Hummel Türkiye'ye Danimarka'dan ortak

01 Temmuz 2016
Hummel’ın sahibi DanimarkalI Thornico Grup, markanın Türkiye distribütörünün hisselerinin yüzde 51’ini satın aldı. Thornico Grup, Türkiye üzerinden Ortadoğu’ya ve Balkan ülkelerine açılmayı planlıyor. Bu kapsamda 2017 yılı ortasına kadar Mısır, Suudi Arabistan, İran ve Balkan ülkelerinde 30 mağaza açılması hedefleniyor. Bunun için de 30 milyon TL’lik yatırım yapılması planlanıyor.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

422
1985’ten beri dünyaca ünlü markalara fason üretim yapan Kazım ve Zeynel Akbulut, 2010 yılında Danimarkalı spor giyim markası Hummel’in Türkiye distribütörlüğünü alarak sektörün perakende alanına da adım atmıştı. Beş yıl gibi bir sürede markanın 1,5 milyon TL olan cirosunu 138 milyon TL’ye çıkaran ve 114 mağazaya ulaşan Hummel Türkiye’nin performansı Hummel’ın sahibi Danimarkalı Thornico Grup’un da dikkatini çekti.

Şirketin yüzde 51 hissesini satın alarak Türkiye operasyonunda daha fazla hak sahibi olan Thornico Grup, Türkiye üzerinden Ortadoğu ve Balkanlar’a açılmayı hedefliyor.

Hummel Türkiye CEO’su ve Ortağı Zeynel Akbulut, Danimarkalı Thornico Grup’un beş yıl boyunca performanslarını büyük bir dikkatle izlediğini söylüyor. Akbulut, “Kârlılıklarımız çok dikkatlerini çekti. Avrupa’da kâr oranları yüzde 7-8’ken bizde yüzde 30 civarında. Dolayısıyla bize teklif getirdiler. Ortağım Kazım Akbu-lut hisselerinin tamamını sattı ben ise yüzde 1’ini sattım. Böylece Thornico Grup yüzde 51 ortak oldu” diyor.

YURTDIŞINDA 30 MAĞAZA
Ortaklığın ardından hızlı bir büyüme sürecine girmeyi planlayan Hummel, Türkiye üzerinden yeni pazarlara açılmaya hazırlanıyor. 2017 ortasına kadar Mısır, Suudi Arabistan ve İran’da 17 mağaza açmayı hedeflediklerini söyleyen Zeynel Akbulut, Diğer taraftan Sırbistan üzerinden Balkanlar’a açılacağız. 2017 sonuna kadar yurtdışında 30 mağaza açacağız” diye konuşuyor.

2015 yılını 138 milyon TL ciroyla kapatan Hummel Türkiye, 2016 için yüzde 45’lik büyüme ve 200 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefliyor. Türkiye genelinde 114 mağazası bulunan şirket, 2016 sonuna kadar iç pazarda 15 mağaza açacak. 2017 ortasına kadar 30 milyon TL’lik yatırım planlayan şirket, halihazırda faaliyet gösteren markaların metrekarelerini de büyütmeye hazırlanıyor.

100-150 metrekare olan mağazaları konumuna göre 300 veya 600 metrekareye çıkarttıklarını söyleyen Akbulut, “Perakende sektöründe rekabetin çok yoğun olduğu bir dönemde krizi fırsata çevirmeyi hedefliyoruz. Üretici olmanın avantajını da kullanarak hızlı büyüyeceğiz” diye ko-
nuşuyor.

32 ÜLKEYE SATIŞ
Tüm üretimi kendi tesislerinde gerçekleştiren Hummel Türkiye, yaptığı anlaşma kapsamında Hummel’ın faaliyet gösterdiği diğer ülkeler için de üretim yapacak. Almanya’ya deneme amaçlı 30 bin adet ürün gönderdiklerini söyleyen Zeynel Akbulut, “Artık Hummel’ın 32 ülkesine ürün satabileceğiz. Biz tasarımları ve üretimi Türkiye’de yapıyoruz. Tasarımlarımız çok beğeniliyor. İki yıl içinde Almanya’ya 400 bin adet ürün göndermeyi hedefliyoruz” diyor.
1,2 MİLYAR DOLAR CİROSU VAR
Hummel, 1923 yılında Alman bir ayakkabı yapımcısı olan Albert Messmer tarafından kuruldu. 1991 yılında ise Thornico Grup bünyesine katıldı. Thornico Grup, spor giyim dışında gemicilik, gayrimenkul, gıda gibi farklı sektörlerde de faaliyet gösteriyor. Şirketin 1,2 milyar dolarlık cirosu var.