İhracatta yüzde 440 büyüme yakaladı

02 Ekim 2018
Kocaeli'de faaliyet gösteren Özka Lastik, ihracatını yüzde 440 arttırarak Anadolu 500'ün bu alandaki şampiyonu oldu. Başta Avrupa olmak üzere 60'dan fazla ülkeye satış yapan şirket, ihracattaki bu başarıyı son dönemde AR-GE'ye yaptığı yatırımlar sayesinde yakaladı.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Kanık Şirketler Topluluğu'na bağlı olan Özka Lastik'in temelleri yaklaşık 19 yıl önce atıldı. Kurulduğu yıllarda lastik kaplama sektörüne sıcak ve soğuk lastik kaplama sırt hamuru üreten şirket, 2004 yılında ise önemli bir adım atarak dış lastik üretimine başladı.

Şirket, bugün Kocaeli'nin Kullar bölgesinde kurduğu tesisinde sahip olduğu mevcut lastik üretim kapasitesiyle Türkiye'nin en büyük beş fabrikasından birine sahip.

Ön traktör ve arka traktör lastiği, iş makinesi lastiği, askeri lastikler, römork, kamyonet ve minibüs lastiği gruplarında üretim yapan Özka, yurtiçinin yanı sıra yurtdışında da önemli adımlar atıyor.

60'dan fazla ülkeye satış yapan Özka'nın son dönemde ihracatta yakaladığı büyüme ivmesi şirkete Anadolu'nun En Büyük 500 şirketi sıralamasında ihracat kategorisinde birincilik getirdi.

Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere tüm dünyaya lastik ihraç eden şirket, 2016'da 12,2 milyon dolar olan ihracatını yüzde 440 artışla 2017'de 66 milyon dolara çıkardı. Özka, 2017 yılını 382 milyon TL ciro ve 20 milyon TL kârla kapattı.

Özka, lastik sektöründe global hedefleri olan bir şirket. Bu doğrultuda şirketleri sorumluluk sahibi bir biçimde faaliyet göstermeye ve toplumu desteklemeye teşvik eden bir girişim olan Küresel İlkeler Sözleşmesi'ne imza atan Özka, yönetimsel becerilerini geliştiriyor.

Yine sorumluluklarının bilinciyle, insan haklarına saygılı, çevreye duyarlı, çalışanlarının haklarını ve güvenliğini gözeten, yüksek kaliteye odaklanan bir şirket olmayı hedefliyor.

AR-GE'YE YATIRIM YAPIYOR
Özka, hedefleri doğrultusunda AR-GE'ye ciddi yatırım yapıyor. Bu doğrultuda kurduğu AR-GE merkezinde araştırma ve geliştirme faaliyetlerini üç başlık altında topluyor.

Şirket, her yıl yapılan 'Strateji Planlama ve Gözden Geçirme Toplantısı'nda global pazar araştırma çalışmalarını da referans alarak bir sonraki yıl ürün portföyüne ekleyeceği yeni ürünü belirliyor.

Belirlenen bu hedef doğrultusunda, AR-GE Merkezi, araştırma, geliştirme ve tasarım çalışmalarını planlıyor ve yürütüyor. Şirketin AR-GE'deki diğer adımı ise mevcut ürünleri iyileştirme.

Mevcut ürünlerinin performansını takip eden şirket, tespit edilen problemleri gidererek, mevcut ürünleri iyileştirecek araştırma, geliştirme ve tasarım çalışmalarını yürütüyor.

Ayrıca üretim maliyetlerinin azaltılması için yeni teknolojilerin ve üretim tekniklerinin geliştirilmesi için çalışan Özka, üniversite, seminer, fuar, teknik işbirliği, eğitim, danışmanlık gibi farklı birçok araç ve yöntemlerle yeni teknolojileri ve üretim tekniklerini takip ediyor.