TÜSİAD’da başkan yardımcısı

Diren ailesinin üçüncü kuşak temsilcisi olarak Dimes’in tepe yöneticiliğini 10 yıldır başarıyla sürdüren Ozan Diren, bir önceki dönem TÜSİAD bünyesinde Yönetim Kurulu Üyesi ve Tarım, Gıda ve Hizmetler Yuvarlak Masası Başkanı olarak görev yaptı. TÜSİAD 2024 - 2025 döneminde ise yönetim kurulu başkan yardımcılığına getirilen Ozan Diren, bu dönemde sürdürülebilirlik konularında çalışmalarını da sürdürecek.