Hem mağazacılığa hem üretime yatırım yapıyor

23 Ağustos 2022
Ayşegül Sakarya Pehlivan asakarya@ekonomist.com.tr

Ramsey ve KİP markalarını değişen tüketici trendleri doğrultusunda yenileyen Gürmen Group, KİP'in mağaza konseptini değiştirdi. Mağaza yenileme için 25 milyon TL bütçe ayıran şirket, üretimde kapasite artişına ise 1,5 milyon dolar harcayacak.

21 Ağustos – 3 Eylül 2022 tarihli sayıdan

Gürmen Group, bünyesindeki erkek giyim markaları Ramsey ve KİP'te strateji değişikliğine gitti. Pandemi döneminde değişen tüketici beklentileri doğrultusunda markaları yenileme kararı alan şirket; her iki marka için iletişim, koleksiyon ve mağazacılık tarafında bir dizi yenilikleri hayata geçirdi.

Ramsey'de pazarlama yatırımlarına hız veren grup, KİP'in de mağaza konseptini tamamen değiştirdi. Şirket, yeni mağazalar ve mevcut mağazaların yenileme süreci için yaklaşık 25 milyon TL'lik bir bütçe ayırdı. Şirket, İstanbul Cevahir mağazası ile başlayan adımı tüm mağazalara yayacak.

DENEYİM ALANLARI YARATTI


"Yeni mağaza konseptinde KİP erkeğinin özgür, cesur, eğlenceli, dinamik, modern tarzını yansıtan kapsül ve hobi koleksiyonlarını çok daha iyi hissettirebildiğimiz bir konsept oldu" diyen Gürmen Group Markalardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Zeynep Doğan, yeni mağazalarda deneyim alanları yarattıklarını söylüyor.

Gürmen Group, Ramsey ve KİP markalarıyla toplamda Türkiye'de 100, yurtdışında 45 olmak üzere toplam 145 noktada hizmet veriyor. Ramsey'de son bir yıl içinde yurtiçinde dört mağaza açan şirket, yakın zamanda Dubai ve Katar'da açılan yeni yurtdışı mağazalarıyla Ortadoğu'daki büyüme planları için ilk adımlarını attı.

Yakın zamanda Irak ve Kosova'da açılış planlayan şirket, Rusya'daki gelişmeleri de yakından takip ediyor. Zeynep Doğan, "Bu coğrafyadan da yoğun bir talep alıyoruz yine değerlendirdiğimiz alanlardan biri" diyor.

2,5 KAT BÜYÜYECEK


Geçtiğimiz yılı tüm kapalı dönemlere rağmen 2019'a göre yüzde 45'lik bir büyüme ile kapatan Gürmen Group, 2022'nin ilk altı ayında 2021 yılının tüm yıl cirosunu yakaladı. Doğan, "Bu performansta pandemi çıkışı ile birlikte gardıropların yenilenme ihtiyacı, enflasyonist ortamda öne çekilmiş talep etkisi ve turist etkisi önemli bir pay alıyor" diyor.

Şirket, 2022'yi 2021 yılının 2,5 katı bir ciro ile kapatmayı hedefliyor. Grubun online mağazalıkta da büyümesi sürüyor. Pandemi döneminde 2023 hedefine ulaşan grupta, e-ticaretin ciro içindeki payı yüzde 10'a ulaşmış durumda.

Her iki markanın online mağazasını yenilediklerini söyleyen Doğan, yılın ilk beş ayında yaklaşık yüzde 75'lik büyüme yakaladıklarını ve yıl sonunda da bu büyümeyi koruyacaklarını belirtiyor.

30 ÜLKEYE İHRACAT YAPIYOR


Gürmen Group, erkek hazır giyim üretiminde Kastamonu ve Karabük yöresindeki iki fabrikasında hem markalarına hem de dünyaca ünlü markalara koleksiyon üretimi yapıyor. Yaklaşık 30 ülkeye ihracat yapan şirkette ihracatın tekstil cirosu içindeki payı yüzde 30-35'ler seviyesinde.

Son dönemde gerek talep toparlaması gerekse artan lojistik maliyetleriyle Avrupalı markaların Çin'den Türkiye'ye kayması şirketi de üretimde yatırıma yönlendirdi. Şirket, 1,5 milyon dolarlık bir yatırımla kapasitesini artırmak üzerine çalışmalara devam ediyor.