Hamburger dükkanı açmak ister misiniz?

25 Mart 2019





Steakhouse markası Gürkan Şef'in kurucusu Gürkan Topçu, şimdi de Mr. Asado Burger adıyla bir hamburger markası yarattı.





BURCU TUVAY 
btuvay@ekonomist.com.tr





Topçu, Mr. Asado Burger markası için franchise vererek yurtiçinde ve yurtdışında üç yılda 50 ve beş yılda 100 şubeye ulaşmayı hedefliyor.





Steakhouse markası Gürkan Şef'in kurucusu Gürkan Topçu, bir hamburger markası kurdu. Topçu, bir yıllık AR-GE çalışması sonucunda yarattığı ve Mr. Asado Burger adını verdiği markanın ilk şubesini İstanbul Arnavutköy'de açtı.





Gürkan Topçu'nun hikayesi kısaca şöyle: Lise eğitimini Denizli'de tamamladıktan sonra İstanbul'a gelerek Mutfak Akademisi'nde yiyecek ve içecek işletmeciliği eğitimi alan Topçu, okuldaki hocasının tavsiyesiyle aşçılık eğitimini de tamamladı.





Ardından Avrupa ve Afrika mutfağı diplomasını da aldı ve staj için İtalya'ya gitti. Aradığı şeyin makarna ve pizza olmadığını fark edince Türkiye'ye geri döndü. Farklı et firmalarında görev alarak et pişirmenin kendisi için anlamlı ve önemli olduğunu fark etti.





Et hakkında detaylı bir eğitim almak için England Meat School'da kasaplık eğitimi gördü. Böylece Türkiye'nin ilk diplomalı kasabı oldu. 2014 yılında Türkiye'ye döndükten sonra uzun zamandır hayalini kurduğu steakhouse restoranın ilk şubesini Gürkan Şef adıyla Nişantaşı'nda açtı. Mayıs 2017'de ikinci şubesi Etiler'de açılan Gürkan Şef, şu anda Dubai, Mekke ve Riyad'da da hizmet veriyor.





İKİ FARKLI KONSEPT
Mr. Asado Burger markası için yurtiçinde İstanbul, İzmir, Bursa, Eskişehir, Antalya ve Ankara'da yurtdışında ise Bahreyn, Katar, BAE, Suudi Arabistan, Ürdün ve İsveç ile franchise görüşmeleri sürüyor.





Gürkan Topçu, 2019'un sonuna kadar yurtiçi ve yurtdışında toplam 10 şube açmayı hedeflediklerini söylüyor. Topçu, ilk üç yılda 50, beşinci yılın sonunda ise toplam 100 şubeye ulaşmayı hedeflediklerini belirtiyor.





Yurtdışında özellikle Ortadoğu ve Avrupa hedefleniyor. Franchise giriş bedeli olarak yurtiçinde 30 bin dolar, yurtdışında ise 50 bin dolar talep ediliyor. Ancak yurtdışı master franchise bedeli ülkeye göre değişiyor.





Toplam yatırım maliyeti 100 metrekarelik cadde dükkanlar için minimum 700 bin TL olarak ifade ediliyor. Minimum 50 m2 AVM ve minimum 100 m2 cadde mağaza olmak üzere iki konsept bulunuyor. Bu iki konsepte de özgün tasarım kullanılıyor.





Dükkanlar cadde üzerlerinde araç ve yaya trafiğinin yoğun olduğu yerlerde ya da yoğun ve hedeflenmiş AVM'lerde yer alıyor. Her şubenin çevresinde paket servis için yeterli iş potansiyeline sahip bir bölgede olması gerektiği belirtiliyor. Royalty olarak yüzde 6 alınıyor.





Ortalama kar marjı yüzde 22 ile yüzde 24 arasında değişiyor. Şubenin bulunduğu lokasyona göre değişmekle birlikte aylık cironun ortalama 200 bin TL olacağı öngörülüyor. Bayilere, fizibilite ve lokasyon seçimi, mimari projelendirme, insan kaynağı desteği, personel eğitimi, merkezi sosyal medya yönetimi, operasyon müdürü destek ve denetimi, reklam ve pazarlama gibi destekler sunuluyor.





İŞİN AYNASI
Uygun yer:
Minimum 50 m2 AVM ve minimum 100 m2 cadde mağaza olmak üzere iki konsept bulunuyor.
İlk sermaye: Toplam yatırım maliyeti 100 metrekarelik cadde dükkanlar için minimum 700 bin TL olarak ifade ediliyor.
Ciro hedefi: Şubenin bulunduğu lokasyona göre değişmekle birlikte aylık cironun ortalama 200 bin TL olması öngörülüyor. Kâr marjı: Ortalama kâr marjı yüzde 22 ile yüzde 24 arasında değişiyor.
Başvuru için iletişim: 0212 801 31 30 ya da info@ franchisecompany.com.tr