İhracatla ciroyu ikiye katlayacak

Oyuncaklı şeker sektöründe yüzde 42,5’lik pazar payı ile lider olan Uçantay, yüzde 45 olan ihracat payını yüzde 70’e çıkarmayı hedefliyor.

19 Eylül 2023

Oyuncaklı şeker sektöründe yüzde 42,5'lik pazar payı ile lider olan Uçantay, yüzde 45 olan ihracat payını yüzde 70'e çıkarmayı hedefliyor. Wallmart ve Tesco gibi dünya devlerine üretim yapan şirket, yıl sonunda cirosunu ikiye katlayarak 800 milyon TL'ye ulaşmayı planlıyor.

17-30 Eylül 2023 tarihli sayıdan

Oyuncaklı şeker sektöründe faaliyet gösteren Uçantay, Cosby markasıyla sektörde faaliyet gösteriyor. Turquality programına alınan alanındaki ilk ve tek marka olan Cosby bünyesinde; Türkiye'nin üretim üstünlüğüne sahip olduğu kuru incir, kuru kayısı gibi organik ürünler ile geleneksel Türk lezzetleri olan lokum ve akide şekeri gibi ürünleri dünya oyuncaklı şeker pazarına kazandırmak için çalışmalar yürütülüyor.

Türkiye'de bu alanda faaliyet gösteren sadece beş oyuncu bulunduğunu ve şirketlerinin yüzde 42,5 pazar payına sahip olduğunu belirten Uçantay Genel Müdürü Mustafa Başar, "Yıllık 100 milyon adetlik oyuncaklı şekerleme üretiyoruz. 

2022 yılında 352 milyon TL ciroya ulaştık. Bu yıl ise 800 milyon TL ciro hedefliyoruz. Toplam 250 olan çalışan sayımızın yüzde 82'sini kadınlar oluşturuyor. Kadın istihdamına büyük önem veriyoruz" diyor.

55 ÜLKEYE İHRACAT YAPIYOR

Uçantay, Manisa Organize Sanayi Bölgesi'nde üretim gerçekleştiriyor. 250 araçla, 40 bin noktaya satış dağıtım yapan şirket; yerel, ulusal ve discount tüm kanallarda varlık gösteriyor. BİM, A101, COSCO, Wallmart, Tesco marketlerine private label üretim de yaptıklarından bahseden Başar, şöyle devam ediyor: "Şu anda üretimimizin yüzde 45'ini ihracat ediyoruz.

İhracatın oranını yüzde 70'e çıkarmayı hedefliyoruz. 55 ülkeye ihracat yapıyoruz. ABD, İngiltere, Almanya, Fransa, Kanada ve Polonya en çok ihracat yaptığımız ülkeler. Hedef pazarımız Güney Amerika. Geçen yıl 12 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Bu yılki ihracat hedefimiz ise 20 milyon dolar."

3 MİLYON DOLARLIK YATIRIM

Dijitalleşme, otomasyon, opex, verimlilik alanlarında yatırımlarına devam etmeyi planlayan şirket 2023 sonuna kadar yaklaşık 3 milyon dolarlık yatırım gerçekleştirmeyi hedefliyor. AR-GE'ye de önem verdiklerini söyleyen Başar, şunları ekliyor: "AR-GE faaliyetlerimize yıllık 3 milyon TL bütçe ayırıyoruz.

5 kişilik bir AR-GE ekibimiz var ve yılda 20 yeni ürün geliştiriyoruz. Tüm ürünlerimizin eğitici, öğretici ve fonksiyonel olmasına özen gösteriyoruz. 'Cosby Fun' Türkiye'deki ilk patentli ürünümüz. Önümüzdeki üç yılda marka değerimizi dünyada ilk üçe taşımayı amaçlıyoruz."

GERİ DÖNÜŞÜMLÜ AMBALAJ

Sürdürülebilirlik, üretimin ve ürün oluşumunun her aşamasında çevreye, topluma ve ekonomiye olumsuz etkinin azaltılmasını ilke edinen bütüncül bir yaklaşım. Çevreye, insana ve tüm canlılara duyarlı üretimin, sürdürülebilirlik anlayışlarının gereği olduğunu dile getiren Başar, "Sürdürülebilirlik ürünü mükemmele yakın koruyan, çevresel etkiyi en aza indiren ambalaj çözümlerinin tedariki ve kullanılmasında çok önem arz eder.

Oyuncak, ambalaj ve standlarımız büyük oranda yeniden kullanılabilir, geri dönüştürülebilir malzemelerden üretiliyor. Yakın gelecekte tamamını geri dönüştürülebilir ve kompost-lanabilir hale getirmeyi hedefliyoruz" diye anlatıyor.

“MAKUL FİYATLI OYUNCAĞA ERİŞİM KALMADI”

“Dünyada son yıllarda yaygınlaşan AVM kültürü nedeniyle, oyuncakçılar cadde mağazacılığından çekildi. Ülkemiz dahil birçok ülkede çocukların ve onları sevindirmek isteyen ebeveynlerinin makul fiyatlarla oyuncaklara erişim imkânı maalesef kalmadı. 

Gerek ürünlerinin makul raf fiyatlarıyla sunuluyor olması, gerekse zincir marketler ve geleneksel bakkallar dâhil birçok satış noktasında ulaşılabilir olmaları nedeniyle, markamızın oyuncaklı şeker sektöründe üstlendiği rol çok değerli.”