İlk ‘deneyim merkezi’ni Türkiye’de hizmete açtı

12 Şubat 2020

Üç yıldır Türkiye'de horeca kanalında faaliyet gösteren Viyanalı kahve markası Helmut Sachers, 'çarşı' konseptindeki ilk deneyim merkezini Kanyon'da açtı. Şirket, bu konsepti yurtdışında büyütecek. Dublin ve Londra'da şubelerin açılması gündemde.





ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr





Temelleri 1929 yılında Karl Sachers tarafından Viyana'da atılan kahve markası Helmut Sachers, ABD'den Kanada'ya, Japonya'dan Katar'a kadar 39 ülkede faaliyet gösteriyor. Türkiye pazarına üç yıl önce horeca satışı ile giren şirket, faaliyetlerini farklı bir boyuta taşıdı.









Türkiye'de bir ilki gerçekleştiren şirket, Kanyon'da 'Helmut Sachers Roastery' isimli dev bir deneyim merkezini hizmete açtı.





Bin metrekarelik alanda konumlanan mekanın içinde, kahve üretiminden restorana, çikolata, çay ve unlu mamul satışından bistro bölümüne kadar bir çarşı konsepti hakim.





Beş aya yakın bir çalışmanın sonunda geçtiğimiz ay hizmete giren deneyim merkezi için 4,5 milyon TL'lik yatırım yapıldı. Helmut Sachers, dünyadaki ilk deneyim mağazası ve horeca satışlarıyla bu yıl Türkiye'de 24 milyon TL ciro hedefliyor.





Şirket bu konsepti yurtdışında büyütmeyi planlıyor. İlk olarak da Dublin ve Londra'da şubelerin açılması gündemde bulunuyor.





BEŞ YILDA BEŞ ŞUBE AÇACAK
Helmut Sachers Türkiye CEO'su Mehmet Çolak, "Kendisini bir AVM olarak değil bir yaşam merkezi olarak konumlandıran Kanyon konseptimiz için en uygun yerdi. Bu konsepti birçok ülkeye taşıyacağız. Dublin ve Londra önceliğimiz olan kentler" diyor.





Helmut Sachers'in bu yeni konsepti dünyada bir ilk niteliğini taşıyor. Markanın Türkiye ve Ortadoğu'ya dağıtımını yaptığı kahveleri

de mekanın içindeki üretim tesisinde üretiliyor.





Yerli bir üreticinin geliştirdiği kahve üretim tesisinde, günde 2 tonluk üretim gerçekleşiyor. Mekanda kahve, çay ve İtalyan Şef Matteo Bertuletti öncülüğündeki smart-dining bistro alanının yanı sıra pastane, butik çikolata standı ve workshop alanı da bulunuyor.





Mehmet Çolak, ziyaretçilerine 360 derece bir deneyim alanı sunmayı hedeflediklerini belirtiyor. Çolak, "Her ülkede bir tane bu konseptte mekan açmayı planlıyoruz.





Türkiye'de de büyüme planımız var. Ancak bundan sonra daha küçük metrekarelerde caffe ve tea shop şeklinde şubeler açacağız. Beş yılda en az beş şube açmayı planlıyoruz" diye anlatıyor.





65 KAHVE ÇEŞİDİ
Helmut Sachers'in ilkleri de bu mekanda tüketicilerle buluşuyor. Markanın iki yıl önce ürün portföyüne eklediği 72 çeşit çay satışa sunuluyor. 65 çeşit kahve ve 12 çeşit yeşil kahve çeşidi de menüde yer alıyor.





Kahvenin yeşil çekirdek halinden öğütülmesine ve fincanda sunumuna kadar her aşamasının mekan içinde izlenebileceğini dile getiren Mehmet Çolak, şöyle devam ediyor: "Bu mekanı horeca müşterimiz için tadım yaptırdığımız ve ürün seçimlerinde daha rahat karar verebildikleri bir showroom olarak da kullanıyoruz.





Geniş bir alanda, çarşı konseptinde geniş ürün gamı sunuyoruz. Buradaki konseptimiz, markanın farklı ülkelere giriş anahtarı olacak. Her ülkeye aynı marka karmamızla gireceğiz."





PAZARIN BÜYÜMESİ YABANCILARI ÇEKİYOR
Türkiye pazarında son yıllarda kahve tüketimi hızla artıyor. Kişi başına tüketim 1 kg'yi aşmış durumda.





Son veriler yıllık 93 bin ton tüketime işaret ediyor. Son beş yılda yaşanan yıllık ortalama yüzde 13,2'lik artış kahve zincirlerinin Türkiye pazarına olan ilgisini artırıyor.