Temelleri 90'ların başında atılan Doğuş SPA Group bugün; medikal kozmetik, güzellik cihazları, masaj yatakları ve e-ticaret alanlarında faaliyet gösteriyor. Kozmetik perakendesine de adım atan şirket, iki yıl içinde 50 mağaza açmayı hedefliyor.
7 – 20 Ağustos 2022 tarihli sayıdan
Dünyada yaklaşık 500 milyar dolarlık bir hacme sahip olan kozmetik sektörü, her yıl yüzde yaklaşık yüzde 5 oranında büyüyor. Pandemi döneminde de değişen tüketici davranışlarına uyum sağlayarak büyümesini sürdüren sektörün Türkiye'deki hacmi ise yaklaşık 15 milyar TL olarak hesaplanıyor.
Bu alanda faaliyet gösteren çok sayıda yabancı firma var. Ancak son yıllarda yerli kozmetik markaları da atağa geçmiş durumda. Onlardan biri de Doğuş SPA Group.
YENİ MARKA YARATTI
20 yılı aşkın süredir medikal kozmetik ve doğal yağlar segmentlerinde faaliyet gösteren şirket, yarattığı yeni marka ile daha fazla tüketiciye ulaşmayı hedefliyor.
Ünlü isim Burcu Esmersoy'un tanıtımını yaptığı 'Pellinn' parfüm markası ile gündeme gelen şirket, sektördeki üretim ve satış güçlerine dayanarak kozmetik perakendesi alanında da iddialı bir çıkış yapmış durumda.
Mağazalaşmaya da başladıklarını belirten Doğuş Spa Group Yönetim Kurulu Başkanı Levent Karafil, önümüzdeki dokuz ayda İstanbul ve İzmir'de 15 mağaza açmayı planladıklarını söylüyor.
Karafil, "İki yılda en az 50 mağazaya ulaşacağız. İstanbul'da Nişantaşı, Kadıköy, İzmir'de Karşıyaka, Alsancak gibi önemli noktalarda olacağız. VIP mağazalar açacağız. Franchise da vereceğiz. Mağazalarımızda bin 800 ürünümüz satışa sunulacak" diyor.
Dokuz yıldır www.kozmetikON.com sitesi aracılığıyla e-ticaret sektöründe de faaliyet gösteren grup, 'Pellinn Paris'i konsept bir marka haline getirip yurtdışına açmayı planlıyor.
Öyle ki mağazalarında sadece kozmetik ürünlerinin değil çantadan güneş gözlüğüne kadar pek çok farklı kategoride ürünün tüketicilerle buluşturulması hedefleniyor.
360 MİLYON TL CİRO HEDEFİ
Kozmetik alanının yanı sıra güzellik cihazları ve masaj yatağı alanlarında da üretimlerinin dışında ihracatları da olan grup, geçen yıl yaklaşık 10 milyon Euro (yaklaşık 180 milyon TL) ciroya ulaştı. Bu yıl ise perakende tarafındaki gelişmelere paralel olarak cirolarını 360 milyon TL'ye çıkarmayı hedeflediklerini söyleyen Levent Karafil, şöyle konuşuyor: "Tüm üretimlerimizi İstanbul Ümraniye'deki tesisimizde gerçekleştiriyoruz.
Amiral gemimiz güzellik cihazları. Kozmetiğin iş hacmimizdeki payı ise yüzde 20. Grubumuzda ihracatın payı ise yüzde 25. Farklı sektörlerde pazar payımızın yüksek olması yabancı şirketlerin de dikkatini çekiyor uzun süredir. Özellikle endüstriyel kozmetik alanında sektörün önde gelen biri İsrailli biri Belçikalı iki şirket bir süredir markamızı satın almak istiyor ama biz düşünmüyoruz."
100 CİHAZ İLE BAŞLADI
Levent Karafil'in şirketini kurma öyküsü ile 1990'lı yılların başına denk geliyor. İşletme eğitimi tamamlayan Karafil, okul yıllarında hem çalışıp hem okuyor. O dönem, bir miktar birikmiş parası olduğunu bilen yakın arkadaşı tarafından bir iş teklifi alıyor.
Arkadaşı Çin'den zayıflama cihazı ithal etmek istediğini söylüyor ve Karafil'e, "Başlangıç için 100 cihaz getirerek ortak olalım" diyor. Teklifi kabul ettiğini belirten Karafil, sonraki gelişmeleri şöyle anlatıyor: "O yıllarda gazetelerin seri ilanlar sayfası vardı.
Bir sütuna 1-2 santimlik küçük bir ilan verdik. Telefonlarımız kilitlendi. 100 taneyi üç günde sattık. Ben o günden sonra her zaman kadınlarla ilgili ürünler satmaya karar verdim."
İTALYANLAR ÖRNEK OLDU
Bu süreçte çok fazla seyahat eden ve fuarları gezen Levent Karafil, dünyadaki güzellik teknolojilerini ve sektördeki gelişmeleri yakından takip etme imkanı buluyor. Zaman içinde güzellik cihazı satan İtalyan bir markanın Türkiye distribütörlüğünü alıyor.
Bir süre sonra şirketin, cihaz üretiminin küçük bir atölyede bir kişi tarafından montajlama şeklinde gerçekleştiğini görüyor. Şirketin farklı yerlerden temin ettiği parçaları monte ederek cihazları ortaya çıkardığını ve dünyaya sattığını anladığında kafasında iş fikrinin ortaya çıktığını ifade eden Levent Karafil, "Bunu İtal-yalar yapıyorsa biz de yaparız dedim.
Cihaz üretime yöneldim. Almanya'da bu işleri yapan bir firma sahibi ile tanıştım. 4-5 cihaz üretiyordu. Bu cihazların teknolojisini satın aldık. 2000 yılında 'Cross' markamızla cilt bakımı, epilasyon, radyo frekans cihazlarımızı piyasaya sürdük" diye konuşuyor.
FİLDİŞİ'NDE PAZAR LİDERİ
Medikal kozmetik ithalatına da başlayan şirket, daha önce Türkiye distribütörlüğünü almak istediği fakat alamadığı Alman Biodroga şirketinden 2000 yılına gelindiğinde distribütörlüğü alıyor. O şirket de Cross'u Almanya'da satmaya başlıyor.
Pandemiye kadar Cross'un üretimini Almanya, Kore, Çin ve Türkiye'de yaptıklarından söz eden Levent Karafil, şunları ekliyor: "Pandemiden sonra tamamen Türkiye'de üretiyoruz. Birçok yerden aldığımız tedarikleri Türkiye'de montajlıyoruz.
Satışımız Türkiye ağırlıklı ama Almanya, Fransa, Hollanda, İsviçre, Azerbaycan, Gürcistan ve Dubai'de distribütörlüğümüz var. Arap ülkeleri ve Fildişi'ne de ihracatımız çok. Özellikle Fildişi'nde cihazlarımızı ciddi oranda tanınıyor, hatta pazarda lideriz."
AVRUPA'DAKİ 4. BÜYÜK ÜRETİCİ
Doğuş SPA'nın keşfettiği sektörlerden biri de adını aldığı SPA sektörü... SPA'lardaki cihazların, ekipmanların, kozmetik ürünlerin ve masaj yataklarının dünyada üretim çok az.
Bu alanda üretimin ağırlıklı olarak Almanya ve İtalya'da gerçekleştiğini anlatan Levent Karafil, şöyle devam ediyor: "SPA sektöründe fırsat gördük ve 2005'te da bu alana da girdik. Masaj yatakları ürettik.
Türkiye'nin 5 yıldızlı otellerin yüzde 85'i bizde. Kıbrıs'ın ise yüzde 100'ü." Avrupa'da ise dört üreticiden biri olduklarını söyleyen Karafil, üretime başladıklarında Türkiye'de üç yabancı firmanın distribütörü olduğunu ama bırakmak durumunda kaldıklarını anlatıyor.
“SOHO'NUN TEDARİKÇİ LİSTESİNDEYİZ”
“Masaj yatağında çeşitlerimiz çok fazla. A ve A plus çalışıyoruz. Soho, Hilton, Sheraton, hepsi bizim müşterimiz. Dubai'den Fransa'ya kadar ihracatımız var. Lüks cruise'lara bile masaj yatakları ve ekipmanları veriyoruz.
Yıllık bin 200-bin 400 masaj yatağı üretiyoruz. Dünyada ilk defa alüminyumdan masaj yatağı üretmeye başladık. Alüminyum olması ürünün ömrünü 50-60 yıla kadar uzatıyor.”
“RAKİPLERİMİZ PAZARDAN ÇIKMAK ZORUNDA KALDI”
“Medikal kozmetik sektöründe de yıllarca distribütörlük yaptıktan sonra kendi markamızı yaratmaya karar verdik. Estetisyenlerin, doktorların önerdiği, tedavi edici ve kabin boylarının olduğu markaları satan bir şirketiz. ‘Türkiye'de ilk defa bu alanda yerli marka yaratalım' dedik. ‘
Pazarda dünya devleri varken satamazsınız' dediler. ‘B2CMD' diye bir marka yarattık. Fransa, Almanya, İspanya ve Kore'de kendi formüllerimizle ürettiriyoruz. Sonra Türkiye'de bu ürünleri ambalajlıyoruz. Güzellik merkezlerine veriyoruz. Bin 800 çeşit ürünümüz var.
B2CMD markamızın Türkiye'deki pazar payı yüzde 50. Avrupalı markaların yüzde 70'i Türkiye'den çekildi. Çünkü stok sorunları var ve fiyat olarak pahalılar. ‘Natural Secret' diye SPA ürünlerine yönelik bir kozmetik markamız daha var. Bu Tayland markasını 2000 yılında satın aldık."